مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: نه من و نه نکونام و هیچ کس دیگری نمی‌تواند سر استقلال منت بگذارد.   علی فتح‌الله‌زاده  در مورد وضعیت استقلال و مباحث حاشیه‌ای که در این چند روز در مورد این تیم شنیده می‌شود، صحبت‌های زیر را مطرح کرد. فارس: ظاهرا در باکو به سر می برید و همچنان به دنبال گرفتن ...

مدیرعامل باشگاه استقلال گفت: نه من و نه نکونام و هیچ کس دیگری نمی‌تواند سر استقلال منت بگذارد.

خبرگزاری فارس:  احدی نمی‌تواند سر استقلال منت بگذارد/ به وزیر گفته‌اند من او را تهدید کرده‌ام!

 

علی فتح‌الله‌زاده  در مورد وضعیت استقلال و مباحث حاشیه‌ای که در این چند روز در مورد این تیم شنیده می‌شود، صحبت‌های زیر را مطرح کرد.

فارس: ظاهرا در باکو به سر می برید و همچنان به دنبال گرفتن مدرک خود هستید؟

بله روز گذشته از پایان نامه خود دفاع کردم که این مسئله ۴ ساعت طول کشید و باید می‌دیدید که چه شرایطی داشتم. ۳۰ استاد دانشگاه بر کارم نظارت داشتند و اگر فیلم دفاع من از پایان نامه‌ام را ببینید به حالم گریه می‌کنید ولی خدا را شکر در روز تولد حضرت علی(ع) توانستم نمره خوبی بگیرم.

فارس: همه امیدوار هستند که برای استقلال هم اتفاقات خوبی رخ دهد؟

اتفاق خوب که افتاده، استقلال قهرمان شده و تیم هم به جمع ۸ تیم برتر آسیا راه پیدا کرده است.

فارس: اما معمولا وقتی تیم‌های استقلال و پرسپولیس قهرمان می‌شوند تازه اول دردسر است.

این هم دردسرهای کار ماست و همیشه باید دنبال سختی‌ها باشیم و خوشی به ما نیامده است.

فارس: این روزها بازیکنان استقلال مصاحبه می‌کنند و می‌گویند ۴۰ درصد قرارداد خود را بیشتر نگرفته‌اند.

من خیلی حرف‌ها را دارم که بعدا بزنم. بازیکنی که پول گرفته می‌گوید هنوز قرارداد خود را کامل از استقلال نگرفته در حالی که آنها از مدیریت‌های قبلی پول می‌خواهند. برخی‌ها کم‌لطفی کرده‌اند و من حتما جواب این کم‌لطفی‌ها را می‌دهم و قطعا عده‌ای از این بازیکنان در کمیته انضباطی باشگاه جواب خود را می‌گیرند.

فارس: این روزها بحث اصلی در مورد صحبت‌های جواد نکونام بعد از بازی با الشباب است. او به یکباره گفت مبلغ قراردادش با استقلال یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان است.

من درست در روزهایی که جواد نکونام را جذب می‌کردیم به صراحت اعلام کردم که مبلغ قرارداد او چه میزان است. حتی در روزنامه‌ها هم همین مبلغ چاپ شده است. تنها کسی بودم که با قاطعیت مبلغ قرارداد را اعلام کردم و می‌بینید که خود بازیکن هم همین مبلغ را می‌گوید. حتی اگر من بروم مدیر بعدی که جای من بیاید چون اسناد قرارداد در باشگاه موجود است، همین مبلغ را می‌گوید. البته من شنیده‌ام که نکونام صحبت‌های بعد از بازی را تکذیب کرده است.

فارس: تکذیبیه‌ای از نکونام دیده نشده، بلکه صحبت‌های خود را تعدیل کرد. خیلی از هواداران استقلال بعد از اینکه متوجه شدند میزان قرارداد نکونام چقدر است، نسبت به این موضوع اعتراض داشتند و حتی عده‌ای از خود نکونام ناراحت بودند که چرا سر استقلال منت می‌گذارد و چرا باید باشگاه چنین مبلغی به این بازیکن بدهد.

به نظر من شما به عنوان رسانه باید کاربران خود را روشن کنید و نگذارید که آنها به بیراهه بروند. اینکه چه میزان به بازیکن می‌دهیم به باشگاه مربوط می‌شود. بازیکنی که از اوساسونا آمده و بیش از نیمی از مبلغ اعلام شده برای رضایتنامه‌اش بوده است، توقع داشتند با چه قراردادی به استقلال بیاید؟ ضمن اینکه در همین لیگ خودمان بازیکنانی هستند که معادل همین رقم را گرفته‌اند اما صدایشان درنمی‌آید. بقیه تیم‌ها هم چنین قراردادی دارند. اما نمی‌گویند. اما من همیشه روراست هستم و برای اینکه تیم خوبی داشته باشم لازم باشد پول بیشتری هم می‌دهم. این را هم بگویم هیچ احدی نمی‌تواند سر استقلال منت بگذارد. نه نکونام نه من، ‌منتی بر استقلال نداریم و همه ما وامدار استقلال هستیم. اگر هم هر بازیکنی برای این تیم جذب کنند منتی بر این تیم نیست و از همین جا اعلام می‌کنم هر بازیکنی بخواهد برای استقلال منت بگذارد، به این تیم نیاید.

 

 

فارس: بخشی از صحبت‌های نکونام مربوط به اتفاقات درون تیمی است. مثلا گفته به من گفته اند آدم «فلانی» شو تا به پولت برسی.

این مسائل را اگر جواد نکونام تکذیب نکرده باشد خودش باید پیگیر آن باشد و به کمیته انضباطی شکایت کند. این مسئله مربوط به من نیست. من در کل می‌گویم بازیکنانی را می‌گیرم که با جان و دل برای استقلال بازی کنند.

فارس: سوم خرداد تمام شد و از وزارت ورزش هم پولی نرسید. تکلیف شما چیست؟ گفته بودید اگر تا سوم خرداد پول نرسد نمی‌مانم.

همانطور که می‌بینید برای دفاع از پایان‌نامه‌ام مجبور شدم به آذربایجان بیایم. از ۱۵ روز قبل اعلام کردم اگر دفاع از پایان نامه‌ام را عقب بیندازم ۸ ماه کارم به تاخیر می‌افتد و مجبور شدم به این سفر بیایم. از دوستان خواهش کردم که برای روز سه‌شنبه جلسه‌ای برگزار کنیم تا تکلیف همه چیز را روشن کنیم.

فارس: اگر وزارت نتواند پول بدهد روی حرف‌ خودتان هستید؟

بله روی حرفم هستم. البته یکسری‌ها شیطنت کرده بودند و به وزیر اطلاع داده بودند که من ایشان را تهدید کرده‌ام. در صورتی که چنین نیست من واقعیت را می‌گویم اگر نتوانیم پول تهیه کنیم نمی‌توانیم تیم را ببندیم. اگر در این یک ماه به استقلال رسیدند می‌توانیم تیم خوبی ببندیم وگرنه تیم از بین می‌رود. من هم برای اینکه در حق استقلال اجحاف نشود، این صحبت را می‌کنم. این که واقعیت را می‌گویم آدم بدی هستم. باز هم می‌گویم بنده بیش از ۱۰، ۱۱ میلیارد تومان نمی‌توانم تهیه کنم. شاید برادر دیگری بتواند بیشتر از این پول دربیاورد. اگر چنین باشد چه اشکالی دارد که بیاید من ناراحت نمی‌شوم. اگر دوستانی توانستند با این شرایط کار کنند من با کمال میل می‌روم و به این برادر کمک می‌کنم.

فارس: شما از جلسه وزیر با امیر قلعه‌نویی مطلع بودید؟

بله در جریان این ملاقات بودم.

فارس: شاید در این جلسه آقای عباسی قول‌هایی داده باشد؟

این جلسه ربطی به مدیریت باشگاه و تیم نداشته است و یک دیدار شخصی بود. البته شاید صحبت‌هایی در مورد تیم کرده باشند. در کل گلایه‌ای ندارم هر کسی جای من بود پیش خود می‌گفت تیم را قهرمان کردم و می‌توانم یک سال دیگر در این تیم باشم. اما با دست خالی کاری از دستم برنمی‌آید. از همین جا هم از وزیر محترم ورزش تشکر می‌کنم که من را تحمل کرد و در این راه به من کمک کرد.

فارس: عده‌ای از بازیکنان استقلال معتقدند که در طول فصل پول به صورت مساوی بین بازیکنان تقسیم نشده است؟

من از دوستان مطبوعاتی می‌خواهم به استقلال کمک کنند. اگر آرشیو صحبت‌های من را داشته باشید می‌توانید به این موضوع کمک کنید. من شاید بالای ۱۰ بار اقرار کرده‌ام به طور مساوی نمی‌توان پول به بازیکنان داد واین مسئله شدنی نیست. من مثالی برای شما می‌زنم و در فصل نقل و انتقالات اگر به دنبال بازیکن خوبی باشیم وقتی می‌گوید اگر ۵۰ درصد قراردادم را نقد ندهید، نمی‌آیم چه باید بکنیم؟ همه باشگاه‌ها این شرایط را دارند. مگر سالی که می‌خواستم رحمتی را بگیرم باشگاه‌های دیگر به دنبال رحمتی نبودند. مگر غیر از این است که برای گرفتن رحمتی رقابت بود. آیا من می‌توانستم در این بازار رقابت به رحمتی بگویم فقط ۲۰ درصد قراردادت را می‌دهم. آیا او به تیم دیگری نمی‌رفت. هر کسی که می‌خواهد قرارداد ببندد، پول می‌خواهد. تازه ما سعی می‌کنیم در طول فصل اختلاف پرداختی‌ها را به ۲۰ درصد برسانیم. مطمئنا اگر پول داشته باشیم که حق بازیکنان را می‌دادیم. روشن‌تر بگویم وقتی ۲۰ میلیارد تومان هزینه تیم است و می‌گویم من ۱۰ میلیارد آن را می‌توانم تامین کنم و وزارت ۳ میلیارد می‌دهد، مسلم است که نمی‌توانم به همه بازیکنان یکسان پول بدهم. تقصیر من چیست که ۷ میلیارد تومان وزارت ورزش به ما پول نداده است. وظیفه من درآمدزایی بوده که این کار را کرده‌ام.

 

 

فارس: آیا راه‌های جدیدی برای درآمدزایی نیست؟

من به شما یک چیز را بگویم به شما قول می‌دهم اگر من بروم و فرد جدیدی جای من بیاید، نمی‌تواند همین ۱۰ میلیارد تومان را هم دربیاورد. من به واسطه تجربه و افرادی که در کنار استقلال بودند توانستم این درآمد را داشته باشم.

فارس: پس این تاکسیرانی و رستوران‌های زنجیره‌ای چیست؟

تاکسیرانی اصلا برای استقلال نیست. متاسفانه یک شرکتی از اسم استقلال استفاده کرده است واین هم از نقاط کور است که از لحاظ قانونی نمی‌توانیم این موضوع را پیگیری کنیم. اما رستوران‌های زنجیره‌ای برای ماست و از این دست کارها در آینده در مورد استقلال بیشتر می‌شنوید.

فارس: از این مباحث بگذریم این روزها آنچه هواداران را نگران کرده شایعاتی است که در مورد امیر قلعه‌نویی و بازیکنانی نظیر رحمتی، منتظری، خسرو حیدری و … شنیده می‌شود. مثلا می‌گویند امیر قلعه‌نویی با راه‌آهن تمام کرده است.

من نمی‌توانم در مورد ریز مسائل صحبت کنم چون نباید استقلال را کوچک کنم. اما به صورت کلی می‌گویم اگر قسمت شد که در استقلال بمانم شک نکنید که امیر قلعه‌نویی در استقلال می‌ماند.

فارس: از پیشنهاد خوب راه‌آهن به این مربی نمی‌ترسید؟

من از هیچ کس نمی‌ترسم. حتی اگر منچستر هم پیشنهاد بدهد نمی‌ترسم و با آنها هم مبارزه می‌کنم. باز هم تاکید می‌کنم خدا خواست و من ماندنی شدم بحث ماندن امیر قلعه‌نویی در استقلال تمام شده است. اما در مورد بازیکنان من صحبتی با هواداران دارم. ما می‌خواهیم تیم را برای قهرمانی به آسیا ببریم. پس از آنها می‌خواهم اجازه دهند من به عنوان کسی که باید تیم را جمع و جور کند، به کارم ادامه دهم. هر بازیکنی که امیر قلعه‌نویی پیشنهاد دهد موظفم آن را بگیرم. سال گذشته هم می‌گفتند تیم خوبی نبسته‌ایم اما دیدید که در لیگ پرفشار امسال که رقابت در حد بالایی بود توانستیم قهرمان شویم. هواداران همیشه به من اطمینان داشتند و می‌خواهم به این اطمینان ادامه دهم. چون می‌خواهیم تیم را تقویت کنیم. حالا اگر این وسط بازیکنی رفت، نگران نشود چون بازیکن جایگزین می‌آوریم. ما اصلا بدون جام نمی‌توانیم زندگی کنیم. هواداران بی‌خیال باشند من خودم خوره جام گرفتن دارم.

فارس: شما در مورد قرارداد نکونام شفاف و محکم صحبت کردید اما هنوز این سؤال مطرح است که اگر معتقد هستید سقف قرارداد در مورد نکونام رعایت شده، این مبلغ یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان از کجا آمده است و اینکه نکونام گفته مبلغ رضایتنامه‌اش را خودش پرداخت کرده؟

ما فقط نیمی از قرارداد نکونام را به او داده‌ایم. من باز هم تاکید می‌کنم طبق مصوبه فدراسیون فوتبال ۴ تیمی که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند این مجوز را دارا بودند که بالاتر از سقف قرارداد با بازیکنان به توافق برسند. من برای قرارداد نکونام با علی کفاشیان هم صحبت کردم و به او توضیح دادم که ما نکونام را از یک باشگاه خارجی جذب می‌کنیم و باید مبلغ رضایت‌نامه او را پرداخت کنیم. پس اگر مبلغ قرارداد نکونام بالاتر از آنچه که فدراسیون تائید کرده بود، باشد، آنها چرا  واکنش نشان ندادند من از همه می‌خواهم تهمت نزنند و متوجه باشند که نیمی از این مبلغ برای رضایت‌نامه نکونام است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=4331

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.