مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: سه هزار میلیارد ریال برای احداث ۳۰ مجتمع آبرسانی روستایی در این استان هرمزگان لازم است. به گزارش پیارم به منقل از  خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالحمید حمزه‌پور ظهر امروز در نشستی با قائم مقام وزیر نیرو با تاکید بر لزوم طراحی برنامه‌های جدید در حوزه ...
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان گفت: سه هزار میلیارد ریال برای احداث ۳۰ مجتمع آبرسانی روستایی در این استان هرمزگان لازم است.
خبرگزاری فارس: 3000 میلیارد ریال برای احداث 30 مجتمع آبرسانی روستایی هرمزگان لازم است

به گزارش پیارم به منقل از  خبرگزاری فارس از بندرعباس، عبدالحمید حمزه‌پور ظهر امروز در نشستی با قائم مقام وزیر نیرو با تاکید بر لزوم طراحی برنامه‌های جدید در حوزه آب روستایی اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد بیشترین میزان مصرف آب در بخش کشاورزی است که در این زمینه باید به صورت جدی برنامه‌ای تدوین و در تمامی سطح کشور اجرایی شود.

وی ادامه داد: استان هرمزگان با دارا بودن ۵۰ درصد جمعیت روستایی و با توجه به منطقه جغرافیایی که در آن قرار گرفته همچنین شرایط آب و هوایی با مشکلاتی در زمینه تامین آب روستایی رو به رو است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان تاکید کرد: آب و فاضلاب روستایی هرمزگان با استفاده از ۹۰۰ کیلومتر طول دریای عمان و خلیج فارس در شرق و غرب هرمزگان تامین بخش بزرگی از آب روستایی هرمزگان را بر عهده دارد.

حمزه‌پور تصریح کرد: دریای عمان و خلیج فارس به عنوان یک منبع پایدار تامین آب شرین به وسیله آب‌شیرین‌کن‌ها تاکنون توانسته برخی از این مشکلات را رفع کند اما این امکان برای تمامی روستاها وجود ندارد.

این مقام مسئول گفت: ۳۰ مجتمع آبرسانی روستایی در هرمزگان در دست اجراست اعتبار برآورد شده برای اتمام این پروژه‌ها سه هزار میلیارد ریال است.

ستار محمودی قائم مقام وزیر نیرو با تاکید بر اطلاع‌رسانی و نظم مدیریت مصرف آب عنوان کرد: بحران کمبود آب را باید با اطلاع‌رسانی به عنوان یک مشکل جمعی اعلام کنیم و برای رسیدن به هدف کاهش میزان مصرف راهکارهای تشویقی در نظر بگیریم.

وی ادامه داد: در راستای مدیریت مصرف و کاهش آن، بهبود شبکه‌ها، تعمیر و مرمت، توزیع و ترویج شیرآلات و تجهیزات کاهنده عامل بسیار مهمی در دستیابی به این هدف است.

قائم مقام وزیر نیرو گفت: کمبود آب و به تبع آن کاهش میزان مصرف یکی از اصلی‌ترین برنامه‌های مدیران شرکت‌های آب و فاضلاب باید باشد همچنین اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی نیز در این برنامه‌ها باید گنجانده شود.

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=27853

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.