غربی‌ها از ایران چه می‌خواهند؟ «باور اینکه حکومت ایران کاملا خود را تغییر داده باشد، ساده‌لوحانه است… بحران واقعی بر سر پوشاندن مجسمه‌های برهنه در دیدار روحانی از ایتالیا نیست…»  روزنامه انگلیسی گاردین (guardian) یادداشتی را به قلم هیئت سردبیری خود منتشر ساخته و از این واقعیت پرده برمی دارد که مشکل غربی ها با ...
غربی‌ها از ایران چه می‌خواهند؟
«باور اینکه حکومت ایران کاملا خود را تغییر داده باشد، ساده‌لوحانه است… بحران واقعی بر سر پوشاندن مجسمه‌های برهنه در دیدار روحانی از ایتالیا نیست…»
روحانی کنایه گاردین به روحانی/ مشکل نه هسته‌ای است و نه مجسمه‌های برهنه

 روزنامه انگلیسی گاردین (guardian) یادداشتی را به قلم هیئت سردبیری خود منتشر ساخته و از این واقعیت پرده برمی دارد که مشکل غربی ها با جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه، برنامه هسته ای نبوده و آن ها به دنبال استحاله کامل انقلاب ایران هستند.

گاردین اتهاماتی چون “حامی تروریسم”، “ناقض حقوق بشر”، “سرکوبگر” و … را علیه ایران تکرار کرده و به تهران به علت حمایت از گروه های مقاومت در منطقه که زیر بار اشغالگری صهیونیست ها نرفته اند، می تازد.

این نوشتار با عنوان “دیدگاه گاردین درباره سفر اروپایی روحانی: هنوز خیلی زود است که برای «یک ایران تغییر کرده» جشن بگیریم” تنظیم و منتشر شده است.

گاردین در ابتدا می نویسد: دیدار طوفانی حسن روحانی، رئیس جمهور ایران از اروپا که هفته گذشته [میلادی] صورت گرفت، نشانه ای از دو مطلب بود: میزان اشتیاق ایران برای خروج از وضعیت انزوا و همچنین میزان اشتیاق کشورهای غربی به ازسرگیری تجارت  و روابط اقتصادی با ایران درشرایطی که تحریم های بین المللی علیه این کشور لغو شده است.

این روزنامه کثیرالانتشار افزود: در سفر روحانی، ده ها قرارداد به ارزش میلیاردها دلار مورد بحث و رایزنی قرار گرفت. وی باب پاپ، نخست وزیر ایتالیا و رئیس جمهور فرانسه و همچنین بسیاری از رهبران اقتصادی دیدار و گفتگو گرد.

گاردین ادامه داد: پس از سال ها تنش و بی اعتمادی، مسئول خندان ایران مورد استقبال پایتخت های اروپایی با آغوش باز قرار گرفت و این تصاویر، در تضاد کامل با گذشته بودند. اما هنوز و علیرغم این تصاویری که احساس خوبی را القاء می کنند، باور اینکه حکومت ایران کاملا خود را تغییر داده باشد، تفکری ساده لوحانه و کوته بینانه است.

گاردین بدون اشاره به جنایات غربی‌ها و تروریست های تحت حمایت آنان در سوریه، پشتیبانی ایران از حکومت بشار اسد را شدیدا محکوم کرده و سیاست خارجی ایران را “تهاجمی” می نامد.

این روزنامه با تعبیری کنایه آمیز نسبت به روحانی می افزاید، بحران واقعی بر سر پوشاندن مجسمه های برهنه در دیدار روحانی از ایتالیا نیست بلکه بر سر علمیات هایی است که ایران در سوریه انجام می دهد.

گفتنی است جمهوری اسلامی ایران، اجرای احکام نجات‌بخش اسلامی در داخل و حمایت از مظلومان و مقابله با مستکبران در خارج را به عنوان شاکله و سیاست اصلی خود انتخاب نموده و غربی ها به همین علت جز به “تغییر کامل ایران” راضی نمی شوند و حتی پس از اعمال محدودیت های بی سابقه بر برنامه هسته ای نیز از نارضایتی و طلبکاری خود سخن می گویند.

 

 

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=51953

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.