مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه حاجی آباد صدورحکم اعدام علیه آیت الله نمر را محکوم کردند و افزود:این حکم خشم مردم را شعله‌ور می‌کند. به گزارش پیارم حاجی آباد، حجت الاسلام جواد قنبری، در حالیکه صدور حکم اعدام روحانی شیعه عربستان واکنش های منفی گسترده ای را در سراسر جهان به همراه داشته و ...

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه حاجی آباد صدورحکم اعدام علیه آیت الله نمر را محکوم کردند و افزود:این حکم خشم مردم را شعله‌ور می‌کند.

IMG0040

به گزارش پیارم حاجی آباد، حجت الاسلام جواد قنبری، در حالیکه صدور حکم اعدام روحانی شیعه عربستان واکنش های منفی گسترده ای را در سراسر جهان به همراه داشته و حتی رسانه های آمریکا این اقدام را برای ائتلاف آمریکا علیه داعش معذر دانستند، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا, دراین باره ابراز بی اطلاعی کرد سکوت سران غربی سابقه ای دیرینه دارد, به مانند برگرفته از یزید و واقعه ی عاشوراست.

وی در ادامه افزود: دادگاه عربستان به روحانی شیعه اتهام رهبری اعتراضات وتحریک اختلافات فرقه ای وارد آورد ه و سپس او را به اعدام محکوم کرده پس از ۲ سال حبس چرا حکم اعدام آیت الله نمر صادر شد، به نظر میرسد با توجه به وخیم بودن حال ملک عبدالله پادشاه عربستان و احتمال مرگ وی طی همین روزها ,دولتمردان صعودی با صدور چنین حکمی که احتمالا در آینده ای نزدیک اجرا می شود, قصد دارند ترس و رعب درمیان افکار عمومی عربستان به ویژه شیعیان این کشور بیاندازند,تا بعد از مرگ ملک عبدالله به فکر قیام یا اعتراض علیه آل صعود نباشند.

شیخ نمر

شیخ “نمر باقر النمر” ‌روحانی شیعی برجسته عربستانی، در سال ۱۳۳۷ در شهر “العوامیه” در استان القطیف در شرق عربستان در خانواده‌‌ای اهل علم و دین، به دنیا آمد که از آن علمایی چون “آیت‌الله شیخ محمد بن ناصر آل نمر” و خطبای حسینی چون جدش حاج “علی بن ناصر آل نمر” سر بر آورده بودند.

وی در سال ۱۴۰۰ میلادی برای انجام تحصیلات حوزوی به ایران آمد و در حوزه علمیه قائم (عج) در تهران به تحصیل علوم حوزوی پرداخت و پس از ۱۰ سال عازم سوریه شد و مدتی را نیز در حوزه علمیه حضرت زینب (س) به تحصیل علوم حوزوی پرداخت.

شیخ نمر تحصیلات علوم دینی خود را در سوریه و در حوزه علمیه حضرت زینب(س) ادامه داد و پس از مدتی از جمله معروف‌ترین و شایسته‌ترین مدرسان علوم مذهبی و دینی در حوزه‌های علمیه به شمار آمد. از این رو سال‌ها اداره حوزه علمیه حضرت قائم (عج) در سوریه را برعهده داشت و تلاش بسیاری برای توسعه و پیشرفت این مراکز انجام داد.

شیخ النمر نزد اساتیدی همچون آیت الله العظمی سید محمد تقی مدرسی و آیت الله سید عباس مدرسی و آیت الله خاقانی در تهران و سوریه به تلمذ پرداخت.

آن چیزی که باعث سالها تعقیب، زندان و شکنجه شیخ النمر در عربستان شده، دیدگاه‌های وی در قبال آل سعود است.

وی همواره و بارها تأکید داشته که از گفتن کلام حق، بیم و واهمه‌ای ندارد حتی اگر در این راه بازداشت شده، وارد زندان شود و تحت شدیدترین شکنجه‌ها و آزارها و اذیت‌ها تا سرحد شهادت قرار گیرد.

وی در خطبه‌های نماز جمعه خود نیز بارها گفته است که شیعیان عربستان، دیگر در برابر توهین‌ها و تعدی‌ها و تجاوزات آل سعود سکوت نخواهند کرد و در این باره خطاب به آل سعود گفت که “ما ساکت نمی‌مانیم که هرآنچه بخواهید برسر ما بیاورید؟ هر آنچه بخواهید انجام دهید و کرامت و شخصیت ما را که با ارزش‌ترین چیز در زندگی ماست، زیر پا بگذارید”.

شیخ نمر همواره در خطابه‌‌هایش رژیم سعودی را به اعمال “سیاست‌‌های تبعیض ‌آمیز طایفه‌ای سازمان یافته و منظم به ویژه در مناطق شرقی عربستان و به خصوص در دو منطقه “الاحساء” و “القطیف” متهم می‌کرد که حدود یک قرن است، بر این مناطق حاکمیت دارد.

وی برای اولین بار در سال ۲۰۰۶ بازداشت شد. اولین بازداشت وی در حالی صورت گرفت که از کنفرانس بین المللی که در بحرین برگزار شده بود بازگشت و دلیل بازداشت وی نیز ارائه درخواستی از دولت عربستان برای بازسازی قبرستان بقیع و به رسمیت شناختن مذهب تشیع بود.

وی در سالهای ۲۰۰۸ و ۲۰۰۹ نیز به دلیل انتقاداتی که از رژیم آل سعود کرده بود بازداشت شد.

اما در سال ۲۰۱۲ پس از انتقاد از یکی از اعضای رژیم آل سعود توسط حمله مسلحانه نظامیان آل سعود زخمی و سپس بازداشت شد.

دستگیری شیخ نمر به دست پلیس که با شلیک گلوله و جراحت وی همراه بود، به چندین روز تظاهرات منجر شد که در جریان آن دست‌کم سه تن جان باختند. تظاهرات اعتراضی ‌دوره‌ای به این منطقه برگشته است و در جریان آن از سال ۲۰۱۱ تاکنون، بیش از ۲۰ تن کشته شده‌اند.

این روحانی شیعه سرشناس عربستانی ازسوی رژیم سعودی به اتهاماتی از قبیل «فتنه انگیزی» و «دعوت به برهم زدن وحدت ملی» متهم است.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=19021

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.