آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که ایران تاکنون به همه اقداماتی که متعهد شده بود برای رفع ابهام از برخی جنبه‌های برنامه هسته‌ای خود انجام دهد، عمل کرده است. یک روز پس از تایید مصوبه مجلس ایران درباره «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) از سوی شورای نگهبان، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد ...
آژانس اتمی آژانس فعالیت هسته‌ای ایران را شفاف اعلام کرد
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که ایران تاکنون به همه اقداماتی که متعهد شده بود برای رفع ابهام از برخی جنبه‌های برنامه هسته‌ای خود انجام دهد، عمل کرده است.
یک روز پس از تایید مصوبه مجلس ایران درباره «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) از سوی شورای نگهبان، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد تهران هرآنچه را که برای ارزیابی گذشته برنامه هسته‌ایش لازم بوده در اختیارش گذاشته است.

 

بر اساس بیانیه آژانس ارائه اطلاعات یاد شده از سوی ایران بر اساس «نقشه راه» بوده است.

 

به گزارش رادیو فردا، بر اساس نقشه راه که ۲۳ تیرماه امسال میان سازمان انرژی اتمی ایران و آژانس امضاء شد، قرار است ابهام‌های مربوط به گذشته برنامه هسته‌ای ایران حل و فصل شود.

 

یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، ۲۹ شهریورماه از تاسیسات پارچین بازدید کرد و کار‌شناسان ایرانی نیز از این تاسیسات نمونه‌برداری کردند.

 

اعلام روز پنجشنبه آژانس بیانگر این است که توافق میان ایران و شش قدرت جهانی یک گام دیگر به اجرا نزدیک شده است.

 

به گزارش بی بی سی، با صدور این بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که ایران تاکنون به همه اقداماتی که متعهد شده بود برای رفع ابهام از برخی جنبه‌های برنامه هسته‌ای خود انجام دهد، عمل کرده است.

 

آژانس در  این بیانیه‌ گفته است: “در بازه زمانی منتهی به امروز ۱۵ اکتبر ۲۰۱۵ ، همه اقدامات مندرج در نقشه راه شفاف سازی مسائل مربوط به برنامه اتمی ایران که از گذشته و حال باقی مانده بود، به صورت کامل انجام شده است.”

 

در بیانیه آژانس آمده است که مدیرکل این نهاد تا ۱۵ دسامبر گزارش نهایی خود در این زمینه را به شورای حکام ارائه خواهد کرد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=46745

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.