همایش فاطمه شناسی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با محوریت شناخت ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا (س) با مشارکت جمع کثیری از بانوان در سالن آمفی تئاتر شهید حسنزاده اداره ارشاد حاجی آباد برگزار شده است. به گزارش پیارم حاجی آباد، در این همایش که به صورت تخصصی در زمینه‌های اصل مشارکت ...

همایش فاطمه شناسی به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و با محوریت شناخت ابعاد مختلف زندگی حضرت زهرا (س) با مشارکت جمع کثیری از بانوان در سالن آمفی تئاتر شهید حسنزاده اداره ارشاد حاجی آباد برگزار شده است.

IMG_0142به گزارش پیارم حاجی آباد، در این همایش که به صورت تخصصی در زمینه‌های اصل مشارکت در امور زندگی، اهمیت دادن به تربیت فرزندان، فرمان‌پذیری حضرت زهرا (س) از حضرت علی (ع)، آگاهی به اوضاع و شرایط اجتماعی و سیاسی، حاکمیت انضباط، نظم و برنامه بر زندگی حضرت زهرا (س) و فرزندان او و عفت و حجاب از نگاه حضرت زهرا (س) پرداخته می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان حاجی آباد در این همایش ضمن گرامیداشت ولادت دخت نبی اکرم گفت: ترویج حجاب و صیانت از کرامت انسانی زنان از پیام‌های الگوی رفتاری حضرت فاطمه زهرا (س) است که باید زنان مسلمان به ویژه زنان ایران به آن توجه داشته باشند و در جامعه امروز که تمام زنان هر کدام به نحوی در جامعه مشغول به کار و فعالیت هستند، با حفظ ارزش‌ها به فعالیت‌های خود ادامه دهند تا حرمت و احترام زن در جامعه حفظ شود.
حجت الاسلام درویشی اضافه کرد: دخت نبی مکرم اسلام با موضع‌گیری‌های صریح برای دفاع از ولایت و جانشینی علی (ع) به رابطه بین سیاست و دیانت تاکید و با قاطعیت و انعطاف‌ناپذیرى در مسیر حاکمیت حق با تمام توان، از اهداف و آرمان‏‌هاى ناب و اصیل دینى که برخاسته از قرآن و سنت رسول خدا (ص) بود، دفاع کرد.
وی اظهار داشت: نخستین چیزی که در سیره و زندگی حضرت فاطمه (س) مشاهده می شود مساله تربیتی است که مهمترین موضوع عالم است به نحوی که تاثیر الگوها بر جامعه امری سرنوشت ساز و انکار ناپذیر است.
پور موسوی یادآور شد: حضرت زهرا(س) در مسایل جامعه ای دخیل بود که در آن جامعه اسم و نامی از زنها نبود و مردان قدرت برتر آن جامعه بودند اما او در این جامعه به عنوان سخنرانی در مسجد، حضور در میدان سیاست، علم آموزی و آموزش به زنان را به عهده داشته و همسری فداکار در خانواده بود.

این مراسم از سوی دفتر امام جمعه و بسیج خواهران برگزار شد.

IMG_0139

IMG_0146 IMG_0147 IMG_0151 IMG_0156

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=33960

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.