«در مذاکرات هسته ای اهداف ویژه ای از سوی غربی ها دنبال می شد. آنها تلاش می کردند تا به همه نشان دهند مبنای مذاکرات بر اساس «بر-برد» است ولی نتیجه طور دیگری رقم خورده است.» به گزارش پیارم به نقل از  سرویس سیاسی جام نیوز، سایت شبکه المنار طی تحلیلی از توافق هسته ای ...
«در مذاکرات هسته ای اهداف ویژه ای از سوی غربی ها دنبال می شد. آنها تلاش می کردند تا به همه نشان دهند مبنای مذاکرات بر اساس «بر-برد» است ولی نتیجه طور دیگری رقم خورده است.»

به گزارش پیارم به نقل از  سرویس سیاسی جام نیوز، سایت شبکه المنار طی تحلیلی از توافق هسته ای غرب با ایران نوشت: «در مذاکرات هسته ای اهداف ویژه ای از سوی غربی ها دنبال می شد. آنها تلاش می کردند تا به همه نشان دهند مبنای مذاکرات بر اساس «بر-برد» است ولی نتیجه طور دیگری رقم خورد و سرانجام به پیروزی ایران منتهی شد.»

این سایت خبری در ادامه گزارش داد: «ایران بر غرب پیروز شد و مسئله از توافق «برد-برد» خارج شده است. غربی ها همه تلاش خود را برای از بین بردن برنامه هسته ای ایران به کار گرفتند ولی راه به پیش نبردند و با تحقق توافق، به ایران هسته ای و قدرت منطقه ای تهران اعتراف کردند.»

این سایت خبری در ادامه افزود: «ایران توانست با خاضع کردن اراده غربی ها در راستای اهداف تهران و لغو کلیه تحریم های مربوط به برنامه هسته ای،  اسرائیل و اعراب را متحمل شکست سنگینی کند. رسانه ها از شکست اسرائیل و همپیمانان عربی و پیروزی ایران سخن می گویند.»

این سایت خبری در ادامه گزارش داد: «تلاش های بی شائبه نتانیاهو و اعراب برای عقیم کردن برنامه هسته ای ایران بی نتیجه ماند. در این میان هم، نتانیاهو تنها مشغول توئیت کردن و اعلام مواضع تکراری و شکست خورده خود در قالب پیام هایی در فضای مجازی است.

 ایران با این توافق تاریخی توانست صفحه جدیدی از روابط اقتصادی و سیاسی با کشورهای جهان در دوران معاصر باز کند و پرونده های امنیتی و حساس منطقه را دگرگون نماید. این ها همه در واقع به معنی «برد ایران» و «باخت غرب» است.»

 

 

 

این سایت خبری در ادامه به چارچوب توافق هسته ای اشاره کرد و افزود: «در چارچوب راه حل های موجود، هیچ یک از تاسیسات و فعالیت های مرتبط هسته ای متوقف، تعطیل و یا تعلیق نمی شود و فعالیت های هسته ای ایران در تمامی تاسیسات هسته ای از جمله نظنز، فردو، ادامه خواهد یافت.

 

 

این راه حل های ادامه برنامه غنی‌سازی را  تضمین و بر این اساس جمهوری اسلامی ایران قادر خواهد بود مطابق مفاد برنامه جامع اقدام مشترک تولید صنعنی سوخت هسته ای خود را برای تامین سوخت نیروگاه های هسته ای ادامه دهد.»

 

 

این سایت لبنانی در  پایان به مضمون مسائل مورد توافق اشاره کرد و گزارش داد: «بر اساس راه حل  به دست آمده، دوره زمانی برنامه جامع اقدام مشترک در خصوص برنامه غنی سازی ایران ۱۰ ساله خواهد بود. در طول این مدت، تعداد بیش از  ۵۰۰۰ سانتریفیوژ در نظنز به تولید مواد غنی شده در سطح ۶۷/۳ درصد ادامه خواهند داد.

 

 

ایران قادر خواهد بود ذخایر موجود مواد غنی شده خود را برای تولید مجتمع سوخت هسته ای  و یا صادرات آنها به بازارهای بین المللی در قبال خرید اورانیوم اختصاص دهد.

 

 

براساس راه حل های به دست آمده ایران برنامه تحقیق و توسعه خود را بر روی ماشین های پیشرفته ادامه خواهد داد و مراحل آغاز و تکمیل فرایند تحقیق و توسعه سانتریفیوژها مورد توافق را در طول دوره زمانی ۱۰ ساله برنامه جامع اقدام مشترک ادامه خواهد داد.»

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=33225
۱ نظر ارسال شده
رضا گفت:

قسم حضرت عباس قبول کنیم یا دم خروس حرف های وزارت امور خارجه آمریکا یا حرف های ظریف ؟

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.