خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت ایران به تمامی تعهدات خود در مذاکرات هسته ای عمل کرده است و مشکل در رسیدن به توافق هسته ای از جانب ایران نیست. به گزارش  پیارم  به نقل از سرویس بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی به قلم “تریتا پارسی” نوشت مذاکرات هسته‌ای ایران به نتیجه نرسیده و برخی مقامات ...
خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت ایران به تمامی تعهدات خود در مذاکرات هسته ای عمل کرده است و مشکل در رسیدن به توافق هسته ای از جانب ایران نیست.

به گزارش  پیارم  به نقل از سرویس بین‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی به قلم “تریتا پارسی” نوشت مذاکرات هسته‌ای ایران به نتیجه نرسیده و برخی مقامات کنگره آمریکا خود را برای ایجاد یک بحران و سنگ‌اندازی در روند مذاکرات آماده می‌کنند. ممکن است “باراک اوباما” رئیس جمهور آمریکا در ابتدا کنگره را نادیده بگیرد و تحریم‌های تحمیل شده علیه ایران را به منظور رسیدن به توافق هسته‌ای به حالت تعلیق درآورد و بعد از آن از نمایندگان کنگره بخواهد تا وقتی قطعی شد که ایران به طور کامل به تعهدات خود طبق توافق حاصل شده عمل کرده است، به طور کامل تحریم‌ها را لغو کنند. 
رویترز در این مقاله نوشته است که علی رغم اینکه مذاکرات ادامه دارد و دولت اوباما سعی دارد با رسیدن به توافقی با ایران ، به این مساله پایان دهد ، اما گروهی از نمایندگان کنگره ، مانع از توافق می شوند. دلیل این نمایندگان این است که انها مدعی هستند دولت اوباما می خواهد بدون هماهنگی با کنگره با ایران به توافق رسیده ، تحریمها را لغو و کنگره را دور بزند.
به گزارش رویترز، دولت اوباما می خواهد ابتدا با ایران به توافق برسد ، سپس کنگره با اختیارات قانونی ، به طور دائم ؛ تحریمها را لغو کند.
رویترز این طور ادامه می دهد که وقتی کنگره باید قانونا تحریمها را به طور دائمی لغو کند ، پس چرا نمایندگان ، مانع از توافق می‌شوند؟ پاسخ این سوال در جنگ طلبی برخی اعضای کنگره نهفته است. اینکه آنها می خواهند ایران تعهدات خود را به طور کامل انجام دهد ، سپس تحریمها لغو شوند.
رویترز ادامه می‌دهد: این عمل ، باعث بی اعتمادی ایران خواهد شد چرا که ایران خواهان لغو تمامی تحریمها در اسرع وقت است.
و این دقیقا چیزی است که دولت اوباما را در بلا تکلیفی رها می‌کند. زیرا ایران در صورتی برخی محدودیت ها را در برنامه هسته‌ای خود می پذیرد که تحریمها به طور کامل و دائمی لغو شوند. اینکه ایران در اثر توافق با غرب ، به تعهدات خود عمل کند و نشان دهد که شریک قابل اعتمادی است ، محل اختلاف کنگره با دولت آمریکاست و این نکته ، نشاندهنده همان حس جنگ‌طلبی برخی در آمریکاست.
وقتی مذاکرات در ماه ژوئیه تمدید شد ، شکاف میان دولت و کنگره بیشتر خود را نشان داد. زیرا آنها تمایل داشتند که ایران باز هم مورد تحریم قرار بگیرد.
رویترز در پایان تحلیل خود ، تأکید می کند ایران کاملا به تعهدات و قول های خود عمل کرده است و هیچ گونه خلف وعده ای را مرتکب نشده است. این خبر خوبی برای کنگره نیست ، زیرا کار آنان را برای وضع تحریمهای جدید مشکل می کند. به همین خاطر است که جنگ‌طلبان کنگره ، از شنیدن اخبار خوب از مذاکرات ، واهمه زیادی دارند.
انتهای پیام./
لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=19488

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.