مدیرتعاون روستایی هرمزگان از راه اندازی تشکل‌های آبران در تعاونی‌های تولید هرمزگان خبر داد. به گزارش پیارم ، سیروس اسدپور در نخستین جلسه مشترک با مدیران عامل شرکت های تعاونی تولید اظهار کرد: تشکل‌های آبران در عرصه‌های مختلف توزیع، تعیین سهیمه و نظارت بر تامین آب چاه‌ها و اراضی کشاورزی فعالیت می‎کنند و با توجه ...
مدیرتعاون روستایی هرمزگان از راه اندازی تشکل‌های آبران در تعاونی‌های تولید هرمزگان خبر داد.
به گزارش پیارم ، سیروس اسدپور در نخستین جلسه مشترک با مدیران عامل شرکت های تعاونی تولید اظهار کرد: تشکل‌های آبران در عرصه‌های مختلف توزیع، تعیین سهیمه و نظارت بر تامین آب چاه‌ها و اراضی کشاورزی فعالیت میکنند و با توجه به آبیاری اراضی به صورت سنتی تشکل آبران نقش مهمی می‌تواند در ساختار تشویق کشاورزان به اصلاح روش آبیاری داشته باشد.
وی با بیان اینکه سپردن کار به کشاورزان و تولیدکنندکان از اهداف تشکیل تشکل‌های آبران است تصریح کرد: با واگذاری کار به مردم ضمن استفاده بهینه از آب و افزایش راندمان آبیاری و مکانیزه کردن کشاورزی، امکان تصمیم‌گیری مستقیم و موثر در امر مدیریت آبیاری در راستای حفاظت و صیانت از منابع آب تلاش می‌شود.
اسدپور ضمن ارائه گزارشی از چشم اندازهای شرکت های تعاونی تولید، پتانسیل ها و قابلیت هایی که این شرکت ها در توسعه کشاورزی و اقتصاد روستاییان دارند تشریح نمود و خواستار به روز کردن شرکت ها و برگزاری مجامع و تغییرات لازم جهت انجام مسئولیت های جدید من جمله مدیریت واحدهای آبران و سایر امورات محوله شد.
 وی توسعه طرح های مکانیزاسیون در شرکت های تعاونی تولید را ضروری دانست و با توجه به تسهیلاتی کم بهره ای که در این خصوص پرداخت می شود خواستار دریافت این تسهیلات جهت خرید ماشین آلات و ادوات کشاورزی شد.
مسئول نظام های بهره برداری سازمان نیز در این نشست ضمن برشمردن برخی از وظایف تعاونی های تولید جایگاه آنان را تشریح نمود. وی با بیان اینکه کمیسیون ماده ۱۷ یکی از اهرم های قوی جهت حل مشکلات تعاونی های تولید است خواستار مشارکت بیشتر تعاونی و مرتفع نمودن مسائل و مشکلات از طریق این کمسیون شد.
 ماندگاری با اشاره به نقش تعاونی های تولید در اجرای طرح تعادل بخشی و احیا منابع زیرزمینی خواستار تصویب اساسنامه جدید در مجمع عمومی فوق العاده و تشکیل مدیریت واحد آب در این شرکت ها شد.
وی با بیان اینکه توسعه تعاونی‌های تولید نقش مهمی در اقتصاد کشاورزی دارد تصریح کرد: مدیریت آبرسانی اراضی کشاورزی به تعاونی های تولید در قالب تشکل‌های آبران واگذار می‌شود و در همین راستا تفاهم‌نامههایی با مدیران تعاونی های تولید استان هرمزگان منعقد خواهد شد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=59903

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.