این تصویر را بارها وبارها به چشم دیده ایم: مادری چادری به همراه دختر کم حجابش در حال گذرند… یا دختری چادری پس از ازدواج به خانمی با ۱۸۰درجه تغییر تبدیل شده است (طوری که انگار داری ماهواره میبینی!) یا این توصیه را از خانمی چادری شاید شنیده باشیم که  دخترت را اگر می خواهد ...

این تصویر را بارها وبارها به چشم دیده ایم: مادری چادری به همراه دختر کم حجابش در حال گذرند… یا دختری چادری پس از ازدواج به خانمی با ۱۸۰درجه تغییر تبدیل شده است (طوری که انگار داری ماهواره میبینی!) یا این توصیه را از خانمی چادری شاید شنیده باشیم که  دخترت را اگر می خواهد ازدواج کند باید کمی به خود برسد یا باید فلان جور لباس بپوشد…

اما چرا چنین فرهنگی درجامعه ای مسلمان رواج یافته است؟ جامعه ای که  مدعی است الگویش حضرت زهرا(س) است، چرا که وقتی روز تولد حضرت زهرا(س) می شود، به عنوان روزمادر جشن می گیرد، آری، همان مادر که خودش را از نابینا می پوشاند به راستی، این تضاد در باور و عمل از کجا آمده است؟

حقیقت این است که درکنار همه مشکلات اقتصادی که مانع ازدواج جوانان می شود، مانعی دیگر هست که سالهاست متاسفانه  خودنمایی می کند و آن هجوم فرهنگ (بی فرهنگی) انواع بی حجابی در این مقوله است….

-دیگر ملاک ارزیابی دختر، هنر او در زندگی کردن واینها نیست، ملاک: لاغر و قدبلند و خوشگل با حجاب آنچنانی بودن است (یک کلام باربی بودن) که  اگر کارمند باشد بهترین انتخاب  است (نکته اینجاست که دختر چادری را هیچ کس اندامش رانمی بیند و ساده می پوشد و چهره ای ساده دارد)

-تفکری متاسفانه جالب یاشاید هم مضحک وجود دارد: دختران کم حجاب زودتر ازدواج می کنند و دختران چادری گاه سنشان بالا می رود پس باید … اما این تفکر مضحک موجود است که باعث می شود بعضی مادران چادری راضی به حجاب آنچنانی دخترانشان می شوند،  توصیه به حجاب بد به دخترکان دم بخت می کنند و…. این واقعیت گاها از دید پنهان می ماند که میدان میوه و تره بارها و چند شنبه بازارها همیشه شلوغ اند و پر مشتری واجناس آن خوب و ارزان به فروش می رسد اما چنین استقبالی از لوکس ترین وگران قیمت ترین فروشگاه نمی شود اما وقتی مشتری وارد می شود گاها چندین برابر قیمت جنس می پردازد… ولی اعتراف هم باید کرد که برخی مواقع درمورد دختران چادری  اجحاف صورت می گیرد و پیشنهادی که می شود داد این است که خیرانی در هر شهر جمع شوند و زمینه ساز ازدواج دختران چادری رافراهم آورند که چنین تفکری هم از بین برود.

-و دهن کجی که برخی ازدختران چادرنما می کنند، پس از ازدواج چنین تغییر هویت میدهند که انگار نمی دانند چادر را باکدام  چ می نویسند! که واقعا نمی دانم باید چه نوشت… کسانی که فقط  هنری ندارند جز تحقیر دختران چادری. البته شاید برای بعضی شان  فشار همان خطر سن بالا و نبودن خواستگار، باعث می شود که دخترک بیچاره با هر شرایطی به اولین خواستگارش جواب مثبت دهد و… که باز راه چاره در قسمت قبل نوشته شد.

و همه این داستان ها، و اینگونه سبک زندگی با این بی فرهنگی به جامعه ایرانی القا می شود و جامعه هم ناامن تر می شود و ازدواج ها هم هر روز سخت تر و سخت گیرانه تر خواهد شد و نسل پاک ایرانی هم به خطر می افتد..

شاید اگر اینگونه که در بالا گفته شد نگاه  کنیم، شاید بسیار ریشه ای تر جامعه رابتوانیم  به هویت اصلی اش و الگوی واقعی اش  برگردانیم… و شاید بتوانیم اینگونه نسل پاک تر و خالص تری برای فردای ایران داشته باشیم.

به فکر باید بود….

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=13342

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.