مقامات ترکیه اعلام کردند؛ مقامات دولتی ترکیه می گویند عاملان انفجار انتحاری آنکارا به دلیل گرایش افراط گرایانۀ آنها و ارتباط با داعش برای سرویس های اطلاعاتی این کشور چهره های شناخته شده ای بوده اند. مقامات دولتی ترکیه می گویند عاملان انفجار انتحاری آنکارا به دلیل گرایش افراط گرایانۀ آنها و ارتباط با داعش ...
انفجار آنکارا دستگیری مظنونین مرتبط با حملات انتحاری آنکارا
مقامات ترکیه اعلام کردند؛
مقامات دولتی ترکیه می گویند عاملان انفجار انتحاری آنکارا به دلیل گرایش افراط گرایانۀ آنها و ارتباط با داعش برای سرویس های اطلاعاتی این کشور چهره های شناخته شده ای بوده اند.
مقامات دولتی ترکیه می گویند عاملان انفجار انتحاری آنکارا به دلیل گرایش افراط گرایانۀ آنها و ارتباط با داعش برای سرویس های اطلاعاتی این کشور چهره های شناخته شده ای بوده اند.

 

به گفتۀ منابع دولتی و به نوشتۀ روزنامه های جمهوریت و حریت، «یونس امره آلاقوز» یکی از این انتحارکنندگان است که عضو داعش نیز بوده است. بر اساس گزارش این روزنامه، وی برادر عامل انفجار انتحاری در شهر سوروچ در روز بیستم ژوییه بود که دست کم ۳۰ کشته برجای گذاشت.

 

روزنامۀ حریت همچنین از «عمر دنیس دوندار» به عنوان دومین عامل انفجار آنکارا نام برده است. وی در سال ۲۰۱۳ به سوریه رفته و پس از چند ماه مجددا به ترکیه بازگشته بود.

 

به گزارش یورو نیوز، انتشار این اخبار خشم مردم ترکیه را برانگیخته است. به گفتۀ مقامات دولتی، این دو به همراه ۱۹ نفر دیگر به عنوان مظنونینی که قصد انجام عملیات تروریستی در کشور دارند در یک لیست ۲۱ نفره قرار داشت.

 

احمد داوود اوغلو، نخست وزیر این کشور می گوید: «ما نبردمان علیه داعش را ادامه می دهیم. حتی این روزها هم این نبرد در جریان است. عملیات خود علیه پ.کا.کا را نیز ادامه خواهیم داد چرا که گزارش های سرویس های اطلاعاتی ما نشان می دهد که پ.کا.کا و جبهۀ انقلابی آزادیبخش خلق افراد خود را که در شمال عراق آموزش بمب های انتحاری دیده اند، به ترکیه فرستاده اند. ما این دو [گروه] خیانتکار را همزمان دنبال می کنیم.»

 

 

به گزارش رادیو فردا، در همین راستا پلیس ترکیه اعلام کرده است، دو نفر را که از نوشته‌هایشان در توئیتر برمی‌آید اطلاعاتی درباره این حملات انتحاری داشته‌اند، بازداشت کرده است.

 

این دو کاربر توئیتر نوشته‌اند که یک روز قبل از این حملات نیز ممکن بود در آنکارا یک بمب منفجر شود.

 

به گفته یک مقام دولت ترکیه که در این گزارش به نام او اشاره نشده است، این دو نفر که با پ‌ک‌ک در ارتباط هستند، پس از آن بازداشت شدند که توئیتر اطلاعات حساب‌های کاربری آنها را در اختیار ترکیه قرار داد.

 

نیروهای امنیتی ترکیه تلاش می‌کنند که بفهمند آیا این دو نفر از پیش اطلاعاتی درباره این حملات داشته‌اند یا نه.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=46751

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.