عضوکمیسیون‌ امنیت ملی مجلس حادثه منا را ناشی از سوء مدیریت سناتورهای سعودی دانست و گفت:غیر ممکن است افرادی که چندین سال است که مراسم حج را اجرا می کنند و کم و کاستی های مراسم خود را ندادند . احمد بخشایش ، عضوکمیسیون‌ امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار  هرمز با ...
13930220173115642726733
عضوکمیسیون‌ امنیت ملی مجلس حادثه منا را ناشی از سوء مدیریت سناتورهای سعودی دانست و گفت:غیر ممکن است افرادی که چندین سال است که مراسم حج را اجرا می کنند و کم و کاستی های مراسم خود را ندادند .

احمد بخشایش ، عضوکمیسیون‌ امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار  هرمز با اشاره به این حادثه خونبار منا گفت : این حادثه برای دولت عربستان مورد ارزیابی قرار دهند و سنارتورهای سعودی که توجه خود را به یمن ، بحرین و عراق بود باعث بی مدیریت آنها باشد و با پیامدهای و مشکلات فراوانی روبرو شود .
نماینده مجلس اظهار کرد : در بد چهرگی آل سعود می بینیم که مدیریت ندارند و جنگ قدرت که بین محمدبن سلمان با ولیعهد وجود دارد که هر کدام در بحث امنیتی ارتشی دارند و این یکی از مشکلات سعودی هاست.

 

 

وی تصریح کرد: سعودی ها این مسائل را قضا و قدر الهی می دانند و این مسئله را نباید ما سیاسی کنیم که آنها هم این مسئله را سیاسی بدانند در صورتی که آنها مجری ما شوند و کارهایشان را برگزار کنند و نباید بگذاریم بین ما مشکلی پیش آید که ما هرساله تعداد زیادی حجاج برای حج واجب و تمتع نفرستیم.
بخشایش با اشاره به اینکه آل سعودی ها بر مسئله یمن حساس هستند، گفت: از قبل هم آنها گفته بودند که نخواهیم گذاشت که تظاهراتی پیش آید و بستر سازی امنیت برای حج انجام نداند و غیر ممکن است افرادی که چندین سال است که مراسم حج را اجرا می کنند و کم و کاستی های مراسم خود را ندادند .
وی افزود : زمانی که کشوری ویزا صادر می کند  حفظ و امنیت مسافرین را نیز بر عهده دارد و سعودی ها این مسئله نباید مقصررا بر حاجی ها آفریقایی بندازند .

 

 

 

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=45631

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.