کاخ سفید: اوباما چیز زیادی برای گفتن درباره گزارش شکنجه‌های سیا ندارد سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که احتمالاً رئیس‌جمهور آمریکا برای گفتن در خصوص گزارش سنا از شکنجه‌های سیا، چیز زیادی نخواهد داشت. به گزارش شبکه اطلاع رسانی پیارم به نقل از دانا، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید امروز سه‌شنبه گفت که احتمالاً رئیس‌جمهور آمریکا برای گفتن ...

کاخ سفید: اوباما چیز زیادی برای گفتن درباره گزارش شکنجه‌های سیا ندارد

کاخ سفید: اوباما چیز زیادی برای گفتن درباره گزارش شکنجه‌های سیا ندارد

سخنگوی کاخ سفید می‌گوید که احتمالاً رئیس‌جمهور آمریکا برای گفتن در خصوص گزارش سنا از شکنجه‌های سیا، چیز زیادی نخواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی پیارم به نقل از دانا، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید امروز سه‌شنبه گفت که احتمالاً رئیس‌جمهور آمریکا برای گفتن در خصوص گزارش سنا از شکنجه‌های سیا، چیز زیادی نخواهد داشت.

وی همچنین گفت که تعقیب قضایی عوامل اجرای این روش‌های بازجویی سخت، تصمیمی است که باید از سوی دستگاه قضایی ایالات متحده اتخاذ شود و کاخ سفید در این خصوص، دخالتی نخواهد داشت.

کمیسیون اطلاعات سنا امروز سه‌شنبه حاصل ۵ سال تحقیقات خود را در قالب گزارشی ۶۷۰۰ صفحه‌ای از شکنجه‌های صورت گرفته در سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) منتشر کرد.

این شکنجه‌ها در سال‌های ریاست‌جمهوری «جورج دابلیو بوش» و پس از حوادث ۱۱ سپتامبر صورت گرفته و طی آن، مظنونین تروریستی دستگیر و به زندان‌های مخفی در دیگر کشورها فرستاده می‌شدند و برای اعتراف مورد شکنجه‌های مختلف از جمله شکنجه مشهور «غرق مصنوعی» قرار می‌گرفتند.

نهادهای آمریکایی از عملکرد سیا در این سال‌ها به شدت انتقاد می کنند و می‌گویند که در این شکنجه‌ها که روحی ضدآمریکایی داشته، حقوق شهروندان این کشور به صورت فاحشی نقض شده و در موارد متعددی، پس از بازجویی‌های خشن و شکنجه افراد، مشخص شده که وی بیگناه بوده است.

برچسب ها :

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=23372

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.