شکایت دیوان محاسبات از آخرین بخشنامه دولت دهم، عارف: می‌خواستند تخلفات رحیمی را به گردن رمضان‌زاده بیندازند و … از جمله مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز است. به گزارش  پیارم به نقل از دانا شکایت دیوان محاسبات از آخرین بخشنامه دولت دهم، عارف: می‌خواستند تخلفات رحیمی را به گردن رمضان‌زاده بیندازند و … از جمله ...

شکایت دیوان محاسبات از آخرین بخشنامه دولت دهم، عارف: می‌خواستند تخلفات رحیمی را به گردن رمضان‌زاده بیندازند و … از جمله مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز است.

images

به گزارش  پیارم به نقل از دانا شکایت دیوان محاسبات از آخرین بخشنامه دولت دهم، عارف: می‌خواستند تخلفات رحیمی را به گردن رمضان‌زاده بیندازند و … از جمله مهمترین اخبار ویژه روزنامه های امروز است.

*خراسان

بدهی عجیب دولت به یک دانشگاه خارجی

بر اساس گزارش یک نهاد نظارتی، اعلام شده است که طبق بررسی ها و نامه نگاری های صورت گرفته توسط مسئولان اجرایی، مشخص است که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران، مبلغ ۲ میلیون و ۹۸۰ هزار دلار به دانشگاه فناوری اسلامی داکا بابت حق عضویت سالهای گذشته بدهکار است که مقرر شده با دستور مسئولان اجرایی، این مبلغ پرداخت شود.

شکایت دیوان محاسبات از آخرین بخشنامه دولت دهم

در حالی که بر اساس ماده ۲۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، شرایطی برای حقوق و مزایا و اشتغال جانبازان و ایثارگران در نظر گرفته شده است، طبق بخشنامه ۱۶ مرداد سال گذشته دولت دهم، مقرر شده بود خدمت جانبازان و آزادگان دارای مدرک کارشناسی تا سن ۳۵ سالگی ادامه داشته باشد که این دستور با شکایت دیوان محاسبات کل کشور به دستگاه قضایی، طی روزهای اخیر ابطال و لغو آن به مسئولان اجرایی ابلاغ شده است.

*ایران

سؤال ۳۰ نماینده از وزیر کشور

سؤال ۳۰ نفر از نمایندگان مجلس از وزیر کشور درباره ورود پول‌های قاچاق مواد مخدر به انتخابات تقدیم هیأت‌ رئیسه مجلس شد. به گزارش تسنیم، حسینعلی حاجی، عضو شورای مرکزی «فراکسیون اصولگرایان» مجلس با اعلام این خبر گفت: «از آنجا که آقای رحمانی ‌فضلی در گردهمایی مبارزه با مواد مخدر اتهاماتی را به نظام وارد کردند، سؤالی از وی مطرح شد که به امضای ۳۰ نفر از نمایندگان رسیده و این سؤال تقدیم هیأت‌ رئیسه مجلس شد.»

معاون فرهنگی قوه قضائیه: رحیمی از خودی‌های متخلف است

معاون فرهنگی قوه قضائیه گفت: «از نظر دسته‌بندی‌های سیاسی، محمدرضا رحیمی جزو خودی‌ها بوده اما یک خودی متخلف محسوب می‌شود.» به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام هادی صادقی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: «انتظار این است که در این پرونده هم اقتدار و هم عدالت اجرا شود، اما بعضاً در رسانه‌ها مشاهده می‌کنیم که تنها یک سوی مسأله را می‌بینند زیرا یک عده طالب اقتدار هستند و کاری به عدالت ندارند و معتقدند این آقا باید محکومیت سنگینی داشته باشد و مدعی هستند که اگر محمدرضا رحیمی به ۱۵ سال حبس محکوم شده بود، این فرد باید حکمش ۱۵۰ سال حبس باشد که این حرف نه منطق حقوقی و نه منطق عقلانی و نه منطق سیاسی دارد.» او ادامه داد: «عده‌ای می‌گویند که اصل محاکمه آقای «م. ﻫ» سیاسی است که با این حرف بگویند این فرد بی‌گناه است که این حرف سخن غلطی است و عده‌ای دیگر می‌خواهند در اذهان مردم پیشداوری ایجاد کنند که حکم قاضی نتیجه‌ خوبی نداشته باشد. در هر صورت قاضی این پرونده هر حکمی را که صادر کند، یک گروهی ناراضی می‌شوند.»

عارف: می‌خواستند تخلفات رحیمی را به گردن رمضان‌زاده بیندازند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «اگر با آقای رحیمی در همان زمانی که در استانداری بود برخورد می شد دیگر معاون اول رئیس جمهوری سابق به زندان نمی افتاد. البته خطاهایی که در زمان تصدی استانداری، آقای رحیمی مرتکب شد می خواستند به گردن آقای رمضان زاده بیندازند که موفق نشدند».به گزارش «امید»، محمدرضا عارف در جمع دانشجویان دانشگاه کاشان وجود جنبش و تشکل‌های دانشجویی را به عنوان یک واقعیت ضروری دانست و تصریح کرد: متأسفانه در مقاطعی به دلیل محدودیت‌ها و نوع نگاه رؤسای دانشگاه‌ها برخی از این جنبش با محدودیت مواجه بوده‌اند.

احمدی‌نژاد مجدداً به دادگاه احضار می‌شود؟

«ایسنا » در گزارشی نوشت: «در پرونده احمدی نژاد به نظر می‌رسد دادگاه موضوعی را استعلام یا اسناد و اطلاعاتی از ادارات دولتی یا مجلس مطالبه کرده که این امر منجر به صدور دستور تعیین وقت احتیاطی شده است. با این حال، در هر صورت «وقت احتیاطی» تعیین شده در این پرونده که از ۱۶ دی ۹۲ آغاز شد رفته رفته به یک «سال احتیاطی» تبدیل شد و ظاهراً با گذشت این مدت هنوز هم اقدام مورد دستور دادگاه انجام نشده است تا دادگاه در این پرونده تصمیم نهایی را اخذ کند… باید دید آیا احمدی‌نژاد مجدداً احضار می‌شود؟»

ابتکار: انجمن‌های اسلامی به مردم دروغ نگفتند

رئیس سازمان حفاظت  محیط زیست گفت: «دروغ مبنای فساد و اختلاس و تقلب است، انجمن‌های اسلامی دروغ نگفتند به مردم؛ ولو اینکه منحل‌شان کردند.» به گزارش فارس، معصومه ابتکار در جشن سیاسی انجمن اسلامی دانشگاه شریف افزود: «دولت تلاش خود را برای رفع تمام حصرها و ایجاد فضای بازسیاسی می‌کند ولی این در اختیار روحانی نیست و قوای مختلف باید همکاری کنند.»

«اس-۴۰۰»؛ گزینه پیشنهاد ۲ روسیه برای ایران

درحالی که «جن ساکی» سخنگوی وزارت خارجه امریکا مخالفت خود را با پیشنهاد روسیه برای واگذاری سامانه موشکی «آنتی ۲۵۰۰» به ایران به عنوان جایگزین سامانه موشکی «اس ۳۰۰» اعلام کرد، یک «مقام آگاه» در سازمان همکاری‌های نظامی- فنی به روزنامه «کامرسانت» خبر داد که روسیه تحویل سامانه‌های دفاع ضد موشکی «اس-۴۰۰» به ایران را به عنوان «گزینه شماره ۲» در نظر دارد که اگر مقامات تهران با خرید سامانه‌های «آنتی ۲۵۰۰» به جای موشک‌های «اس-۳۰۰» موافقت نکنند، پیشنهاد آن را مطرح کنند.»

*جمهوری اسلامی

* سازمان ملل متحد، دیروز در گزارشی موارد نقض حقوق بشر توسط گروه تروریستی داعش در عراق را برشمرده و آن را حیرت‌آور خوانده است. این گزارش می‌گوید قربانیان داعش عبارتند از اعضاء جوامع متنوع قومی و مذهبی که شامل ترکمن‌ها، شبک‌ها، مسیحی‌‌ها، ایزدی‌ها، صابئین، کاکانی‌ها، کردهای فیلی و شیعیان عرب می‌شوند. سازمان ملل این کشتارها را سازمان یافته و عامدانه می‌داند و اضافه می‌کند داعش،‌ حتی پزشکان، رهبران مذهبی، روزنامه‌نگاران،‌ رهبران انجمن‌های زنان و رهبران سیاسی را که مظنون به عدم همکاری با این گروه تروریستی باشند به قتل می‌رساند. گزارش سازمان ملل، اقدامات دفاعی مردم و نیروهای شبه نظامی که برای دفع شر داعش انجام داده‌اند را نیز نقض حقوق بشر دانسته و گزارش خود را به یک گزارش دو پهلو تبدیل کرده است. مشروح این گزارش را در صفحه ۱۶ روزنامه بخوانید.

* امام جمعه شیعیان اسلامبول با انتقاد شدید از شبکه ملی ترکیه که نسبت‌های ناروایی را به حضرت امام علی(ع) روا داشته است گفت: چرا اجازه می‌دهید نوکران وهابیت بیایند و در برنامه زنده درباره شیعیان صحبت کنند؟ «شیخ صلاح الدین اوزگوندوز» که در جمع صدها تن از شیعیان منطقه هالکالی اسلامبول سخن می‌گفت افزود: تی. آر. تی. یک موسسه ملی است؛ موسسه‌ای که مال همه ماست. اگر می‌خواستند در مورد شیعیان صحبت کنند، یک عالم شیعه در این کشور نبود که نوکران وهابیون آمدند و حرف زدند؟! وی گفت: تلویزیون ملی با پخش سخنان دشمنان تشیع، سخنگوی نوکران وهابیت شده است.وی در ادامه با انتقاد از روشنفکران و سیاستمداران ترکیه افزود: همیشه در سخنرانی‌های خود می‌گویید که به اراده آزاد مردم اهمیت می‌دهید، باید هر کسی که مردم می‌خواهند با آرا آنان در انتخابات به قدرت برسد، پس چگونه در بحرین، عراق، یمن و حتی در سوریه اجازه نمی‌دهید مردم به پای صندوق‌های رای بروند و رهبر خود را انتخاب کنند؟ وی با محکوم کردن اقدامات تبعیض آمیز مقامات ترک در قبال شیعیان و اقلیت‌های دینی در این کشور گفت: «سیاست‌های دوگانه شما هیچ ربطی به عدالت، حقوق بشر و دموکراسی ندارد.» یک نویسنده ترک به نام «مصطفی اوز» در برنامه‌ای به نام «مذهب‌ها و فتنه‌ها در اسلام» که از شبکه رسمی ترکیه پخش شد، با بیان مغلوط حوادث مربوط به ماجرای افک، حدیث غدیر، ماجرای قلم خواستن پیامبر(ص) قبل از وفات، حوادث سقیفه و ماجرای خلافت، اتهامات ناروایی را به امیرالمومنین علی(ع) و نیز شیعیان وارد کرد.

* گروه تروریستی داعش اقدام به تخریب قبور شماری از بزرگان و علمای شیعه در استان دیاله (دیالی) در شرق عراق کرده است. در تصاویری که داعش منتشر کرده یکی از این مزارهای تخریب شده مرقد محمد بن موسی‌الکاظم(ع) است که تکفیری‌ها پس از ورود به این مکان مقدس با جاسازی کردن بمب آن را منفجر و با خاک یکسان کردند. داعشی‌ها برای تخریب قبور از بخش امور حسبیه (مسئولین رسیدگی به امور دینی) که تفکری برگرفته از وهابیون دارند دستور می‌گیرند و در اجرای این دستورات از مواد منفجره و بولدوزر استفاده می‌کنند. تروریست‌های داعش در بیانیه‌ای ضمن اعلام افتخار به تخریب مزار فرزند امام کاظم(ع) این جنایت فجیع را منت خدا بر خود دانستند. مساجد و حسینیه‌های دیگر که جزو موقوفات شیعه هستند نیز توسط این گروه تروریستی منهدم شده‌اند اما تعداد دقیق آن‌ها مشخص نشده است.

* در شب ولادت حضرت زینب کبری(س)، تروریست‌های تکفیری خودروی بمب‌گذاری شده خود را در ورودی منطقه زینبیه(س) منفجر کردند. روز دوشنبه ساعت۱۶ به وقت محلی، دو عامل انتحاری، سوار بر یک خودروی تاکسی، خود را از جاده فرودگاه بین‌المللی دمشق، به نخستین پست ایست بازرسی در ورودی منطقه زینبیه رساندند و پس از قرار گرفتن در صف خودروها برای بازرسی، خودرو را منفجر کردند. در این اقدام تروریستی دست کم ۷ نفر شهید و ۱۵ نفر دیگر، زخمی شدند. علاوه بر چند شهروند، شماری از مدافعان حرم هم جزو شهدا و مجروحان هستند.

*قدس

استفتا درباره واردات کالا

جهان: آیت ا… صافی گلپایگانی، از مراجع تقلید در پاسخ به استفتایی پیرامون واردات اجناس و کالاهای خارجی پاسخ داد که حکم شرعی این است که اگر واردات هرگونه کالا از کشورهای بیگانه، موجب ضرر و زیان بر اقتصاد کشور اسلامی شود، مثل اینکه سبب تعطیل یا رکود کارخانه‌ها و صنایع و بیکاری افراد شود، ‌باید ورود آن ممنوع شود و نیز بازرگانانی که از این پیامد اطلاع دارند، شخصاً موظفند که این کالاها را وارد نکنند.

آلودگی شدید رودخانه کرج

جهان: خبرها حاکی است که میزان آلودگی وارده به رودخانه کرج در برخی مواقع کیفیت آب رودخانه را به حدی تنزل داده که نه تنها قابل شرب نیست، بلکه زیست جانورانی را که در آب زندگی می کنند، با خطرات جدی مواجه کرده است.

از گرانی برق بی‌اطلاعیم!

مهر: با وجود اعلام افزایش قیمت برق مشترکان خانگی از اول اسفندماه توسط معاون وزیر نیرو، شرکتهای برق با اظهار بی‌اطلاعی از ابلاغ بخشنامه گرانی‌ها، می‌گویند که تعرفه‌های جدید هنوز به دستشان نرسیده است.

توقیف ۲۳ میلیاردی

مشرق: دفتر مرکزی حراست وزارت ورزش و جوانان در تکمیل اخبار خود از پرونده زمین‌خواری ورزشی در اصفهان اعلام کرد که حدود ۲۳۰ میلیارد ریال از اموال زمین خواران و سودجویان اراضی ورزشی توقیف شد.

احتمال لغو ۵۰ درصد پرواز‌های عمره

عصرایران: پس از انتشار خبری مبنی بر کاهش صدور روادید عمره برای زائران ایرانی از سوی عربستان سعودی، سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت از احتمال لغو ۵۰درصد پرواز‌های حج عمره خبر داد.

دولتی ها حق ورود ندارند

مشرق: غلامرضا اسداللهی، عضو فراکسیون ورزش مجلس اعلام کرد: شرکتهای دولتی نمی‌توانند وارد بحث واگذاری شده و قصد خرید باشگاه‌ها را داشته باشند، زیرا واگذاری سهام شرکتها از دولت به دولت غیر قانونی است.

تجمع اعتراض آمیز فرهنگیان بوشهر

عصرایران: شمار زیادی از معلمان و فرهنگیان بوشهر روز گذشته در اعتراض به برکناری مدیر کل آموزش و پرورش استان، مقابل استانداری بوشهر تجمع کردند.

از طریق قوه قضاییه پیگیری می کنیم

مهر: علیرضا زاکانی، نماینده مردم تهران در مجلس، با اشاره به پشت پرده انتشار یک فهرست درباره اسامی نمایندگان دریافت کننده پول از رحیمی، از پیگیری این موضوع ازطریق قوه قضاییه خبر داد.

تجمع بازنشستگان فولاد مقابل مجلس

ایرنا: جمعی از بازنشستگان فولاد کشور با تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی، خواستار دریافت به موقع حقوق و مطالبات خود شدند.

علت فرود اضطراری پرواز یزد – مشهد

ایرنا: سعد ا… وطنخواه مدیرکل فرودگاه‌های یزد گفت: هواپیمای مسافربری یزد به مقصد مشهد پیش از ظهر دیروز سه شنبه به دلیل قفل شدن چرخ هواپیما مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه یزد شد.

مافیای قدرتمند میوه چه کسانی هستند؟

تابناک: عیسی کلانتری وزیر کشاورزی دولت‌های پنجم و ششم درباره علت گرانی موادغذایی وارداتی ومافیای واردات میوه گفت: این‌که چرا قیمت محصولات وارداتی بالاست به دلیل پدیده دلالی است که در ایران غیرقابل کنترل شده است.

وی افزود: دلالی در ایران ریشه‌دار است. همان‌هایی که تولید داخلی را دلالی می‌کنند و چند برابر کشاورز سود می‌برند همان‌ها هم واردکننده هستند.

کلانتری افزود: نمی‌شود به‌طور دقیق گفت آنها از کجا می‌آیند یا ماهیت‌شان چیست؟
 ۵٠٠- ۴٠٠ نفر هستند که قدرت زیادی دارند، بسیار باهوشند و از رانت‌های سرمایه‌ای و اطلاعاتی خود به درستی استفاده می‌کنند.

اقدام جدید تروریستهای داعش

مشرق: داعش برای جلوگیری از انتقال اطلاعات داخلی در شهر موصل به سایر نقاط کشور عراق و جهان، استفاده از هرگونه تلفن همراه از سوی شهروندان موصل را ممنوع اعلام کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=30493
۵ نظر ارسال شده

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.