پنجمین رزمایش گردان الی بیت‌المقدس بسیج در استان هرمزگان به مدت دو روز از صبح پنج‌شنبه آغاز شد. به گزارش پیارم: به نقل از کیش پرس، گردان رزمایشی الی بیت المقدس جزیره کیش پس از عبور از دروازه قرآن و قربانی کردن به منظور سلامتی بسیجیان وارد منطقه عملیاتی رزمایش شدند. بنابر این گزارش، در روز ...

پنجمین رزمایش گردان الی بیت‌المقدس بسیج در استان هرمزگان به مدت دو روز از صبح پنج‌شنبه آغاز شد.

13910728151126395_PhotoL-346x256

به گزارش پیارم: به نقل از کیش پرس، گردان رزمایشی الی بیت المقدس جزیره کیش پس از عبور از دروازه قرآن و قربانی کردن به منظور سلامتی بسیجیان وارد منطقه عملیاتی رزمایش شدند.

بنابر این گزارش، در روز اول رزمایش برگزاری کلاس های تئوری و عملی آموزش های رزمی، عقیدتی، بصیرتی و حفاظتی از اهم برنامه های این روز اعلام شده است.

یکی از نکات قابل توجه و حائز اهمیت در این رزمایش تقارن ایام شهادت بانوی گرانقدر اسلام حضرت زهرا(س) با روزهای رزمایش است که به همین منظور مراسم مرثیه سرایی و شبی با شهدا جهت معنویت افزایی بسیجیان پیش بینی شده است که در محل رزمایش اجرا خواهد شد.

دیدار فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش با امام جمعه جزیره در آستانه رزمایش الی بیت المقدس

به گزارش پیارم به نقل از کیش پرس، در این دیدار مصطفی پور فرمانده گردان الی بیت المقدس به تشریح اهداف و شرایط، زمان و شرکت کنندگان در رزمایش پرداخت.
در ادامه حسن صنعتکاران فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش با بیان اینکه این رزمایش در راستای رزمایش های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سراسر کشور برگزار می شود افزود: اقتدار به این است که کشور یک تکیه داشته باشد که بدون ترس و باج دهی بتواند به خواسته ها و اهداف خود دست یابد و از عزت ، سربلندی و مرزهای خود دفاع کند.
وی تاکید کرد: امروز با آمادگی که ارکان گردان دارند به جایی رسیده ایم که با اجرای این رزمایش احساس امنیت و آرامش را در مردم ایجاد کنیم.
صنعتکاران هدف از اجرای رزمایش را کسب مهارت لازم برای گردان بیت المقدس در راه تامین امنیت کشور، منطقه و ماموریتی که به این گردان در حفاظت و صیانت از فضای جزیره واگذار شده است خواند و گفت: تمرین پدافند غیرعامل و امداد و نجات، عملیات تأخیری و پدافند دورادور، عملیات تاخت و ضد هلی برن در مقابل دسته های واکنش سریع، راهپیمایی تاکتیکی شبانه، تمرین کنترل اغتشاشات و مقابله با ناآرامی ها، اجرای رزمایش در قالب عملیات تاخت و دفاع از کوی و برزن و در پایان برنامه ضد استقرار از مواردی است که توسط گردان الی بیت المقدس باید تمرین شده و اجرا شود.
حجت الاسلام علیدادی امام جمعه کیش نیز در بیاناتی با تسلیت شهادت حضرت زهرا(س) و بیان شأن و منزلت این بانوی گرانقدر گفت: توفیقاتی که امروز جمهوری اسلامی در صحنه های بین المللی به دست آورده است بخش قابل توجهی از آن مرهون سپاه و بسیج است. سپاه و بسیجی که در خدمت امامت و ولایت مسلمین است.
وی به پیروزی های اخیر ارتش عراق در مبارزه با عناصر تکفیری داعش اشاره کرد و افزود: این برای ما افتخاری است که یکی از سرداران بزرگ ایران، در راس این پیروزی ها قرار دارد و این رشادت و شهامت بی تردید در تاریخ جهان ثبت خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در کیش بخش دیگری از توفیقات جمهوری اسلامی را در سایه الطاف الهی عنوان کرد و گفت: دشمن تلاش فراوانی داشت تا پس از پیروزی انقلاب با به راه انداختن جنگ نفرت میان کشورها و ملت های ایران و عراق به وجود آورد اما خداوند این نفرت را از میان برداشت و امروز ایران در کمک به عراق به مبارزه با دشمنان تکفیری پرداخته است.
وی ادامه داد: در صحنه سیاسی نیز امروز شاهدیم که آمریکا بیشتر از ایران از شکست مذاکرات در هراس است در حالیکه ما بارها گفته ایم که این مذاکرات چه به نتیجه برسد چه نرسد ما پیروز میدان هستیم.
خطیب جمعه کیش با تقدیر از برگزار کنندگان رزمایش محمد رسول الله(ص) اظهار کرد: کاری که سپاه انجام داد واقعا برای جمهوری اسلامی ایران افتخار و غرور آفرین است.
وی با آرزوی موفقیت برای دست اندرکاران رزمایش الی بیت المقدس ابراز امیدواری کرد: امیدوارم در این رزمایش به تمام اهداف خود دست یافته و با توفیقات الهی با همدلی، صمیمیت، صفا، صداقت و تقوی پیروز میدان های رزم باشید.
رزمایش الی بیت المقدس به مدت ۲ روز در جزیره کیش برگزار می شود.

رزمایش دو روزه گردان های الی بیت المقدس در رودان آغاز شد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز، سرهنگ پاسدار عباس زجردور، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودان صبح امروز در گفتگوی اختصاصی با رودان نیوز، گفت: رزمایش گردان‌های الی بیت‌المقدس بسیج سپاه رودان با حضور پنج گردان از صبح امروز پنج‌شنبه به مدت دو روز و با رمز مقدس محمد رسول الله(ص) آغاز شد.

وی، هدف از برگزاری این رزمایش را در راستای مردمی کردن دفاع و پایان‌ناپذیری بنیه رزم با تأکید بر سازماندهی، آموزش، ارتباط مستمر و به کارگیری بسیجیان در واحدهای رزمی و به کارگیری ظرفیت‌های بومی شهرستان عنوان و تصریح کرد: تداوم آموزش‌های ضروری و مستمر، افزایش توان جسمی و رزمی بسیجیان از دیگر اهداف برگزاری این رزمایش است.

فرمانده بسیج سپاه ناحیه رودان، اجرای رزمایش الی بیت‌المقدس را نمادی از اقتدار و آمادگی نظامی سپاه و بسیجیان شهرستان برشمرد و بیان داشت: بسیجیان در تبعیت از فرامین ولی فقیه و حفظ نظام و دستاوردهای آن در تمام صحنه‌ها حضور فعال دارند.

زجردور، برنامه های اجرایی این رزمایش را در دو محور تشریح کرد و گفت: عملیات تاخت و ضد هلی برن، پدافند غیر عامل، امداد و نجات، کنترل معابر وصولی، دفاع از مراکز حساس، دفاع از کوی و برزن، راهپیمایی تاکتیکی شبانه، کنترل اغتشاشات و مقابله با ناآرامی ها در دو بخش تئوری و عملی به منظور کسب آمادگی دفاعی، مقابله و جلوگیری از ورود دشمن به حریم شهرها در این رزمایش اجرا خواهد شد.

فرمانده بسیج سپاه رودان، اضافه کرد: صبحگاه مشترک نظامی با حضور مسئولان شهرستانی صبح روز جمعه در محل برگزاری رزمایش انجام خواهد شد.

برنامه‌های فرهنگی، عقیدتی، سیاسی و بصیرتی، از دیگر برنامه‌های رزمایش دو روزه گردان های الی بیت المقدس در شهرستان رودان است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=31247

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.