سفالگری که عمر خود را صرف  هنر فراموش شده کرده است تا مبادا فرهنگش دستخوش تحول گردد این روزها مانند هنرش در حال فراموشی است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیارم به نقل از فرهنگکده ،علی فخاری مشهور به علی حبیب فخاری، تنها یادگار باقی مانده از قشرسفالگر روستای حکمی در شهرستان میناب است که بدلیل سختی ...

سفالگری که عمر خود را صرف  هنر فراموش شده کرده است تا مبادا فرهنگش دستخوش تحول گردد این روزها مانند هنرش در حال فراموشی است.

IMG-20150221-WA0049

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پیارم به نقل از فرهنگکده ،علی فخاری مشهور به علی حبیب فخاری، تنها یادگار باقی مانده از قشرسفالگر روستای حکمی در شهرستان میناب است که بدلیل سختی کار و درآمد پایین این شغل  فرزندانش حاضر به ادامه این حرفه آبا و اجدادی نیستند.

فخاری ضمن گلایه از مسئولین استان می گوید: نزدیک به ۵۰ سال است که بدون هیچ کمکی از سوی مسئولین در این حرفه فعالیت می کنم، از مسئولین استان تقاضا دارم نگاه مسولانه خود را از قشر سفالگر جامع دریغ نکنند .

وی با اشاره به وام خود اشتغالی گفت:  برای توسعه کارگاه  و گرفتن این وام ۶ ماه دوندگی کردم اما زمان گرفتن وام  به دلیل سن بالا وام به من تعلق نگرفت.

وی ضمن گلایه از شورای روستای خودش بیان داشت : چند بار برای درخواست جهت ساخت سایبان برای کارگاه کوچک خود شدم ولی باز درخواست هایم بی جواب ماند .

وی تصریح کرد :از شورای روستا تا مسئولین شهرستان وعده های زیادی برای ساخت و مجهز کردن این کارگاه داده اند ولی نزدیک به ۵۰ سال فعالیت قشر سفالگری در این روستا تا به حال هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده است .

علی حبیب اظهار کرد : با وجودپخش فیلم های مستند از  کارم صدا وسیما هرمزگان اما تا کنون اقدامی  جهت تجهیز مکان کارگاهی ام از سوی مسئولین اقدامی صورت نگرفته است.

وی یادآور شد : هرروزه دانش آموزان مدارس روستاهای اطراف برای بازدید به این کارگاه کوچک می آید که من به دلیل نبود مکان مناسب جهت نشستن و آموزش دانش آموزان شرمنده می شوم.

 

IMG-20150221-WA0050

 

IMG-20150221-WA0056

 

IMG-20150221-WA0047

 

IMG-20150221-WA0053

 

IMG-20150221-WA0048

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=30233

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.