علی رغم شرایط خاص ارزی و لزوم توجه و سخت گیری های شدید درباره خروج ارز از کشور بر مبنای اقتصاد مقاومتی، همچنان واردات برخی اقلام و محصولاتی غیرضروری که عدم ورود آنها هیچ مشکلی را برای مردم ایجاد نمی کند، ادامه دارد. به گزارش  راه دانا؛ یکی از انتقادات درستی که به مدیریت اقتصادی ...
مجوز واردات «پودر فلفل آلمانی» و «ذرت فریز شده نیوزلندی» صادر شد! + سند
علی رغم شرایط خاص ارزی و لزوم توجه و سخت گیری های شدید درباره خروج ارز از کشور بر مبنای اقتصاد مقاومتی، همچنان واردات برخی اقلام و محصولاتی غیرضروری که عدم ورود آنها هیچ مشکلی را برای مردم ایجاد نمی کند، ادامه دارد.

به گزارش  راه دانا؛ یکی از انتقادات درستی که به مدیریت اقتصادی دولت قبل وارد می شود آن است که در اوج درآمد نفتی کشورمان، با صدور مجوز واردات محصولات و کالاهایی که نیازی به واردات آن نبود، ارزهای کشور را مصرف می کرد. این موضوع از واردات میوه های معمولی گرفته تا انواع کالاهای لوکس، مصداق داشت.

اما علی رغم شرایط خاص ارزی و لزوم توجه و سخت گیری های شدید درباره خروج ارز از کشور، همچنان واردات برخی اقلام و محصولاتی که عدم ورود آنها هیچ مشکلی را برای مردم ایجاد نمی کند، ادامه دارد. به عنوان مثال، در جدیدترین مجوز صادره در این خصوص، سازمان توسعه تجارت با ارسال نامه ای به مسئولان سازمان صنعت و معدن استانهای مختلف کشور، ضمن ابلاغ نامه سازمان حفظ نباتات کشور، مجوز و شرایط ورود برخی محصولات خوراکی را اعلام کرده است.

 

طبق این نامه مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات که نسخه ای از آن به دست صبحانه رسیده، اعلام شده است که برای واردات «دانه فریز شده ذرت به روش IQF از کشور نیوزلند» و «پودر فلفل، پودر جوز هندی، پودر فلفل و سیر، پودر سیر و سبزی» از کشور آلمان، بازدید کارشناسان قرنطینه در مرز ورودی و گمرک ترخیص کننده، کفایت می کند.

با توجه به اینکه چند هفته قبل نیز بر اساس نامه سازمان توسعه تجارت، اعلام شده بود که حسب نامه سازمان حفظ نباتات، واردات دسته بیل تولید شده از چوب زبان گنجشک از کشور اوکراین با رعایت شرایط قرنطینه ای اعلامی و بازدید کارشناسان، مجاز خواهد بود، به نظر می رسد باید تذکرات و تدابیر جدیدی درباره صدور مجوز در خصوص واردات این اقلام ابلاغ شود.

 

چندی پیش نیز صدور مجوز واردات “دسته بیل” از اوکراین و “خوراک طیور” توسط سازمان توسعه تجارت صادر شده بود.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=46791

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.