فرماندار حاجی‌آباد گفت: اولویت اصلی در توسعه زیرساخت‌های این شهرستان به ویژه در روستاها آبرسانی و جاده‌سازی است. حمید جهانگیری روز یک‌شنبه در یک نشست خبری اظهارداشت: در منطقه احمدی از جمله کوهشاه با سفرمقام های استانی و کشوری فعالیت‌های خوبی در حوزه خدمات‌رسانی به مردم این مناطق صورت و درحال انجام است اما به ...

فرماندار حاجی‌آباد گفت: اولویت اصلی در توسعه زیرساخت‌های این شهرستان به ویژه در روستاها آبرسانی و جاده‌سازی است.

حمید جهانگیری روز یک‌شنبه در یک نشست خبری اظهارداشت: در منطقه احمدی از جمله کوهشاه با سفرمقام های استانی و کشوری فعالیت‌های خوبی در حوزه خدمات‌رسانی به مردم این مناطق صورت و درحال انجام است اما به دلیل عمق محرومیت، این اقدامات زیاد به چشم نمی‌آید.

وی ادامه داد: با وجود خدمات‌رسانی‌های روستایی به ویژه در منطقه کوهشاه احمدی هنوز خواسته‌ها و مطالبات به حق مردم این منطقه به نحو شایسته و مطلوب محقق نشده و باید کارهای بیشتری در راستای محرومیت‌زدایی صورت بگیرد.

فرماندار حاجی‌آباد گفت: در مجموع تا پایان امسال ۳۵ کیلومتر از راه‌های کوهشاه احمدی آسفالت و ۳۵ کیلومتر نیز زیرسازی خواهد شد.

جهانگیری پیش‌بینی کرد: تا سه سال آینده در حوزه راهسازی در کوهشاه احمدی مشکلات به طور کامل برطرف ‌شود و برای توسعه راه‌های روستایی در منطقه کوهشاه احمدی نیز افزون بر ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی در حوزه معدن نیز به ظرفیت‌های صنایع معدنی در منطقه احمدی اشاره و ابرازداشت: مطالعات گسترده‌تر برای اکتشاف پهنه‌های معدنی از جمله در مناطق کوشا احمدی شهرستان حاجی آباد انجام شده و بر اساس نوع و ظرفیت مواد معدنی سرمایه‌گذاری برای ایجاد اشتغال انجام خواهد شد.

“منطقه کوشا در شمال شرق هرمزگان واقع شده، با استان کرمان هم‌مرز است و ازلحاظ تقسیمات جغرافیایی از توابع شهرستان حاجی‌آباد بخش احمدی محسوب می‌شود؛ این منطقه به علت مرتفع بودن نسبت به سطح دریا و همچنین کوهستانی بودن، یکی از مناطق خوش آب‌وهوای استان محسوب می‌شود و شغل عمده مردم این منطقه کشاورزی و دامداری است”.

پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی شهرک صنایع معدنی سرچاهان

جهانگیری بیان داشت: مجوزهای صادر شده برای معادن منطقه کوشا احمدی شهرستان حاجی آباد به مدت شش ماه تمدید شده  تا سرمایه‌گذاران دریافت کننده این مجوزها، معادن را فعال کنند.

وی در این باره به پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی نخستین شهرک تخصصی صنایع معدنی در منطقه سرچاهان حاجی‌آباد اشاره کرد و اظهارداشت: با احداث این شهرک تخصصی صنایع معدنی امیدواریم تا چهار سال آینده زمینه اشتغال ۳هزار نفر در این شهرک تخصصی صنایع معدنی فراهم شود.

فرماندار حاجی‌آباد در حوزه آبرسانی در این شهرستان نیز گفت: درحال حاضر عملیات اجرایی ۲ مجتمع آبرسانی هرکدام با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی شروع شده که با اتمام این دو طرح ۲۰روستا از نعمت آب آشامیدنی برخوردار می‌شوند.

۳۰هکتار گلخانه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

نماینده دولت در حاجی‌آباد هرمزگان در حوزه کشاورزی، ایجاد و توسعه گلخانه‌ها را فرصتی برای توسعه اشتغال جوانان دانست و افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون،۴۰هکتار در حاجی‌آباد وجود داشت که این میزان امروز به ۱۷۰ هکتار افزایش یافته و درحال بهره‌برداری است.

جهانگیری مجموع ظرفیت درنظرگرفته شده برای افزایش گلخانه‌ها را ۲۰۰هکتار اعلام کرد که تا پایان امسال ۳۰هکتار به ظرفیت موجود اضافه خواهد شد.

وی در حوزه عشایر وبخش دامداری شهرستان حاجی‌آباد نیز گفت: درحال حاضر ۵۰۰هزار راس دام سبک و سنگین و ۲۵۰هزار راس دام عشایر درون‌کوچ و برون کوچ در این شهرستان وجود دارد.

شهرستان حاجی آباد دارای ۳ بخش مرکزی، احمدی و فارغان، ۲ شهر حاجی آباد و فارغان، شش دهستان شامل دراگاه، طارم، فارغان، آشکارا، کوه‌ شاه و احمدی و حدود ۳۷۴ آبادی است که ۲۲۴ آبادی آن دارای سکنه است.

این شهرستان با حدود ۶۶ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۶۰ کیلومتری شمال بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=71758

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.