پیارم حاجی آباد-در راستای تحقق سیاست های اجرایی جهاد کشاورزی حاجی آباد با حضور بهرام پور اشرف فرماندار حاجی آباد کلاس توجیهی کشاورزان شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید. به گزارش پیارم  ،در این نشست که با حضور فرماندار، و تنی چند از مسئولین جهاد کشاورزی شهرستان و جمعی از کشاورزان حاجی آباد برگزار ...

پیارم حاجی آباد-در راستای تحقق سیاست های اجرایی جهاد کشاورزی حاجی آباد با حضور بهرام پور اشرف فرماندار حاجی آباد کلاس توجیهی کشاورزان شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

به گزارش پیارم  ،در این نشست که با حضور فرماندار، و تنی چند از مسئولین جهاد کشاورزی شهرستان و جمعی از کشاورزان حاجی آباد برگزار شد . بهرام پور اشرف فرماندار حاجی آباد با اشاره به خشکسالی های اخیر ونقش کلیدی  بخش کشاورزی درشهرستان حاجی آباد اظهار داشت: سیاست‌های کشت در شهرستان حاجی آباد بسیار ضروری است در حال حاضر ما باید به ترویج و حمایت کشتی بپردازیم که به آب کمتری نیاز داشته باشد و آبیاری تحت فشار توسعه پیدا کند.
پور اشرف با تشریح وضعیت بخش کشاورزی نسبت به چشم انداز ۲۰ ساله گفت: اگرچه منابع خوبی در شهرستان وجود دارد از قبیل منابع آبی نسبتا مناسب و زمین های مستعد کشاورزی اما بدلیل خشکسالی های اخیر و پراکندگی کشت نتوانستیم به نتیجه مطلوب دست یابیم.
فرماندار حاجی آباد با تأکید بر اینکه باید بر اساس واقعیت‌های موجود تصمیم گرفت، افزود: تأمین نهال و بذور اصلاح شده مورد نیاز به منظور افزایش تولید در واحد سطح، جلوگیری از برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی واصلاح روشهای آبیاری، آموزش کشاورزان ، استفاده بهینه از نیروی انسانی و متخصصان از جمله مواردی است که با پرداختن به آن می توان در این برهه از زمان  بسیاری از مشکلات را از پیش روی کشاورزان شهرستان برداشت.
پور اشرف گفت: ما همواره به خشکسالی درکشوربعنوان تهدید نگاه می کنیم ولی باید توجه داشت که به رغم کمبود آب محصولاتی کشت می‌شود که نیاز آبی بالا و ارزش اقتصادی پایینی دارند و این یک نقض برای کشاورزی است در صورتی که با تغییر الگوی کشت با در نظر گرفتن عوامل اقتصادی و شرایط بازار و در نظر گرفتن  شرایط طبیعی که اجازه کشت چه نوع محصولاتی را می‌دهد همچنین مدرن نمودن تکنیکهای کاشت وداشت وبرداشت می توانیم از این تهدید را تبدیل به  فرصت نماییم.
وی تصریح کرد: بارها و بارها از کشاورزان این منطقه که مدام از  بی آبی و خشکسالی گله مندند خواسته شده که به جای کشت ذرت که نیازمند آب فراوان می باشد مبادرت به کشت محصولی جایگزین مثل کنجد با همان میزان درآمدنمایند که متاسفانه بدلیل عدم همکاری برخی از کشاورزان این امر محقق نشده است.
وی اظهار امیدواری نمود در سال جدید زراعی با مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و همکاری کشاورزان منطقه شاهد رشد و شکوفایی بیش از پیش  بخش کشاورزی در سطح شهرستان باشیم.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2419

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.