مطالعات جدید نشان می‌دهد که به دلیل سیاست کاهش خدمات رفاهی دولت ائتلافی انگلیس، میزان فقر در این کشور افزایش یافته است.  به گزارش پیارم بر اساس مطالعاتی که موسسه «سیاست نوین» انجام داده است، سیاست‌های دولت انگلیس صدها هزار نفر از شهروندان این کشور را زیر خط فقر قرار داده است. یافته‌های این موسسه نشان ...

مطالعات جدید نشان می‌دهد که به دلیل سیاست کاهش خدمات رفاهی دولت ائتلافی انگلیس، میزان فقر در این کشور افزایش یافته است.

 به گزارش پیارم بر اساس مطالعاتی که موسسه «سیاست نوین» انجام داده است، سیاست‌های دولت انگلیس صدها هزار نفر از شهروندان این کشور را زیر خط فقر قرار داده است.
یافته‌های این موسسه نشان می‌دهد که درآمد شهروندانی که درآمد متوسطی دارند پس از سال ۲۰۱۳ افزایش اندکی داشته است، اما سیاست‌های که با هدف افزایش مالیات مسکن و افزایش دستمزدها که پایین‌تر از نرخ تورم است، موجب کاهش درآمد شهروندان فقیر انگلیس شده است.

این موسسه برآورد کرده است که از زمان اعلام آخرین آمار رسمی، حدود ۷۶۰ هزار نفر دیگر نیز فقیر شده‌اند. این در حالی است که بر اساس یافته‌ها، میزان فقر در میان همه گروه‌های سِنی شهروندان انگلیسی در حال افزایش است.

مک‌اینس، مدیر موسسه سیاست نوین، می‌گوید دولت بعدی انگلیس با فقر بیشتر و عمیق‌تر شهروندان مواجه خواهد بود.

شبیر رضوی، مفسر اقتصادی در لندن، در مصاحبه با شبکه پرس تی‌وی گفت: «یکی از مسائلی که در پنج‌ سال گذشته اتفاق افتاده، افزایش تعداد اصلاحات اقتصادی بوده است و مرکزی در لندن به نام «مرکز اصلاحات» محاسبه کرده است که در دوران حاکمیت دولت ائتلافی، آسیب مالی معلولانی که خدمات رفاهی دریافت می‌کنند ۹۰ برابر از میانگین بیشتر بوده است.»

 

کودکان فقیر

اما تکان‌دهنده‌ترین آمارها مربوط به میزان فقر کودکان در انگلیس است. به گفته موسسه سیاست نوین، در سال‌ها پایانی دولت فعلی انگلیس، ۳۰۰ هزار کودک انگلیسی دیگر نیز به جمع کودکان فقیر پیوسته‌اند. بر اساس یافته‌های این موسسه، در حال حاضر، ۲۹ درصد از کودکان انگلیسی در فقر زندگی می‌کنند.

این در حالی است که حزب محافظه‌کار انگلیس ادعا می‌کند فقر در میان کودکان این کشور کاهش یافته است. به گفته حزب محافظه‌کار، این آمارها مربوط به سه سال نخست فعالیت دولت ائتلافی است و آن را ناشی از سیاست‌های مالیاتی و خدماتی دولت حزب کارگر می‌داند.

رضوی می‌گوید: «همواره تحقیقات نشان داده‌اند آن گروه از شهروندان انگلیسی که خانواده و فرزند دارند در بسیاری از موارد بیشترین آسیب را متحمل شدند، زیرا فقر کودکان نوعی گرفتاری برای خانواده‌ها است. اگر درآمد کم باشد، مشکلات خانواده به مراتب بیشتر خواهد بود و والدین نمی‌توانند پول کافی برای رفاه فرزندان خود هزینه کنند.»

 

شکاف فقیر و غنی

بر اساس یک تحقیق دیگر، شکاف بین فقرا و ثروتمندان همچنان در انگلیس عمیق است. نتایج تحقیقاتی که در نشریه پزشکی «لنست» منتشر شد نشان می‌دهد که امید به زندگی در میان ثروتمندان انگلیسی از ساکنان شمال انگلیس و ولز جنوبی دست‌کم هشت سال بیشتر است.

همچنین بر اساس تحقیقات، میزان امید به زندگی در برخی از بخش‌های انگلیس تا کمتر از ۱۰ سال آینده به ۹۰ سال افزایش خواهد یافت. این عدد بیشتر از آن چیزی است که اداره آمار انگلیس پیش‌بینی کرده است.

پروفسور مجید عزتی، یکی از نویسندگان این گزارش، فقر و سیاست‌های ریاضتی را عامل این شکاف می‌داند. به گفته او دولت انگلیس در راستای برنامه ریاضتی خود، هزینه‌های عمومی خود در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان را کاهش داده که در بهترین حالت موجب تداوم افزایش روند نابرابری خواهد شد.

رضوی نیز گفت در انگلیس این باور وجود دارد که دولت محافظه‌کار، طرفدار ثروتمندان، قدرتمندان و شرکت‌های بزرگ است. به گفته او، شرکت‌های بزرگ انگلیسی در پنج سال گذشته سود کلانی به دست آوردند و به ویژه از زمان بحران اقتصادی، سرمایه‌داران و ثروتمندان ثروتمندتر شده‌اند./پرس تی وی/۱۱۰

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=35243

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.