رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تهدیدات و فشارها تاثیری در روند مذاکرات هسته‌ای ندارد گفت: این تهدیدات می‌تواند در افکار عمومی تاثیر بگذارد اما مذاکر‌ه‌کنندگان ما بین جوسازی‌ها و متن مذاکرات تفاوت قائل می‌شوند. به گزارش پیارم به نقل از سرویس سیاسی جام نیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید ...
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تهدیدات و فشارها تاثیری در روند مذاکرات هسته‌ای ندارد گفت: این تهدیدات می‌تواند در افکار عمومی تاثیر بگذارد اما مذاکر‌ه‌کنندگان ما بین جوسازی‌ها و متن مذاکرات تفاوت قائل می‌شوند.
به گزارش پیارم به نقل از سرویس سیاسی جام نیوز، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بازدید از بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نمایشگاه امسال از نظر تنوع موضوع کتاب رشد قابل توجهی داشته و بنده هم آثاری را که دیده‌ام بیانگر این است که کیفیت بهتری دارد ولی اقتصاد نشر، اقتصاد نسبتا بیماری است.

وی افزود: در حال حاضر نشر شرایط اقتصادی مطلوبی ندارد و باید مورد حمایت قرار گیرد. به طوریکه طبق قانون، ناشران و مولفان از پرداخت مالیات معاف هستند اما در جلسه‌ای که داشتیم فعالان حوزه نشر می‌گفتند ظاهرا از آنها مالیات گرفته شده است که اگر اینطور باشد خلاف قانون است و بنده این موضوع را پیگیری می‌کنم.

لاریجانی با بیان اینکه حتما باید یک سازوکارهایی برای بالا بردن تقاضای کتاب در کشور فراهم شود، گفت: رسانه‌ها در این زمینه می‌توانند نقش بسزایی ایفا کنند.

رئیس مجلس تاکید کرد: در جلسه‌ای که امروز با ناشران داشتم گفتم که یک بسته‌ای برای بالا بردن تقاضا کتاب تهیه کنند تا مجموعه‌ای برای اقتصاد کشور فراهم شود و این بسته در قانون برنامه ششم نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه حمایت از صنعت نشر را یک وظیفه عمومی برای همه رسانه‌ها و وزارت ارشاد دانست و گفت: حمایت از صنعت نشر یک وظیفه عمومی است که لازم است همه رسانه‌ها و وزارت ارشاد تلاش کنند که ناشران مورد حمایت قرار گیرند تا ارزان‌تر فعالیت کنند.

لاریجانی تصریح کرد: در این جلسه‌ای که امروز با ناشران داشتم قرار شد تا ناشران بر روی این بسته کار کنند تا انشاءالله در قانون برنامه ششم توسعه مدنظر قرار گیرد.

رئیس مجلس در پاسخ به این سوال که آیا شما در عالم سیاست فرصتی برای مطالعه کتاب دارید، گفت: بله، البته فرصت زیادی نیست اما بنده هر شب ساعتی را به مطالعه کتاب اختصاص می‌دهم و گای در تعطیلات فرصت بیشتری برای مطالعه دارم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که نظر شما درباره اینکه سخنگوی شورای نگهبان گفته است که این شورا طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را با عجله بررسی کرده است گفت: کسی شورای نگهبان را تعجیل نکرده بود که این طرح را تصویب کنند و می‌توانستند بررسی بیشتری داشته باشند.

لاریجانی در همین زمینه افزود: شورای نگهبان برای بررسی این طرح ۱۰ روز وقت دارد که می‌تواند ۱۰ روز دیگر نیز آن را تمدید کند؛ به هر حال شورای نگهبان مرجع رسیدگی است.

رئیس مجلس همچنین در پاسخ به این سوال که آیا تهدیدات و فشارها می‌تواند تاثیری در روند مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ داشته باشد یا خیر، خاطر نشان کرد: تهدیدات می‌تواند در افکار عمومی تاثیر بگذارد اما مذاکره کنندگان ایرانی از یک توانمندی برخوردارند که بین مسائلی که جوسازی و یا متن مذاکرات است تفاوت قائل می‌شوند.

 

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=36066

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.