اختلافات بین کری و ظریف روز دوشنبه به اوج خود رسید. گفته می شود دو طرف این هفته اظهارات تند و تیزی با یکدیگر رد و بدل کردند. به گزارش پیارم، “ایندیپندنت” نوشت با نزدیک شدن به ضرب الاجل دست یابی به توافق نامه جامع هسته ای در وین، اختلاف نظرها بین جان کری وزیر ...
JamNewsImage11424447
اختلافات بین کری و ظریف روز دوشنبه به اوج خود رسید. گفته می شود دو طرف این هفته اظهارات تند و تیزی با یکدیگر رد و بدل کردند.

به گزارش پیارم، “ایندیپندنت” نوشت با نزدیک شدن به ضرب الاجل دست یابی به توافق نامه جامع هسته ای در وین، اختلاف نظرها بین جان کری وزیر امور خارجه آمریکا و محمد جواد ظریف همتای ایرانی او افزایش یافته و طرف های مذاکره کننده از این دو مقام خواستند از شدت تنش ها بکاهند زیرا همگان رفتارهای آنها را زیر نظر دارند.

 

 

فضای مذاکرات هسته ای بین ایران و شش قدرت جهانی متشنج شده است تا جایی که جان کری و محمد جواد ظریف وارد جر و بحث با یکدیگر شده اند و گفته می شود می توان در خارج از اتاق های برگزاری نشست در هتل کوبورگ وین نیز شاهد این بحث ها بود. این بحث ها سبب شد فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان -که در مذاکرات هسته ای ایران در وین حضور دارد- به کری و ظریف بگوید: «به نظر می رسد شما شب گذشته نشستی سازنده داشتید. همه افراد حاضر در هتل می توانستند صدای شما را بشنوند.»

 

 

اختلافات بین کری و ظریف روز دوشنبه به اوج خود رسید. گفته می شود دو طرف این هفته اظهارات تند و تیزی با یکدیگر رد و بدل کردند . گزارش های منتشر شده حاکی است زمانی که دیپلمات های غربی اعلام کردند ایران در حال بی ثبات کردن منطقه خاورمیانه -غرب آسیا- است ، وزیر امور خارجه ایران «برآشفته» شد. اما مذاکرات هسته ای همچنان ادامه دارد. با آن که ضرب الاجل ارائه متن توافق نامه جامع هسته ای به کنگره آمریکا در روز پنجشنبه -نهم ژوئیه- به سر آمده است.

 

 

از دست دفتن این ضرب الاجل بدین معناست که قانون گذاران آمریکایی برای بررسی متن توافق نامه نهایی شصت روز -به جای سی روز- فرصت دارند و این موضوع می تواند برداشتن تحریم های اقتصادی اعمال شده علیه تهران را به تأخیر بیندازد. گفته می شود بین ایران و شش قدرت جهانی -آمریکا ، روسیه، انگلیس، فرانسه و آلمان و چین- بر سر روند بازرسی ها از تأسیسات هسته ای ایران و موضوع تحریم ها اختلافاتی وجود دارد.

 

 

مقامات برجسته حاضر در مذاکرات هسته ای در وین اتریش می گویند درباره دست یابی به توافق نامه جامع هسته ای خوش بین هستند. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: «به دست یابی به توافق نامه نهایی نزدیک شده ایم.» اما سناتور دیک دوربین هم پیمان نزدیک باراک اوباما در گفتگو با شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا بر این باور است که شانس رسیدن به توافق نامه جامع هسته ای «زیر ۵۰ درصد است. /تیک

 

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=40300

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.