حاجی آباد- مهندس ناظم عباس زاده گفت: کاشت ذرت در شهرستان حاجی آباد از اوایل تیر ماه شروع شده است و تا پایان مرداد نیز ادامه خواهد داشت. مهندس عباس زاده رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد در گفتگو با خبر نگار پیارم  اظهار داشت:کاشت محصول ذرت در مناطقی که دارای آب و هوای معتدل هستند ...

حاجی آباد- مهندس ناظم عباس زاده گفت: کاشت ذرت در شهرستان حاجی آباد از اوایل تیر ماه شروع شده است و تا پایان مرداد نیز ادامه خواهد داشت.

مهندس عباس زاده رئیس جهاد کشاورزی حاجی آباد در گفتگو با خبر نگار پیارم  اظهار داشت:کاشت محصول ذرت در مناطقی که دارای آب و هوای معتدل هستند مثل دهنو، خشن آباد، فارغان شروع شده است و سطح زیر کشت این محصول ۵۰۰۰ هکتار می باشد . شهرستان حاجی آباد یکی از نقاط مهم تولید ذرت در استان به شمار می رود که در دهستان های فارغان، آشکارا و طارم از نقاطی است که بیشترین سطح زیرکشت را به خود اختصاص داده است.

عباس زاده افزود: در زمینه بذوری که در سطح شهرستان از طریق بخش خصوصی توزیع شده از مشهد و دشت مغان خریداری که از نوع رقم دیر رس می باشد و در سطح شهرستان هم همین رقم کشت می شود.

وی در ادامه افزود:در زمینه توزیع نهادهای کشاورزی بحث کود فسفات و ازت در اختیار کشاورزان قرار می دهیم و تاکنون هم ۲۵۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی زیر کشت ذرت تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

رئیس جهاد کشاورزی در پایان: فصل کاشت ذرت را اوایل تیر ماه تا اوایل شهریور ماه و فصل برداشت این محصول را از ابتدای دی ماه تا نیمه بهمن ماه برشمرد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=1204

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.