روزنامه واشنگتن تایمز گزارش داد تهدید داعش نسبت به غرب در مقایسه با سایر گرو‌ه‌های تروریستی جدی‌تر است و اوباما برای مقابله با آن در سوریه به مجوز کنگره نیازی ندارد.  کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که اوباما برای حمله به داعش در سوریه لزوما نیازی به تایید کنگره ندارد. در این میان سوریه ...
روزنامه واشنگتن تایمز گزارش داد تهدید داعش نسبت به غرب در مقایسه با سایر گرو‌ه‌های تروریستی جدی‌تر است و اوباما برای مقابله با آن در سوریه به مجوز کنگره نیازی ندارد.
خبرگزاری فارس: داعش خطری به مراتب جدی‌تر از سایر گروه‌های تروریستی برای غرب است
 کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد که اوباما برای حمله به داعش در سوریه لزوما نیازی به تایید کنگره ندارد. در این میان سوریه نیز نسبت به هرگونه اقدام یک جانبه آمریکا در خاک سوریه هشدار داده و آن را مصداق تجاوز خوانده است.

بنا بر این گزارش در حالی‌که مشاوران اوباما در حال بررسی چگونگی مبارزه با داعش در سوریه هستند، اخباری نیز دال بر مداخله مصر و امارات در درگیری‌های اخیر لیبی منتشر شده است. دو متحد آمریکا بدون اطلاع آن، اقدام به دو حمله هوایی به لیبی در هفته گذشته کرده بودند.

بر اساس گزارش واشنگتن‌تایمز«ولید المعلم» وزیر امور خارجه سوریه تصریح کرده است که کشورش حاضر به همکاری منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم است، اما هرگونه اقدام یک‌جانبه و بدون هماهنگی با دولت مرکزی سوریه را نخواهد پذیرفت. از سوی دیگر دولت آمریکا نیز حاضر به همکاری با دولت بشار اسد نیست.  آمریکا طی چند سال اخیر به طور مداوم از برکناری دولت بشار اسد حمایت کرده است.

«بن رودز» معاون مشاور امنیت ملی آمریکا گفته است که آمریکا باید در گام نخست به بررسی میزان تهدید هر یک از  گروه‌های تروریستی بپردازد. بعضی از آنها مستقیما تهدیدی علیه آمریکا محسوب می‌شوند، برخی اتباع آمریکا در سایر نقاط را تهدید می‌کنند و عده‌ای اقداماتشان وجه محلی دارند. در حال حاضر تهدید داعش به مراتب قوی‌تر از شش ماه پیش است.

ژنرال«دمپسی» فرمانده ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز پیشتر اشاره کرده بود که داعش بدون مداخله آمریکا و حمله به پایگاه‌های آن در سوریه  شکست نخواهد خورد.

بنا بر این گزارش وزیر دفاع آمریکا نیز هم‌صدا با سایر مقامات، داعش را تهدیدی بالقوه برای همه منافع آمریکا خواند. «ارنست»سخنگوی کاخ سفید نیز با اعتراف به توانمندی داعش اظهار داشته است که عمده گروه‌های تروریستی توان حمله به غرب را ندارند، اما بسیاری از اعضای داعش با برخورداری از پاسپورت‌های غربی امکان حمله به غرب و آمریکا را دارند.

گروه تروریستی داعش حدود دو ماه پیش در اقدامی به شمال عراق یورش برده و قسمت‌هایی از آن از جمله شهر موصل را به تسخیر در آورد. با گسترش اقدامات داعش و حمله آن به کردستان، آمریکا تصمیم گرفت با حمله هوایی به شمال عراق داعش را متوقف کند. در مقابل نیروهای داعش ویدئویی دال بر قتل خبرنگار آمریکایی درشبکه‌های مجازی منتشر کردند. با انتشار این خبر مبارزه با داعش در سوریه به طور جدی در دستور کار دولت آمریکا قرار گرفت.

– See more at: http://farsnews.com/newstext.php?nn=13930604001267#sthash.jIch41d2.dpuf

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=14952

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.