عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد شهرستان حاجی آباد گفت:به دلیل اهمیت عید غدیر به عنوان بزرگ‏ترین و مهم‏ترین اعیاد اسلامی است که آداب بی‏شماری برای آن بیان شده است، ...

به گزارش شبکه اطلاع رسانی پیارم؛ دکتر محمد میرزاده، عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی شهرستان حاجی آباد در گفتگو با پیارم، ضمن تبریک عید غدیر اظهار کرد: واقعه غدیر خم، یکی از مسلّم‏ترین مسائل تاریخ اسلام است و واقعه غدیر بهترین راه برای تعیین جانشین دانسته است.

محمد میرزاده افزود:غدیر، سرچشمه همیشه‏ جوشان ولایت است که از سینه تفتیده خم به جام محبت دوست‏داران پیامبر و خاندانش جاری است و تداوم رسالت محمد صلی الله علیه و آله در ولایت علی علیه‏ السلام است، غدیر، عید پیمان و میثاق و عهد ، عید عدالت و رهبری است.

وی ادامه داد:جوامع بشری نیازمند یادآوری و حضور همیشگی هویت‏های فرهنگی و اصالت‏های معنوی است. زنده نگه داشتن شعایر الهی، رسالتی است که مرزبانان عقیده و ایمان، از جمله رسول اکرم صلی الله علیه و آله بر آن تأکید داشته‏ اند.

عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد حاجی آباد تصریح کرد:در تاریخ اسلام، غدیر و امامت همان اندازه اهمیت دارد که روز مبعث؛ زیرا غدیر، امامت را به وجود آورد و ادامه رسالت بود. ‌

میرزاده خاطرنشان کرد:به دلیل اهمیت عید غدیر به عنوان بزرگ‏ترین و مهم‏ترین اعیاد اسلامی است که آداب بی‏شماری برای آن بیان شده است، فراوانی آداب و اعمال این روز، با اعمال هیچ روزی قابل مقایسه نیست. از جمله آداب عبادی این روز به نماز شب و روز غدیر، نماز مسجد غدیر، روزه، یاد خدا و پیامبر، زیارت امیر مؤمنان علی علیه‏السلام و غسل می‏توان اشاره کرد,همچنین جشن و عید گرفتن، تبریک و تهنیت به پیامبر، امیر مؤمنان و یکدیگر، دید و بازدید، صدقه دادن، دیدار با رهبری و بیعت و اتحاد و اجتماع، از جمله آداب اجتماعی و سیاسیِ سفارش شده در این روز است.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=71982

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.