ناصر مقصودی بخشدار فارغان شهرستان حاجی آباد از برگزاری جشن برداشت نارنگی در ۲۶ دی ماه در بخش فارغان شهرستان حاجی آباد خبر داد. مقصودی در گفتگو با خبرنگار پیارم ، با بیان اینکه شهرستان حاجی آباد با توجه به شرایط آب و هوایی امکان تنوع کشت انواع محصولات زراعی و باغی وجود دارد، بیان ...

ناصر مقصودی بخشدار فارغان شهرستان حاجی آباد از برگزاری جشن برداشت نارنگی در ۲۶ دی ماه در بخش فارغان شهرستان حاجی آباد خبر داد.

IMG14125422
مقصودی در گفتگو با خبرنگار پیارم ، با بیان اینکه شهرستان حاجی آباد با توجه به شرایط آب و هوایی امکان تنوع کشت انواع محصولات زراعی و باغی وجود دارد، بیان داشت: محصولات قابل کشت از گندم و جو گرفته تا ذرت و کنجد و انواع غلات، صیفی جات، خرما و اکثر درختان میوه گرمسیری و تا حدودی سردسیری، حاجی آباد را در هرمزگان متمایز کرده است.
مقصودی در تشریح اهداف برگزاری این جشن اظهارداشت: افزایش نقش مردم در اقتصاد مقاومتی و مردمی کردن اقتصاد، کاهش تصدی گری دولت و بهبود فضای کسب و کار و تولید ثروت حلال و تقدیر و تشکر از باغداران از اهداف جشنواره نارنگی است.
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در یکی از باغات روستای تیدر از توابع بخش فارغان برگزار می شود،ایجاد غرفه های متعدد جهت معرفی آئین و آداب و سنن مردم فارغان، معرفی صنایع دستی و پخت غذاهای محلی و اجرای موسیقی محلی از برنامه های جنبی این جشنواره است.
وی با بیان اینکه بخش فارغان قطب مهم مرکبات حاجی آباد به ویژه نارنگی به شمار می رود، افزود: سطح زیرکشت مرکبات حاجی آباد سه هزار و ۶۰۰ هکتار است. بخش فارغان با هزار و ۲۰۰ هکتار سطح زیرکشت نارنگی یک سوم مرکبات شهرستان را به خود اختصاص داده است.
وی عنوان کرد: با متوسط عملکرد ۱۲تن در هکتار سالانه بیش از ۱۴هزار و ۴۰۰ تن نارنگی از باغات فارغان برداشت می شود.
مقصودی تصریح کرد: برای ایجاد تنوع کشت همچنین اصلاح باغات موجود اقدام لازم انجام شده و در سال‌های اخیر با ترویج و تشویق باغداران سطح زیرکشت شهرستان توسعه یافته است.
برگزاری جشن برداشت نارنگی در منطقه فارغان می‌تواند نسبت به ترویج و تشویق باغداران برای رسیدن به اهداف عالی‌تر گام موثری باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=26560

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.