دادستان رودان اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم وظیفه تمامی نهادها و دستگاههاست که در ابتدای این امر با انجام اقدامات پیشگیرانه از طریق اطلاع رسانی های عمومی، کارکنان و مردم را با اموری که انجام یا ترک آن در قانون مجازات در نظر گرفته شده است آشنا سازند. به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه ...

دادستان رودان اظهار کرد: پیشگیری از وقوع جرم وظیفه تمامی نهادها و دستگاههاست که در ابتدای این امر با انجام اقدامات پیشگیرانه از طریق اطلاع رسانی های عمومی، کارکنان و مردم را با اموری که انجام یا ترک آن در قانون مجازات در نظر گرفته شده است آشنا سازند.

پیشگیری از وقوع جرم وظیفه تمامی دستگاه هاست

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازرودان نیوز؛ گردهمایی یک روز کارشناسان حقوقی و حمایت قضایی کارکنان آموزش و پرورش شرق هرمزگان با حضور کارشناسانی از مناطق، رودخانه، میناب، سیریک، سندرک، جاسک، بشاگرد و ناحیه ۱بندرعباس به میزبانی شهرستان رودان برگزار شد.

 

احمد رحیمی پور، مدیر آموزش و پرورش شهرستان رودان در ابتدای این نشست با اشاره به حساست بالای کار در حوزه امور قضایی اظهار کرد: نیاز است که کارشناسان حوزه قضایی در خصوص قوانین موضوع آگاهی کامل داشته باشند و با پیگیری مداوم از حقوق کارکنان و مجموعه آموزش و پرورش دفاع کنند.

 

وی افزود: حاکمیت قانون در حیطه مدیریت و اقتدار مجموعه آموزش و پرورش که مسئولیت سنگین آن را بر دوش دارید، بسیار مهم و تعیین‌کننده است؛ چرا که وظایف اصلی مسئولان امور حقوقی ایجاد محیطی امن برای فرهنگیان و حمایت بی شائبه در چهارچوب قوانین از این قشر پرتلاش فرهنگی است.

 

در ادامه رضا صفایی دادستان شهرستان رودان با حضور در جمع کارشناسان حقوقی حوزه شرق؛ شغل معلمی از آن جهت که موجبات ترقی و انسان سازی می شود را مهم و رفیع خواند وبیان کرد: معلمین با علم وسیع و فراخ نظری که دارند می توانند در بسیاری از تصمیم گیری ها و برنامه های دانش آموزان آنان را یاری نمایند و جامعه را به سمت آرمانهای تجلی گرایانه عدالت و انصاف سوق دهند.

 

وی افزود: پیشگیری از وقوع جرم وظیفه تمامی نهادها و دستگاههاست که در ابتدای این امر با انجام اقدامات پیشگیرانه از طریق اطلاع رسانی های عمومی، کارکنان و مردم را با اموری که انجام یا ترک آن در قانون مجازات در نظر گرفته شده است آشنا سازند.

 

دادستان رودان تصریح کرد: کاهش وقوع جرم نشانه اهمیت مسئولین به بحث اطلاع رسانی در خصوص اعمالی است که حتی افراد درخصوص جرم بودن آن اطلاعی ندارند و ناخواسته سبب وقوع آن می شود و چه بسا دیگران را نیز به واسطه اعمالشان درگیر محاکم قضایی می کنند.

 

صفایی با اعلام سامانه ۰۹۶۹۹ از کارشناسان خواست، ضمن اطلاع رسانی این سامانه، از خدمات پاسخگویی کارشناسان حقوقی و قضایی در خصوص طرح دعاوی در محاکم قضایی و حمایت از کارکنان استفاده کنند.

 

حسن نیک طبع دهبارزی رییس دادگستری رودان نیز جمع کارشناسان حقوقی با اشاره به ماده ۳۲ آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب اظهار کرد: بنابر تبصره های این ماده، کارشناسانی که دارای مدرک لیسانس حقوق باشند و منع اشتغال در مشاغل قضاوت و وکالت نباشند و مدت ۲ سال کارورزی را گذرانده باشند می توانند بعنوان کارشناسان حقوقی دستگاه ها به دادگستری شهرستان محل خدمت معرفی شده و امورات حقوقی و قضایی دستگاه یا کارکنان را پیگیری نمایند.

 

محمدرضا کمالی رییس اداره حقوقی و حمایت قضایی کارکنان آموزش و پرورش هرمزگان هدف از برگزاری این گردهمایی را بالا بردن سطح آگاهی کارشناسان حقوقی نسبت به شرح وظایف و پیگیری های آنان در محاکم قضایی و شبه قضایی عنوان و یادآور شد: نقش برجسته کارشناسان حقوقی در راستای حمایت از کارکنان و پشتیبانی از منافع سازمانی بر کسی پوشیده نیست.

 

وی در پایان کارشناسان حقوقی و قضایی را مشاورین روئسای آموزش و پرورش دانست و خاطر نشان کرد: پیگیری املاک و مسائل حقوقی و قضایی آموزش و پرورش و کارکنان از مهمترین برنامه های کارشناسان حقوقی است و می بایست کارشناسان با اطلاعات به روز و کارآمد در مراجع قضایی و شبه قضایی حضور یابند و از موکلین خود قاطعانه حمایت کنند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=59728

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.