رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد با تاکید بر این که کسب و کار به سبب آن‌که موجبات تحصیل فضل‌الهی می‌شود از ارزش و اهمیت برخوردار می‌باشد گفت:بقای‌فردی و جمعی‌ بشر در گرو کار و تلاش است. به گزارش پیارم حاجی‌آباد، حجت‌الاسلام جلیل درویشی صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته‌ کار‌و‌کارگر در سخنانی اظهار داشت: نگاه ...

رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد با تاکید بر این که کسب و کار به سبب آن‌که موجبات تحصیل فضل‌الهی می‌شود از ارزش و اهمیت برخوردار می‌باشد گفت:بقای‌فردی و جمعی‌ بشر در گرو کار و تلاش است.

به گزارش پیارم حاجی‌آباد، حجت‌الاسلام جلیل درویشی صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته‌ کار‌و‌کارگر در سخنانی اظهار داشت: نگاه اسلام به کار‌و‌کارگر نگاهی عالی و منطقی هست که ارزش و جایگاه ایشان را تبیین کرده است.

وی با بیان این‌که نظر اسلام یکی از فلسفه‌های وجودی انسان و حکمت آفرینش وی، آبادانی زمین است، خاطرنشان ساخت: از این روست که براساس آیه ۶۱ سوره هود، هرگونه کار و فعالیتی بر زمین که موجبات آبادانی آن شود به عنوان ماموریت و وظیفه انسانی شناخته و تعریف شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی‌آباد در ادامه عنوان داشت: برخی براساس همین آیه، هرگونه کسب و فعالیت خدماتی، اجتماعی و نیز اقتصادی را در کنار فعالیت‌های عمرانی و تولیدی چون کشاورزی، دامداری و باغبانی، به عنوان استعمار و آبادانی زمین دانسته و آن‌را مشمول وظیفه و ماموریت اصلی بشر گفته‌اند.

درویشی یادآور شد: کسانی که در بخش‌های گوناگون مشغول می‌باشند از جمله کشاورزان، باغداران و دامداران و هم‌چنین تجار، بارزگانان و صنعت‌کاران و صاحبان حرفه‌ و‌ فن و دیگر فعالان عرصه‌های‌ اجتماعی و اقتصادی به عنوان کارگران و آبادگران می‌توانند به عنوان مستعمران زمین شناخته و معرفی شوند که به وظیفه و ماموریت اصلی مشغول می‌باشند و در مسیر فلسفه آفرینش گام بر می‌دارند.

وی با تاکید بر این‌که از نظر قرآن، کسب و کار به سبب آن‌که موجبات تحصیل فضل‌ الهی می‌شود از ارزش و اهمیت برخوردار می‌باشد اذعان داشت: به سبب این که کار و تلاش آدمی، عمل مطلوب و مقبول از دیدگاه خردمندان و راه تامین نیازهای فردی‌ و اجتماعی جوامع انسانی می‌باشد، از نظر قرآن نیز به عنوان یک ارزش مورد توجه و تاکید است.

درویشی خاطرنشان ساخت: خداوند حکم عقل‌ و خرد را امضا و تایید کرده و آن‌را به عنوان یک ارزش مورد توجه و تشویق قرار داده است؛ زیرا تنها با کار است که نیازهای‌ بشری تامین می‌شود و موجبات بقای فردی‌ و جمعی بشر فراهم می‌گردد.

این مسؤول با اشاره به آیاتی از کلام‌ الله‌ مجید درباره اهمیت کار افزود: خداوند در آیه ۷۹ سوره توبه کار‌ و تلاش را امری ارزشمند شمرده و انفاق درآمد آن‌را نیز مورد ستایش قرار داده است تا این‌گونه دانسته شود که انفاق درآمدهای تحصیلی از طریق کار و تلاش خود به عنوان یک ارزش مورد توجه است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=67856

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.