مدیر تعاون روستایی هرمزگان از آغاز خرید حمایتی گوجه فرنگی توسط شبکه تعاون روستایی استان هرمزگان به منظور حمایت از تولیدکنندگان این محصول خبر داد. به گزارش پیارم حاجی آباد، سیروس اسدپور در نخستین نشست خرید گوجه که باحضور نمایندگان کشاورزان و روسای شهرستان ها برگزار شد اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته برای ...
مدیر تعاون روستایی هرمزگان از آغاز خرید حمایتی گوجه فرنگی توسط شبکه تعاون روستایی استان هرمزگان به منظور حمایت از تولیدکنندگان این محصول خبر داد.
به گزارش پیارم حاجی آباد، سیروس اسدپور در نخستین نشست خرید گوجه که باحضور نمایندگان کشاورزان و روسای شهرستان ها برگزار شد اظهار کرد: با پیگیری های صورت گرفته برای حمایت از گوجه کاران این استان خرید حمایتی محصول گوجه فرنگی آغاز می شود.
وی با بیان اینکه کلیه محصولات باید با تاییدیه جهادکشاورزی تحویل مراکز خرید گردد، تصریح کرد: با هماهنگی جهاد کشاورزی بیش از ۶ مرکز خرید در شهرستان ها راه اندازی  و آماده در دریافت گوجه کشاورزان هستند.
اسدپور افزود: مراکز حمایتی خرید گوجه فرنگی در شهرستان های بندرعباس، میناب، رودان، بندرلنگه وپارسیان ایجاد و پیش بینی می شود میزان ۵۰ هزار تن گوجه از کشاورزان در این شهرستان ها خریداری شود.
مدیرتعاون روستایی هرمزگان با اشاره به اینکه محصولات تحویلی را به کارخانه های تبدیلی طرف قرارداد ارسال می شود خاطرنشان کرد: محصول تحویلی به مراکز خرید گوجه فرنگی در استان هرمزگان باید در سبدهای مخصوص حمل گوجه فرنگی باشد واز دریافت محموله های فله و بدون سبد جلوگیری وخسارت ناشی از بعهده کشاورزان است.
وی با بیان اینکه کشاورزان پس از ثبت نام و تعیین میزان محصول برای فروش می‌توانند محصول خود را به مراکز خرید تحول دهند بیان کرد: پس از ثبت مشخصات کشاورزان در سامانه اتحادیه تعاونی روستایی به قیمت هر کیلوگرم ۳۳۰ تومان محصول از کشاورزان خریداری وبهای آن پس از فروش و تامین اعتبار در وجه کشاورزان پرداخت می شود.
وی با اشاره به اینکه روزانه ظرفیت خرید و حمل ۵۰۰ تن محصول گوجه فرنگی از کشاورزان داریم گفت: تا زمانی که قیمت محصول در مزارع به حالات تعادل نرسیده مراکز مورد نظر فعالیت خرید گوجه فرنگی را ادامه می‌دهند.
در استان هرمزگان امسال ۱۲ هزار و ۹۰۰ هکتار زمین زیر کشت گوجه فرنگی است که پیش بینی شده ۴۶۰ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود.
لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=59632

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.