فرماندار حاجی آباد گفت: ایجاد صنایع تبدیلی، بسته بندی، تغییر الگوی کشت کشاورزان در شهرستان با توجه به شرایط آب و  هوایی   یک ضرورت است. مهندس جهانگیری فرماندار شهرستان حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم حاجی آباد، هفته ۲۷ خرداد سالگشت سی و چهارمین سال صدور فرمان تاریخی جهادگر بزرگ قرن حضرت امام خمینی ...

فرماندار حاجی آباد گفت: ایجاد صنایع تبدیلی، بسته بندی، تغییر الگوی کشت کشاورزان در شهرستان با توجه به شرایط آب و  هوایی   یک ضرورت است.

۲۰۱۵۰۶۱۷_۱۰۴۹۱۹

مهندس جهانگیری فرماندار شهرستان حاجی آباد در گفتگو با خبرنگار پیارم حاجی آباد، هفته ۲۷ خرداد سالگشت سی و چهارمین سال صدور فرمان تاریخی جهادگر بزرگ قرن حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نهاد مقدس جهاد را به مدیرکل جهاد کشاورزی استان و شهرستان و کشاورزان عزیز تبریک گفت و افزود: امیدواریم متولیان بخش کشاورزی با توجه به خشکسالی های ۱۰ ساله شهرستان حاجی آباد و کمبود منابع آب به دلیل استحصال بی رویه آبهای زیر زمینی و از طرفی با توجه به اینکه شهرستان حاجی آباد قطب کشاورزی استان می باشد تمام دشتهای شهرستان حاجی آباد با مشکل کمبود آب و افت سفره های اب زیر زمینی مواجه هستند بتوانند با مدیریت صحیح و مصرف بهینه آب این مشکل شهرستان را مرتفع نماند.

مهندس جهانگیری در ادامه افزود: متولیان بخش کشاورزی باید آموزش به کشاورزان را در دستور کار خود قرار دهند، در هر صنفی یا حرفه ای که می خواهیم فعالیت کنیم باید گواهی مهارت کسب کنیم ولی متاسفانه کشاورزی که نیاز به آموزش دارد هیچ اورگانی جهت اشتغال  آنها آموزشی برگزار نمی کند، باید آموزش لازم جهت مدیریت منابع آبی جهت جلوگیری و هدر رفت آب و توسعه شبکه آبیاری نوین به شکل عملی و علمی صورت گیرد.

وی ادامه داد: ما باید ساز و کار و زمینه این تغییرات منجمله بازار فروش تجهیزات کشاورزی بازار هدف  و انچه که نیاز امروز جامعه کشاورزان ما است را فراهم کنیم.

وی در ادامه بیان داشت: متاسفانه به دلیل عدم آگاهی کشاورزان در زمینه کشاورزی و استفاده از کود و سموم محصولات کشاورزی ما با مشکلاتی روبه رو است و کشاورزان در استفاده از سموم کشاورز توجیح نمی باشند و باید با آموزش به کشاورزان میزان سموم مورد استفاده در کشاورزی را به حداقل برسانیم.

جهانگیری در ادامه یادآور شد: باغ های انگور و انجیر در منطقه گیس حاجی آباد محصول تولیدی این باغها اورگانیک می باشد از هیچ گونه سم و کود شیمیایی برای این درختان استفاده نمی شود و ما در نظر داریم که میزان تولیدات اورگانیک را در شهرستان افزایش دهیم.

وی در ادامه بیان داشت: در زمینه کشاورزی و مدیریت آن باید کشاورزان با مجموعه جهاد کشاورزی و مسئولان همکاری داشته باشند و ما باید مدرسه را به مزرعه ببریم باید دانشجویان بخش کشاورزی همراه با پاس کردن دروس تئوری دروس عملی در مزرعه در کنار کشاورزان کار کنند.

جهانگیری در پایان یکی از ضرورتهای شهرستان حاجی اباد را تغیر الگوی کشت ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی عنوان کرد و افزود:کشت سنتی دیگر توجیه علمی واقتصادی ندارد وتغییر الگوی کشت دربخش کشاورزی یک ضرورت می باشد، البته قبل از اجرای طرح الگوی کشت باید زیرساخت های این طرح با بررسی های کارشناسی شده مهیا شود.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=38567

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.