رییس انجمن قلب و عروق ایران با بیان این که مصرف نمک در کشور چند برابر استاندارد جهانی است، اظهار کرد: مردم به طور کلی «غذاهای خوشمزه» کمتر بخورند، غذای خوشمزه غذایی است که شور، شیرین و چرب است. اگر این مورد رعایت شود، حجم کالری که وارد بدن می‌شود، کاهش می‌یابد. دکتر فریدون نوحی ...

رییس انجمن قلب و عروق ایران با بیان این که مصرف نمک در کشور چند برابر استاندارد جهانی است، اظهار کرد: مردم به طور کلی «غذاهای خوشمزه» کمتر بخورند، غذای خوشمزه غذایی است که شور، شیرین و چرب است. اگر این مورد رعایت شود، حجم کالری که وارد بدن می‌شود، کاهش می‌یابد.

بیماری قلبی

دکتر فریدون نوحی ، شایع‌ترین بیماری قلبی و عروقی در کشور را بیماری‌های عروق خون‌رسان به قلب یا بیماری‌های ایسکمیک عنوان کرد و افزود: بیماری‌های عروق خون‌رسان موجب ایجاد کم‌خونی در فرد و سکته قلبی می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۰ سال پیش، بیماری‌های دریچه‌ای شایع بودند که با بالا رفتن امکانات بهداشتی و پزشکی در حال ریشه‌کن شدن هستند. اما بیماری‌های ایسکمیک به دلیل این که نتوانستیم عوامل خطر را کنترل کنیم، در حال افزایش هستند. البته این بیماری صد درصد منجر به سکته نمی‌شود.

نوحی ضمن اشاره به این ‌که سالانه سه درصد مبتلایان به بیماری‌های عروق کرونر سکته می‌کنند، اظهار کرد: اگر برای افرادی که ۵۰ سال به بالا سن دارند، تست ورزش انجام بدهیم و یا آنژیوگرافی کنیم، ممکن است بسیاری از آنها بیماری عروق کرونر داشته باشند، اما خودشان از آن اطلاعی نداشته باشند.

وی ادامه داد: باید توصیه کنیم عوامل ایجاد کننده، تسریع و تشدید کننده کنترل شوند. این عوامل را مردم می‌شناسند. مصرف دخانیات، فشار خون بالا، دیابت، چربی بالا، استرس زیاد، چاقی و بی‌تحرکی از این جمله هستند. البته جنسیت هم در بروز این بیماری‌ها دخیل است و مردان تا ۶۰ سالگی بیشتر به بیماری عروق کرونر مبتلا می‌شوند، در زنان هم پس از طی دوران یائسگی، آمار ابتلا برابر می‌شود، اما به طور کلی نارسایی‌های قلبی در مردان بیشتر مشاهده می‌شود.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=2299

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.