نخستین جشنواره ملی مونولوگ خلیج فارس با حضور فرماندار حاجی آباد و جمعی از مسئولین و هنر مندان شهرستان و کشور در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان حاجی آباد برگزار شد. کاظم قاسم زاده در گفتگو با خبرنگار پیارم اظهار داشت: جشنواره ملی مونولوگ خلیج فارس هفتم تا هشتم اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان ...

نخستین جشنواره ملی مونولوگ خلیج فارس با حضور فرماندار حاجی آباد و جمعی از مسئولین و هنر مندان شهرستان و کشور در سالن فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان حاجی آباد برگزار شد.

کاظم قاسم زاده در گفتگو با خبرنگار پیارم اظهار داشت: جشنواره ملی مونولوگ خلیج فارس هفتم تا هشتم اردیبهشت ماه به میزبانی شهرستان حاجی آباد برگزار شد که در پایان ۳ اثر برگزیده به نهمین جشنواره بین المللی خلیج فارس معرفی شدند.

وی افزود: در این دوره از جشنواره نمایش هایی از هرمزگان، تهران، شهرکرد، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر واهواز دریافت شد که بیش ترین آثار مربوط به استان جنوبی کشور بود.

دبیر نخستین جشنواره ملی مونولوگ خلیج فارس در ادامه به معرفی آثار راه یافته به مرحله نهایی این جشنواره پرداخت و بیان داشت: نمایش های ‘نمایش سلام اقای قاضی صدایم را میشنوی’ به نویسندگی مرتضی شاه کرم و به کارگردانی روح الله خدامی از بندر دیلم استان بوشهر در این جشنواره انتخاب شد.

قاسم زاده گفت: نمایش های’ گمگشته’ به نویسندگی و کارگردانی داود پارسا از شهرستان گچساران استان کهگیلویه و بویراحمد، ‘هیچ کسی به لک لک ها چیزی نگفت’ مهدی جعفری فارسانی از شهرکرد و ‘گور خواب’ هادی اسکندری از تهران از دیگر نمایش های انتخاب شده در این جشنواره هستند.

وی ادامه داد: نمایش ‘اینبار چیچکا نیست’ به نویسندگی جعفر قاسمی و کارگردانی ابوالقاسم احدیان و ‘خونی برای خلیج’ ایوب رحیمی هردو ازشهرستان میناب استان هرمزگان در این جشنواره انتخاب شدند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی حاجی آباد از دیگر نمایش های انتخاب شده در این جشنواره به نمایش های ‘سکوت کن’ علی رحیمی و نمایش ‘نیمه کفتار، نیمه آدم’ به کارگردانی علیرضا زارعی و نویسندگی جعفر قاسمی و نمایش ‘هدیه ایی برای او به نویسندگی جعفرقاسمی و کارگردانی مسلم جعفری هرسه از میناب اشاره کرد.

قاسم زاده نمایش های انتخاب شده از شهرستان حاجی آباد نیز نمایش های ‘ملاقات در بهشت’ سعید خادمی، ‘ سرنوشت یک دراگاهی محمد جواد کریمدادی،’ شعله ور به نویسندگی ارشیا امیری توسلی و مسیح الله علی‌ محمدی و سیلآب امیر عباس موسئ پور و مسیح ‌الله علی ‌محمدی،’آرمیده لنگر ناخدا مسیح’ به نویسندگی و کارگردانی مسیح الله علی ‌محمدی و نمایش ‘جهالت’ به کارگردانی سمانه افشار به قلم جعفر قاسمی نام برد.

وی ابرازداشت: نمایش های ‘شرط ازدواج’ جواد انصاری،’ ۵۲ درجه’ سعید حسن زاده، ‘اتانازی’ علیرضا داوری ، ‘خروس’ کوروش سلمانی و ‘یازده سالگی’ سیده رمیصا هاشمی از بندرعباس نیز در این جشنواره انتخاب شدند.

دبیر نخستین جشنواره ملی مونولوگ خلیج فارس یادآور شد: همچنین نمایش های ‘خدا برای چه کسی به خواستگاری می رود’ اثر عباس دهقان و ‘بدون عنوان’ اثر فاطمه امیری توسلی از شهرستان بندرعباس انتخاب شده اند.

تک گویی شیوه ‌ای نمایشی است که از اواخر قرن ۱۹ در نمایشنامه ‌نویسی و داستا‌ن ‌نویسی متداول شده است.

در این شیوه ذهن‌ گرایی و درون‌ گرایی مد نظر است که البته با دو رویکرد بیرونی و درونی ارائه می شود، در تک گویی درونی آن چه در نمایش شنیده می ‌شود در خلوت و تنهایی شخصیت می‌ گذرد.

در این شیوه ادبی و نمایشی، هدف وانمایی درونی های بر هم ریخته نمونه‌ هایی از آدم ‌هاست که در شرایط معمول قرار ندارند که این وضعیت در زمان جنگ و بلایای طبیعی بیشتر بروز پیدا می ‌کند.

قاسم زاده ابراز داشت: جشنواره ملی مونولوگ خلیج فارس از صبح روز شنبه هفتم تا عصرهشتم اردیبهشت در شهرستان حاجی آباد برگزار می شود و ۳ نمایش برگزیده این جشنواره همزمان با نهمین جشنواره بین المللی خلیج فارس که با حضور وزیر ارشاد در بندرعباس برگزار می شود، تجلیل می شوند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد حاجی آباد در پایان از دیگر برنامه های گرامیداشت روز ملی خلیج فارس در این شهرستان به برگزاری جشن های مردمی روز ملی خلیج فارس، اجرای گروه های نمایش مونولوگ در چند مدرسه حاجی آباد برای دانش آموزان و تقدیر ازشرکت کنندگان نمایش ها در این جشنواره اشاره کرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=69560

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.