“نگارش [متن نهایی] کار سختی است؛ به خصوص در این قسمت های آخر… ولی در جزییات و در بعضی از موارد عمومی پیشرفت‌های خوبی انجام شده است.” به گزارش پیارم به نقل از جام نیوز، عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده ایران که برای مذاکرات هسته‌ای در وین، پایتخت اتریش ...
“نگارش [متن نهایی] کار سختی است؛ به خصوص در این قسمت های آخر… ولی در جزییات و در بعضی از موارد عمومی پیشرفت‌های خوبی انجام شده است.”

به گزارش پیارم به نقل از جام نیوز، عباس عراقچی، معاون وزیر امور خارجه و عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده ایران که برای مذاکرات هسته‌ای در وین، پایتخت اتریش به سر می‌برد، گفته‌ است که برای نوشتن متن نهایی توافق هسته‌ای ایران و و گروه ۱+۵ “مشکلات عمده‌ای وجود دارد که هنوز مانع کار است”.

به گفته آقای عراقچی “نگارش [متن نهایی] کار سختی است؛ به خصوص در این قسمت های آخر… ولی در جزییات و در بعضی از موارد عمومی پیشرفت‌های خوبی انجام شده است.”

به گزارش بی بی سی، در همین حال یک دیپلمات ارشد اروپایی نیز گفته است که “مشکلاتی جدی” برای نگارش متن نهایی وجود دارد.

به گفته این دیپلمات تحریم‌ها، بازرسی‌ها، محل اختلاف طرفین است.

آقای عراقچی همچنین گفته است که تمدید مذاکرات در دستور کار نیست و قرار است “تا زمان تعیین شده” دو طرف بتوانند به توافقی برساند.

او گفت: «اگر لازم باشد چند روزی کار را ادامه می دهیم، تا در پایان به یک جمع بندی برسیم.»

ایران و گروه موسوم به ۱+۵ (پنج عضو دائم شورای امنیت به اضافه آلمان) برای خود پایان ماه ژوئن (٩ تیر) را به عنوان ضرب‌الاجل رسیدن به توافقی جامع تعیین کرده‌اند.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=39042

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.