کلینتون در کتاب جدیدش نوشته است: «مادربزرگ شدن مرا عمیقا به اندیشیدن در باره مسئولیتی که به عنوان خدمتگزاران جامعه به شکل موروثی به ما محول شده و ما به دیگران واگذار می کنیم، واداشته است. اکنون نه تنها احساس نمی کنم که باید فعالیت هایم را کمتر کنم بلکه به عکس فکر می کنم ...
کلینتون در کتاب جدیدش نوشته است: «مادربزرگ شدن مرا عمیقا به اندیشیدن در باره مسئولیتی که به عنوان خدمتگزاران جامعه به شکل موروثی به ما محول شده و ما به دیگران واگذار می کنیم، واداشته است. اکنون نه تنها احساس نمی کنم که باید فعالیت هایم را کمتر کنم بلکه به عکس فکر می کنم باید شتاب بیشتری به آن بدهم.»

، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه سابق آمریکا روز یکشنبه نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام می‌کند.

 

 

یک مقام حزب دمکرات روز جمعه ۲۱ فروردین (۱۰ آوریل) به خبرگزاری رویترز گفته است هیلاری کلینتون روز یکشنبه نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را با انتشار ویدیو و از طریق شبکه های اجتماعی اعلام می کند.

 

 

این مقام که از نزدیکان خانم کلینتون است، گفت او پس از اعلام رسمی نامزدی، به ایالت های آیوا و نیوهمشایر سفر می کند و افزود: «هیلاری کلینتون قرار است تمایل خود برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را روز یکشنبه اعلام کند.»

 

 

هیلاری کلینتون در سال ۲۰۰۸ بر سر کسب نامزدی حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری از باراک اوباما، رییس جمهور کنونی آمریکا شکست خورد. خبرگزاری رویترز می افزاید که یکی از دلایل پیروزی آقای اوباما استفاده درست از شبکه های اجتماعی برای تبلیغات و جلب توجه افکار عمومی و همچنین جمع آوری مبالغ زیادی کمک های مالی مردمی بود.

 

 

به نوشته سایت آمریکایی رادیو فردا، استفاده از شبکه های اجتماعی همچنین باعث جلب توجه رای دهندگان جوان آمریکا به نامزدی خانم کلینتون می شود که در صورت پیروزی اولین رییس جمهور زن آمریکا خواهد بود. در سال ۲۰۱۲ کارمندان جوان دفتر خانم کلینتون، بانوی اول پیشین آمریکا، با تاسیس وبلاگی به نام «پیام هایی از هیلاری» او را به شخصیتی محبوب در اینترنت تبدیل کردند.

 

 

 

 

هیلاری کلینتون که اکنون ۶۷ ساله است، همچنین روز جمعه نسخه تازه خاطرات خود به نام «انتخاب های دشوار» را منتشر کرد. او در این کتاب به روزهای پایانی تصدی مقام وزارت خارجه، تولد اولین نوه اش و کارزار انتخاباتی برای نزدیکی بیشتر با شهروندان معمولی آمریکایی می پردازد.

 

 

خانم کلینتون در بخشی از این کتاب نوشته است: «مادربزرگ شدن مرا عمیقا به اندیشیدن در باره مسئولیتی که به عنوان خدمتگزاران جامعه به شکل موروثی به ما محول شده و ما به دیگران واگذار می کنیم، واداشته است. اکنون نه تنها احساس نمی کنم که باید فعالیت هایم را کمتر کنم بلکه به عکس فکر می کنم باید شتاب بیشتری به آن بدهم.»

 

 

خبرگزاری رویترز در ادامه می نویسد مارتین اومالی، فرماندار پیشین مریلند رقیب اصلی خانم کلینتون در حزب دمکرات است. جیم وب، سناتور پیشین از ایالت ویرجینیا و لینکلن چفی، فرماندار پیشین ایالت رود آیلند نیز رقبای دیگر خانم کلینتون هستند.

 

 

سناتور برنی سندرز از ایالت ورمونت از نامزدان احتمالی شرکت در انتخابات است با این حال هنوز قطعی بودن نامزدی برای حزب دمکرات را اعلام نکرده است.

 

 

بنا به نظرسنجی اخیر موسسه «ریل کلیر پلتیکز» (RealClearPolitics.) خانم کلینتون از نامزد رقیب خود در حزب دمکرات پنجاه امتیاز جلوتر است.

 

 

 

 

به نوشته رادیو فردا، سناتور الیزابت وارن از ایالت ماساچوست که نامزد مورد حمایت لیبرال های حزب دمکرات است گفته تمایلی به نامزد شدن ندارد و جو بایدن، معاون رییس جمهور نیز گفته است تابستان تصمیم می گیرد.

 

 

در همین حال تد کروز و رند پل دو سناتور مهم حزب جمهوری خواه رسما نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری را اعلام کردند. پیش بینی می شود جب بوش، فرماندار پیشین فلوریدا و برادر جرج دبلیو بوش و پسر جرج بوش روسای جمهور پیشین آمریکا نامزدی خود را بزودی اعلام کند.

 

 

با وجودیکه عرصه رقابت در حزب دمکرات محدودتر به نظر می رسد با این حال خانم کلینتون ممکن است با رقابت جدی مارتین اومالی، فرماندار مریلند و جوبایدن معاون رییس جمهور روبرو شود. بسیاری از اعضای جناح چپ حزب دمکرات از الیزابت وارن، سناتور ایالت ماساچوست خواسته اند خود را نامزد کند.

 

 

به نوشته بی بی سی، هیلاری کلینتون، یکی از مدیران ارشد گوگل را به عنوان مدیر تکنولوژی و دیجیتال مبارزات انتخاباتی‌اش استخدام کرده است.

 

 

هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ هم نامزد شد اما در دور مقدماتی مغلوب باراک اوباما، رئیس جمهور فعلی آمریکا شد.

 

 

خانم کلینتون تا سال ۲۰۱۳ وزیر خارجه کابینه باراک اوباما بود.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=33893

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.