رئیس تبلیغات اسلامی حاجی آباد گفت: امام هادی(ع) حامی نیروهای انقلابی پویا، با نشاط بودند و باوجود ایشان خلفای عباسی نتوانستند دستگاه قدرت خود را گسترش دهندلذا امام هادی(ع)مافیای قدرت خلفای عباسی را تضعیف کرده بود. به گزارش پیارم حاجی آباد، حجت الاسلام اسماعیل فوادیان در گفتگوئی ضمن تبریک این روز گفت:امام هادی پس از سپری ...

رئیس تبلیغات اسلامی حاجی آباد گفت: امام هادی(ع) حامی نیروهای انقلابی پویا، با نشاط بودند و باوجود ایشان خلفای عباسی نتوانستند دستگاه قدرت خود را گسترش دهندلذا امام هادی(ع)مافیای قدرت خلفای عباسی را تضعیف کرده بود.

ContentImages_55126
به گزارش پیارم حاجی آباد، حجت الاسلام اسماعیل فوادیان در گفتگوئی ضمن تبریک این روز گفت:امام هادی پس از سپری کردن سیزده سال از دوران امامت خویش، از سوی متوکل به سامرا احضار شد و به ناچار بیست سال و به عقیده برخی یازده یا نوزده سال در سامرا اقامت گزید.

وی تصریح کرد:خلفای عباسی می دانستند که باوجود امام هادی(ع) نمی توانند به راحتی دستگاه قدرت را طبق خواسته خود گسترش دهند و مردم را زیر یوغ ستم بکشانند وآنان به خوبی می دانستند که طبق اعتقادات شیعه، امام نقش محوری دارد و نصّ امام قبلی و معجزات و احادیث رسیده از پیامبر(ص) این امر را اثبات و مشخص می سازد به همین خاطر امام(ع) را در محاصره قرار دادند و در حقیقت امام هادی(ع)مافیای قدرت خلفای عباسی را تضعیف کرده بود.

حجت الاسلام فوادیان با اشاره به این مطلب که در زیارت جامعه، اندیشه ولایت و رهبری به شکل جامع و نظام‌مندی به تصویر کشیده شده است افزود:این مسأله بسیار مؤثر است کسانی که این نگاه را مورد هدف قرار می‌دهند در واقع، متوجه تئوری جامع امامت و ولایت ایشان بوده‌اند که این گونه آن را مورد هجمه قرار می‌دهند.

وی با بیان این که امام هادی(ع) برای شیعیان در موضوع نیابت عام و خاص، خطوط کاربردی ارائه کرده است، «زیارت جامعه کبیره» ایشان را منشور مدون شیعه در عصر غیبت توصیف کرد.

حجت الاسلام فوادیان با بیان این که حفظ شیعیان و نگهداری از آنان دغدغه اصلی امام هادی(ع) بود، خاطر نشان ساخت:با این دغدغه امام هادی(ع)، شاهد بیان دو زیارت‌نامه «غدیریه» و «زیارت جامعه کبیره» از طرف ایشان بودیم، یعنی امام علی‌النقی (ع) یک استراتژیکی را طرح‌ریزی کردند که در دوران غیبت شیعیان راه خود را پیدا کنند.

وی تقویت و حمایت از نیروهای انقلابی را از دیگر اقدامات امام هادی (ع) برشمرد و تصریح کرد: این امام همام با حمایت خود سعی داشتند؛ نیروهای انقلابی پویا، با نشاط و مجهز در صحنه حضور داشته باشند، در عین حالی که به امام پایبند و وفادار هستند، جلوی زور و ستم بایستند، البته در این حین به تقیه شیعیان تاکید داشتند، البته با توجه به تشکیل سازمان وکالت و به تعبیر بعضی از مورخین عرب گروه مخفی و سری که از زمان امام صادق (ع) پایه‌گذاری شده بود، امام دهم(ع) با گسترش این نهاد وکالت زمینه را برای ورود شیعه به دوران جدید مهیا ساختند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی با اشاره به ترس دشمن از ترسیم امام هادی در خصوص جریان نیابت عام و خاص و جایگاه امام، افزود: این هجمه‌هایی که نسبت به امام هادی(ع) که از سوی ملعون «شاهین نجفی» آن قطعه رکیک اجرا شده است، بی‌ربط نیست، چرا که این جریان سعی دارد، ماجرای ولادت امام زمان را منکر شود و محبت شیعیان به ایشان را بر هم زند و به همین جهت می‌خواهد نگاه تخریبی به این قضیه داشته باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=18102

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.