طالقانی گفت: جالب است حضرت امام (ره) هر وقت بنده را می دید فقط درباه ورزش و کشتی با من صحبت می کرد که این نشان دهنده این است ایشان چقدر به ورزش اهمیت می دادند. به گزارش خبرنگار  پیارم به نقل از  راه دانا محمد رضا طالقانی، از پیشکسوتان کشتی کشور و محافظ حضرت امام ...

طالقانی گفت: جالب است حضرت امام (ره) هر وقت بنده را می دید فقط درباه ورزش و کشتی با من صحبت می کرد که این نشان دهنده این است ایشان چقدر به ورزش اهمیت می دادند.

به گزارش خبرنگار  پیارم به نقل از  راه دانا محمد رضا طالقانی، از پیشکسوتان کشتی کشور و محافظ حضرت امام (ره) در ایام ورودشان به کشور بود؛ فرا رسیدن ایام‌الله دهه فجر بهانه ای شد تا به سراغ محمد رضا طالقانی برویم و گفتگویی با وی داشته باشیم.

 

 طالقانی در این  گفت و گو درباره نظر امام درباره ورزش و به خصوص کشتی و خاطرات جالب خود از زمان انقلاب  صحبت هایی را مطرح کرد که متن آن را در ذیل می خوانیم.

 

وی در پاسخ به این سوال که از چه زمانی همراه و همگام حضرت امام (ره) شدید، اظهار داشت: بنده توسط حاج مهدی عراقی که با ایشان رفت و آمد خانوادگی هم داشتم و به سبب حضور وی به پاریس رفتم  و از همان جا به طور رسمی در نزد امام (ره) خدمت کردم محافظ ایشان شدم.

 

رئیس سابق فدراسیون کشتی ایران درباره اینکه چه چیزی باعث شد که شما به عنوان محافظ حضرت امام انتخاب شوید افزود: در آن زمان به خاطر اینکه وضعیت کشتی به هم خورد و به دلیل اینکه بنده هم در سنگین وزن کشتی می گرفتم به همین خاطر حاج احمد خمینی با توجه به شاخت قبلی که از بنده داشتند مرا به عنوان محافظ حضرت امام انتخاب کردند.

 

طالقانی خاطرنشان کرد: البته محافظ فیزیکی امام (ره) حاج محسن رفیق دوست بودند ولی بنده هم به خاطراینکه از جنس مرم بودم لطف حضرت امام شامل حال من شد تا با افتخار محافظ ایشان شوم.

 

وی در پاسخ به این سوال که نظر امام در رابطه با ورزش و به خصوص کشتی چه بود افزود: جالب است بگویم که حضرت امام (ره) هر وقت بنده را می دید فقط درباه ورزش و کشتی با من صحبت می کرد که این نشان دهنده این است ایشان چقدر به ورزش اهمیت می دادند.

 

رئیس سابق فدراسیون کشتی ایران در رابطه با اینکه این روزها برخی در صفحات اجتماعی علیه امام هجمه هایی به راه انداخته اند تصریح کرد: ببینید اولا باید بگویم من آدم سیاسی نیستم، روزنامه ایران ورزشی سال گذشته و بعد از سی و پنج سال که از انقلاب گذشته است بافردی مصاحبه کرد که عضو کمیته استقبال بود؛ این فرد عنوان کرده بود که طالقانی آن زمان به چه دلیل در نزد امام بوده است، مگر ما بچه مومن ها نبودیم که امثال طالقانی ها شوند محافظ امام، بنده هم قبول دارم که من عضو کمیته استقبال نبودم و افتخار می کنم که از مردم هستم و از طریق مردم هم به این سمت انتخاب شدم؛باید گفت این نوع اظهار نظر ها همیشگی است و از روی حسادت.

 

وی در پایان با بیان یک خاطره جالب از زمان انقلاب گفت: روز ۱۶ بهمن ماه که برای خدا حافظی با امام همراه با حاج احمد خمینی و حاج آقا ناطق نوری نزد ایشان رفتیم حاج آقا ناطق نوری به امام عنوان کردند که روز ۱۲ بهمن طالقانی چندین بار شما را از شلوغی جمعیت محافظت کرد تا آسیبی نبینید که حضرت امام هم فرمودند بنده آقای طالقانی را قلبا دوست دارم و همیشه ایشان را دعا می کنم.

رئیس سابق فدارسیون کشتی تاکید کرد: جالب است بگویم که اولین باری که امام فرمودند من ورزشکار نیستم ولی ورزشکاران را دوست دارم بنده در خدمتشان بودم که این سخن باعث افتخار من است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=28402

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.