سرمربی پرسپولیس گفت:مثل این‌که ما اشتباه می‌کنیم.یا اصلا فلسفۀ فوتبال را نمی‌دانیم.این‌که باید در خانۀ حریف به یک شکل بازی کنیم و در خانۀ خودمان به سبک و سیاق دیگری ظاهر شویم. به گزارش پیارم به نقل از  راه دانا همایون آریا؛ پرسپولیس با ارائۀ یک بازی فکورانه در تاشکند موفق به شکست بنیادکار شد تا با ...

سرمربی پرسپولیس گفت:مثل این‌که ما اشتباه می‌کنیم.یا اصلا فلسفۀ فوتبال را نمی‌دانیم.این‌که باید در خانۀ حریف به یک شکل بازی کنیم و در خانۀ خودمان به سبک و سیاق دیگری ظاهر شویم.

image199660

به گزارش پیارم به نقل از  راه دانا همایون آریا؛ پرسپولیس با ارائۀ یک بازی فکورانه در تاشکند موفق به شکست بنیادکار شد تا با کسب ۶ امتیاز در صدر جدول گروه خود قرار بگیرد.منتقدان سبک بازی شاگردان حمید درخشان در این دیدار را با سبک کار کارلوس کیروش در تیم‌ملی مقایسه کرده‌اند.روشی که سرمربی پرسپولیس را به یکی از منتقدان اصلی مرد پرتغالی تیم ملی بدل ساخته بود.در هرحال سرخ‌های تهرانی بهترین شرایط را در میان سایر نمایندگان آسیایی ایران در لیگ‌قهرمانان دارند و این موضوع برای هواداران پرسپولیس از هر موضوع دیگری مهم‌تر است.گفت‌وگویی داشتیم با حمید درخشان دربارۀ این روزهای پرسپولیس…!

—————————————————–

*: حال و هوای این روزهای پرسپولیس چگونه است؟

 الان که خیلی خوب است.من خیلی خوشحال هستم تیم با اقتدار و فنی بازی می‌کند و نتیجه می‌گیرد.من و همکارانم در کادرفنی پرسپولیس هم به دنبال تحقق همین امر بودیم.خیلی خوشحالم از این بابت که همه چیز به شرایطی می‌رسد که من دوست داشتم به آن برسد.از این بابت خدا را شاکر هستم.امید به خدا که این روند ادامه داشته باشد تا بتوانیم بازی به بازی بهتر بشویم.

دانا: به پرسپولیسی که هدایتش را بر عهده دارید،این روزها چه نمره‌ای می‌دهید؟

 الان هنوز خیلی کار داریم.چون هنوز کامل نشده‌ایم.اما خوب بازی می‌کنیم.ما این قابلیت را داریم که بهتر از این هم بازی کنیم.به امید خدا تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد تا بهتر از این شرایطی که هستیم بشویم و به حدی برسیم که هواداران خوب پرسپولیس به شکل کامل از ما راضی باشند و از تماشای بازی‌های تیم محبوب‌شان نهایت لذت را ببرند.

دانا، به نظر می‌رسد به یک ترکیب ثابت و ایده‌آل رسیده‌اید.چون می‌بینیم چند بازی است که کمتر در چینش اولیه تغییر ایجاد می‌کنید؟

ج: هنوز خیر،اما تلاش می‌کنیم که به ترکیبی ایده‌آل از چینش بازیکنان برسیم.

دانا: ترکیب ثابت چند بازی اخیر چند درصد به تفکرات شما نزدیک شده است؟

 حدود ۶۰ درصد این ترکیب به آن‌چه در نظر دارم رسیده است.اما سعی داریم به ۱۰۰ درصد برسیم تا بتوانیم بازی‌های به مراتب بهتری برای هواداران به نمایش بگذاریم.

دانا: بعضی وقت‌ها هدف،وسیله را توجیه می‌کند؟

 بله با صحبت شما موافقم.

دانا: پس بگذارید بگویند پرسپولیس کیروشی بنیادکار را برد.الان آن‌چه که در جدول گروه‌تان ثبت شده،پرسپولیس را در صدر نشان می‌دهد با دو پیروزی و ۶ امتیاز؟

ج: مثل این‌که ما اشتباه می‌کنیم.یا اصلا فلسفۀ فوتبال را نمی‌دانیم.این‌که باید در خانۀ حریف به یک شکل بازی کنیم و در خانۀ خودمان به سبک و سیاق دیگری ظاهر شویم.این جزو قواعد فوتبال است.ما نمی‌توانیم برویم و در خانۀ حریف مدام حمله کنیم و بعد ۳تا گل بخوریم.باید حریف را آنالیز و کنترل کنیم.جلوی نقطۀ قوتش را گرفته و از نقاط ضعفش برای ضربه زدن و به هدف رسیدن استفاده کنیم.برابر بنیادکار در ورزشگاه خودش ما این کار را انجام دادیم و توانستیم امتیازی را که لازم داشتیم را کسب کنیم.

دانا: به تعبیری می‌توان گفت پرسپولیس برابر بنیادکار در خانۀ حریف سیاست‌مدارانه بازی کرد؟

 تمام تیم‌های بزرگ دنیا در خانۀ حریفان خود به این شیوه عمل می‌کنند.چلسی مقابل بارسلونا در نیوکمپ به همین روش بازی کرده است.اینترمیلان نیز به همین ترتیب عمل کرده.این یک تفکر عقلانی است که هر مربی وقتی در خانۀ حریف بازی دارد به کار می‌گیرد.به هرحال باید برای چنین وضعیتی تفکر مناسبی داشته باشی تا بتوانی خوب بازی بکنی و به هدفت هم برسی.

دانا: این روزها شاهد هستیم حمید ج کمتر از نداشته‌ها صحبت می‌کند.به نظر می‌رسد همان پرسپولیس پرمشکل که کمبود بازیکن داشت به این خودباوری رسیده که با داشته‌هایش می‌تواند کارهای بزرگی صورت بدهد؟

= خیر،هنوز به آن حد ایده‌آل نرسیده‌ایم.هنوز خیلی کار داریم.هنوز کامل نشده‌ایم.هنوز یک جاهایی نیاز داریم که ترمیم صورت بگیرد تا بعدها بتوانیم به آن اهداف ایده‌آل‌مان برسیم.

دانا: به قول برخی پیش‌کسوتان که سابق بر این می‌گفتند: ” پیراهن پرسپولیس بر تن برخی از بازیکنان گشاد است” ،الان نظر شما در خصوص چنین اظهارنظری چیست؟

باید عرض کنم این صحبت‌ها همیشه بوده.اما این بچه‌ها هستند که باید قدر فرصتی که نصیب‌شان شده است را بدانند.بازیکنان هستند که باید ارزش بیشتری به پیراهنی که بر تن می‌کنند،بدهند.

دانا تعداد کمی از بازیکنان فعلی پرسپولیس تجربۀ حضور در لیگ قهرمانان آسیا را دارند.تداوم این حضور چقدر در کسب موفقیت مهم است؟آیا امسال پرسپولیس دوباره آسیایی خواهد شد؟

خب الان نمی‌شود تحقق چنین موضوعی را پیش‌بینی کرد.در حال حاضر ما تلاش می‌کنیم خوب باشیم و برای رسیدن به این هدف حتما باید کارهای زیادی انجام بدهیم تا بتوانیم هم‌چنان باشیم.

دانا: یک‌شنبه برابر تراکتورسازی،دیگر نمایندۀ ایران در آسیا قرار می‌گیرید.این بازی لیگ‌برتری می‌تواند تمرینی برای لیگ قهرمانان آسیا هم تلقی شود؟

: فعلا برای این بازی تمرکز ما روی لیگ‌برتری بودن جنس آن است.چون بهتر شدن شرایط‌مان در لیگ‌برتر نیز برای‌مان از اهمیت خاصی برخوردار است.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=31400

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.