“فکر می کنم این بهترین چیزی است که می تواند انجام شود. یک ساختار است که باید در قالب توافقی نهایی پیچیده شود و هنوز هم احتمال تغییرات در آن هست.”   به گزارش پیارم ، سناتور آمریکایی “دایان فاینستاین” نماینده کالیفرنیا و عضو ارشد حزب دموکرات در کمیسیون اطلاعات سنای آمریکا گفته است که ...

“فکر می کنم این بهترین چیزی است که می تواند انجام شود. یک ساختار است که باید در قالب توافقی نهایی پیچیده شود و هنوز هم احتمال تغییرات در آن هست.”

 IMG02110982

به گزارش پیارم ، سناتور آمریکایی “دایان فاینستاین” نماینده کالیفرنیا و عضو ارشد حزب دموکرات در کمیسیون اطلاعات سنای آمریکا گفته است که “ساختار توافق هسته ای با ایران از آنچه او تصور می کرده بهتر است.”

 

او هم چنین از نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خاطر فراخوان برای ادامه تحریم ها علیه ایران انتقاد کرده است.

 
شبکه آمریکایی “سی ان ان” (CNN) با اشاره به اظهارات این مقام آمریکایی گزارش داد: «بر اساس توافق ساختاری که هفته گذشته اعلام شد، ایران محدودیت هایی را بر تأسیسات هسته ای و بازرسی های بین المللی پذیرفته است.»

 

این شبکه به نقل از فاینستاین گزارش داد: «”بازرسی از معادن، آسیاب ها، تأسیسات و عناصر دیگر زنجیره تأمین هسته ای ایران تا ۲۵ سال به طول خواهد انجامید. او گفت بازبینی ها و بازرسی ها نکته کلیدی هستند.”»

 

 

فاینستاین افزوده است: «صادقانه بگویم این از آنچه فکر می کردم هیچ وقت اتفاق بیفتد توافق بهتری است. فکر می کنم این می تواند توافقی بسیار به‌دردبخور و عملی باشد و می تواند نشانه ای باشد از یک روزگار جدید. در غیر این صورت، ما باید به رویه کنونی ادامه می دادیم که هیچ نتیجه مثبتی برای منطقه در بر ندارد.»

 
سی ان ان با اشاره به حضور نتانیاهو در این برنامه دقایقی پیش از فاینستاین و انتقاد به این توافق تحت عنوان “ناکافی بودن پیشروی”، گفت که «نتانیاهو معتقد است که “گزینه ها محدود به موافقت با توافق و یا جنگ نیست و گزینه سوم عبارت است از محکم ایستادن و افزایش تدریجی فشار تا لحظه رسیدن به یک توافق بهتر”.

 

 

نتانیاهو همچنین گفته “این توافق برنامه هسته ای ایران را به عقب بازنمی گرداند و او مخالف هرگونه برداشتن تحریم هاست. او گفت توافق محدودیت های دائمی برای ایران در نظر نگرفته و پمپاژ ماشین تروریسم ایران در سرتاسر جهان را موجب خواهد شد.

 
نتانیاهو با اشاره به برنامه هسته ای ایران می گوید: “آنچه نامشروع است مشروعیت بخشیدن است. هنوز برای رسیدن به یک توافق بهتر و فشار وارد آوردن بر ایران زمان وجود دارد.”»

 

 

به گزارش این شبکه، «فاینستاین در ادامه با اشاره به سخنان نخست وزیر رژیم اسرائیل گفت: “نتانیاهو قادر به ارائه یک گزینه سوم واقعی نبوده و هشدار داد موضع او به خود او ضربه خواهد زد.”

 

این مقام آمریکایی می گوید: “فکر نمی کنم برای اسرائیل خوب باشد که ظاهر شود و با این فرصت تغییر رویه بزرگ در این نقطه از دنیا که رویه ای رو به بدتر شدن نیزهست مخالفت کند. امیدوارم او خودش را کنترل کند.”»

 

 

«او در پاسخ به ادعای نتانیاهو که “توافق به مسابقه تسلیحاتی در خاورمیانه منتهی خواهد شد” گفت: “این تهدیدی است که هم اکنون نیز موجود است و در بلندمدت تداوم گزینه حمله نظامی یا فشار بیشتر بر اهرم تحریم ها دوام پذیر نیست، تحریم هایی که به گفته او به طور کلی به کسانی که از عهده یک زندگی بهتر برنمی آیند ضربه می زند.

 

 

او اضافه می کند که ظریف وزیر امور خارجه ایران و حسن روحانی رئیس جمهور، ظاهراً در تعامل با سران جهان صادق هستند و مهمتر این که رهبر عالی ایران آیت الله علی خامنه ای “رضایت” دارد.

 

البته او تذکر داد هنوز تا توافق نهایی و الزام آور فاصله وجود دارد.»

 

 
بر اساس این گزارش، «او در پایان گفت که “فکر می کنم این بهترین چیزی است که می تواند انجام شود. یک ساختار است که باید در قالب  توافقی نهایی پیچیده شود و هنوز هم احتمال تغییرات در آن هست.”»

 

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=33446

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.