معاونان وزیر خارجه کشورمان و نمایندگان سه کشور اروپایی در گروه ۱+۵ پنجشنبه ۹ بهمن ماه در شهر استانبول به گفت‌وگو در راستای حل اختلافات موجود بر سر راه حصول توافق جامع می‌پردازند.  به گزارش خبرنگار پیارم به نقل از  گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه ...
معاونان وزیر خارجه کشورمان و نمایندگان سه کشور اروپایی در گروه ۱+۵ پنجشنبه ۹ بهمن ماه در شهر استانبول به گفت‌وگو در راستای حل اختلافات موجود بر سر راه حصول توافق جامع می‌پردازند.
خبرگزاری فارس: رایزنی معاونان ظریف با نمایندگان سه کشور اروپایی در ۱+۵ پنجشنبه این هفته در استانبول
 به گزارش خبرنگار پیارم به نقل از  گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر امور خارجه کشورمان که در حال حاضر برای رایزنی با تیم مذاکره کننده آمریکایی در زوریخ سوئیس حضور دارند، قرار است در ادامه رایزنی‌ها در خصوص حل اختلافات موجود بر سر راه حصول توافق جامع هسته‌ای پنجشنبه۹ بهمن ماه (۲۹ ژانویه) با نمایندگان سه کشور اروپایی (آلمان، انگلستان و فرانسه) در گروه ۱+۵ دیدار و گفت‌وگو کنند.

تیم مذاکره کننده هسته‌ای ایران به سرپرستی سید عباس عراقچی در دو سطح معاونان و کارشناسان روز گذشته (جمعه) در زوریخ به مدت پنج ساعت و نیم با طرف آمریکایی درباره برخی موضوعات مورد اختلاف به گفت‌وگو پرداختند.

هیأت‌های مذاکره ایران و آمریکا صبح امروز نیز به مدت دو ساعت به گفت‌وگو پرداختند که برای صرف ناهار و اقامه نماز این رایزنی‌ها متوقف شد و قرار است یک نشست دیگر نیز بعدازظهر امروز در زوریخ داشته باشند.

هیأت مذاکره کننده هسته‌ای کشورمان صبح پنجشنبه دوم بهمن ماه به همراه محمدجواد ظریف راهی زوریخ سوئیس شدند و ظریف به منظور شرکت در چهل و پنجمین اجلاس مجمع جهانی اقتصاد به داووس رفت و شب گذشته در حاشیه این نشست دیدار نیم ساعته‌ای با جان کری همتای آمریکایی داشت.

تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز در ادامه رایزنی‌ها بعد از تمدید هفت ماهه توافقنامه ژنو به سرپرستی سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان روز گذشته (جمعه) رایزنی‌هایی را با وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا و نماینده این کشور در ۱+۵ صورت داد.

پس از آنکه ایران و شش کشور در سوم آذر ماه سال جاری (۱۳۹۳) به دلیل اختلافات موجود به این نتیجه رسیدند که حصول توافق در این ضرب الاجل اعلام شده امکانپذیر نیست، توافقنامه ژنو (برنامه اقدام مشترک) را برای هفت ماه تمدید و تأکید کردند که رایزنی‌ها را در چهار ماه آینده برای حصول توافق سیاسی صورت دهند. در همین راستا تیم مذاکره کننده ایرانی به ریاست عراقچی اواخر آذر ماه در ژنو سوئیس با هیأت مذاکره کننده آمریکایی دیدار و پس از آن نیز در یازدهمین دور مذاکرات ایران و ۱+۵ درباره راه‌حل جامع هسته‌ای حضور یافت.

تیم مذاکره کننده ایران همچنین اواخر دی ماه به همراه ظریف برای دومین بار پس از تمدید هفت ماه توافق ژنو به ژنو سفر کرد و ظریف روز ۲۴ دی ماه در ژنو به مدت هشت ساعت با همتای آمریکایی دیدار و گفت‌‌‌وگو کرد و پس از آن نیز تیم مذاکره کننده ایران و آمریکا از ۲۵ تا ۲۷ دی ماه به رایزنی در شهر ژنو پرداختند و ۲۸ دی ماه نیز دوازدهمین دور مذاکرات جامع هسته‌ای در شهر ژنو به ریاست معاونان برگزار شد.

قرار است دور بعدی مذاکرات ایران و شش کشور درباره راه‌حل جامع هسته‌ای در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ در اوائل فوریه برگزار شود.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=27345

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.