دبیر کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی گفت: ملت با دولت خیلی شفاف است از این رو دولت هم باید با مردم شفاف رفتار کند و ضرورتی ندارد پنهان کاری شود. به گزارش پیارم  به نقل از سرویس سیاسی تهران نیوز؛ دولت یازدهم که همواره یکی از شعارهایش شفاف سازی و صداقت با مردم بوده ...

ضرورتی برای پنهان کاری وجود ندارد/ دولت باید با مردم شفاف رفتار کند

دبیر کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی گفت: ملت با دولت خیلی شفاف است از این رو دولت هم باید با مردم شفاف رفتار کند و ضرورتی ندارد پنهان کاری شود.

به گزارش پیارم  به نقل از سرویس سیاسی تهران نیوز؛ دولت یازدهم که همواره یکی از شعارهایش شفاف سازی و صداقت با مردم بوده است از ابتدای آغاز به کار با پنهان کاری و عدم صداقت در زمینه های مختلف سیاسی و اقتصادی مردم را نسبت به خود بدبین کرده است. از سوی دیگر محرمانه خواندن این نوع مسائل مجموعه ای از نقدهای کارشناسی در حوزه اقتصاد را به دولت یازدهم وارد کرده است.

از جمله این انتقادات می توان به «محرمانه شدن آمارهای اقتصادی و قراردادها» ، «پیش‌خور ۵۰هزار میلیارد تومان درآمد بودجه۹۵» ، «عضویت یک وزیر در هیات مدیره ۱۸ شرکت و خانواده اش در ۱۴ شرکت»، «نهادینه شدن فساد در دولت هاشمی و کارگزاران»، «عدم لغو تحریم‌های بانکی پس از برجام»، «وعده‌های محقق نشده دولت در حوزه اقتصادی»، «دروغ گویی مسئولان ارشد دولت جلوی چشم مردم» و «بهره برداری سیاسی و انتخاباتی از تفاهمنامه‌های اخیر به اسم قرارداد» بخشی از این انتقادها بوده است.

اسحاق جهانگیری معاون اول روحانی که از نقدهای کارشناسی منتقدین عملکرد اقتصادی دولت یازدهم را به باد انتقاد گرفت و با دستاویز قرار دادن برخی از عملکردهای دولت دهم پاسخ شفافی به انتقادها نداد.

عدم پاسخ گویی جهانگیری به انتقادات وارده به عملکرد اقتصادی دولت یازدهم و اشاره به برخی تخلفات صورت گرفته در دولت دهم، در حالی است که اقدامات آن دولت ارتباطی به نماینده‌های اصلولگرای مجلس که خودشان در صدر منتقدین عملکرد اقتصادی دولت دهم بودند، ندارد و این اقدام جهانگیری رویه دو سال اخیرش بوده که همیشه فرار به جلو را در دستور کار خود قرار داده است.

معاون اول رییس جمهور در بخشی از سخنانش با انتقاد از کسانی که از دولت می خواهند به خاطر عدم انتشار گزارش سه ماهه در خصوص یک شاخص اقتصادی شرمنده باشد، گفت: دولت از نقد و تذکر داده شده استقبال کرده و تلاش می کند تا با شفاف سازی آمارهای مورد نیاز را در اختیار جامعه قرار دهد اما کسانی که این تعابیر را به کار می برند باید شرمنده ی اقداماتی باشند که کشور را به سمت ویرانی هدایت می کرد.

در این خصوص سید عیسی دارایی، دبیر کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی تهران نیوز، با اشاره به محرمانه نگه داشتن برخی از آمارها، قراردادها و مذاکرات ازسوی دولت، گفت: بهتر است که با مردم رو راست باشیم و واقعیت ها را برایشان بازگو کنیم.
وی با بیان اینکه مردم باید نسبت به سرمایه گذاری های خارجی، داخلی و سایر امور دیگر آگاه باشند زیرا موجب امیدواری می شود، تصریح کرد: وقتی با اجرایی شدن برجام، تحریم ها بر طرف شده است و هم اکنون با کشورهای دنیا ارتباط بر قرار می شود، دیگر ضرورتی ندارد پنهان کاری شود.
دارایی با تاکید بر اینکه اگر در دوران تحریم های ظالمانه پنهان کاری برای برقراری روابط با کشورها صورت می گرفت به جهت عدم بروز مشکل برای آن کشورها از سوی دشمنانمان بود، افزود: ولی امروزه مشکلی وجود ندارد که بخواهد پنهان کاری شود.
دبیر کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خیلی خوب است که مردم بدانند کشورهای سراسر دنیا حاضر به همکاری با ایران اسلامی هستند، ادامه داد: تمام اقداماتی که از سوی دولت انجام می شود به جهت ایجاد رفاه برای مردم است از این رو هر چقدر با مردم شفاف تر روبر شویم و شفاف عمل کنیم، مردم پشتیبانمان هستند.
وی با بیان اینکه حاصل اعتماد مردم به دولت و برعکس منجر به ایجاد امنیت ملی می شود، خاطرنشان کرد: ملت با دولت خیلی شفاف است از این رو دولت هم باید با مردم شفاف رفتار کند و ضرورتی ندارد پنهان کاری شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=52649

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.