ششمین فرش خاکی بزرگ جهان با حضور مردم، گردشگران، هنرمندان و مسئولان در جزیره هرمز رونمایی شد.   به گزارش پیارم به نقل از  شبکه اطلاع رسانی هرمز،  طرح فرش خاکی امسال شامل نمادهای ایرانی اسلامی و از عناصر مختلف همچون اشعار خیام، تایپ و گرافی خوشنویسی ایرانی و طرح اسطرلاب استفاده شده که نشان ...

ششمین فرش خاکی بزرگ جهان با حضور مردم، گردشگران، هنرمندان و مسئولان در جزیره هرمز رونمایی شد.

13921126012004342128354

 

به گزارش پیارم به نقل از  شبکه اطلاع رسانی هرمز،  طرح فرش خاکی امسال شامل نمادهای ایرانی اسلامی و از عناصر مختلف همچون اشعار خیام، تایپ و گرافی خوشنویسی ایرانی و طرح اسطرلاب استفاده شده که نشان از فرهنگ ایرانی و اسلامی دارد.

فرش خاکی جزیره هرمز ساخته هنرمندان جزیره هرمز دارای نقش و طراح های متنوعی با موضوع تاریخچه و افسانه های هرمز همچون، نقوش قلعه، آهو، زار،معماری، ماهیگیری، دریانوردی و … می باشد که از جذابیت های خاصی برخوردار است.

دوریش نژادمدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان در این خصوص گفت:در ساخت فرش خاکی امسال تمام جوانب محیط زیستی در نظر گرفته شده است و فقط از خاک های مازاد از معدن خاک سرخ استفاده شده و در پایان پروژه نیز تمهیدات لازم جهت جمع آوری خاک ها صورت پذیرفته است.

گفتنی در روز رونمایی از فرش خاکی بیش از چند هزار بازدید کننده از سراسر کشور، استان و همچنین مردم جزیره هرمز حضور داشتند که مراسم رونمایی با برنامه های همچون رقص شمشیر هنرمندان جزیره لارک و چند برنامه موسیقی محلی اجرا گردید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=30116

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.