مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد از برداشت 40 هزار تن هندوانه بهاره در شهرستان حاجی آباد  خبر داد. ...

به گزارش خبرنگار پیارم مهدی عباسپور در جمع خبرنگاران از افزایش تولید هندوانه بهاره در شهرستان حاجی آباد نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: پیش بینی می شود بیش از ۴۰ هزار تن هندوانه از اراضی کشاورزی شهرستان حاجی آباد برداشت شود.

وی افزود: در سال زراعی امسال هزار و ۱۵۰۰ هکتار از زمینهای کشاورزی این منطقه به کشت هندوانه اختصاص یافت که پیش بینی می شود از هر هکتار حدود ۳۰ تن برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد سطح زیرکشت سال گذشته را هزار و ۵۰۰ هکتار با میزان تولید بیش از ۴۳ هزار تن عنوان کرد.

به گفته عباسپور، مدیریت صحیح مزارع، استفاده از ارقام هیبرید و آبیاری تحت فشار در مزارع از جمله دلایل افزایش تولید هستند.

وی  از فارغان، شمیل بالا، آشکارا و طارم بعنوان عمده ترین نقاط کشت هندوانه در این شهرستان نام برد.

مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد ادامه داد: فصل کاشت هندوانه بهاره در شهرستان حاجی آباد اواسط بهمن ماه و برداشت آن نیز اردیبهشت تا خرداد ماه است و شهرستان حاجی آباد یکی از چهار قطب کشاورزی هرمزگان محسوب می شود.

آغاز برداشت خربزه، طالبی و شمام از اراضی کشاورزی حاجی آباد

مهند عباسپور گفت: هرساله قریب به ۱۵۰۰ هکتار از اراضی شهرستان حاجی آباد در مناطق سرچاهان، شهدادی، گنج، طارم، دشتهای طاشکوئیه, شمیل و آشکارا به زیر کشت  محصولات جالیزی می رود.

وی افزود: شروع کشت این محصولات بطور معمول در اواخر دیماه تا اواخر بهمن بوده و برداشت نیز در اواسط ادریبهشت آغاز و تا اواخر خرداد ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی حاجی آباد اضافه کرد: محصول برداشت شده حاجی آباد علاوه بر شهرستانهای استان و همجوار به سایر نقاط کشور از قبیل اصفهان، تهران، تبریز و غیره نیز ارسال می‌گردد.

وی افزود: حاجی آباد مقام اول تولید محصولات جالیزی را به خود اختصاص داده و دهستانهای طارم، طاشکوئیه، آشکارا و فازغان از جمله نقاط مهم تولید این محصولات هستند و فصل کاشت این نوع محصولات در بهمن ماه انجام و زمان برداشت نیز تا نیمه خرداد ادامه دارد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=71739

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.