رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)گفت: امام حسن عسکری(ع)در مباحث علمی سرآمد همگان بود. به گزارش پیارم حاجی آباد، حجت الاسلام درویشی ضمن تسلیت این روز افزود:دوران زندگی امام به سه دوره تقسیم می شود دوره اول ۱۳ سال از زندگی با برکت آن حضرت در مدینه گذشت دوره ...

رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسکری(ع)گفت: امام حسن عسکری(ع)در مباحث علمی سرآمد همگان بود.

ContentImages_57769
به گزارش پیارم حاجی آباد، حجت الاسلام درویشی ضمن تسلیت این روز افزود:دوران زندگی امام به سه دوره تقسیم می شود دوره اول ۱۳ سال از زندگی با برکت آن حضرت در مدینه گذشت دوره دوم ۱۰سال در سامرا قبل از امامت و دوره سوم شش سال دردوره امامت آن حضرت می باشد.
وی با اشاره به اینکه دوره امامت حضرت امام حسن عسکری(ع)با قدرت ظاهری بنی عباس توام بود افزود:خلفائی که به پیروی از هارون در نشان دادن قدرت شان اقداماتی داشتند و آنها به خاطر اینکه امام حسن عسکری(ع)را در تنگنا قرار دهند او را تقریبا” سه سال زندانی کردند و سختیهای زیادی را بر حضرت وارد کردند .

حجت الاسلام درویشی در ادامه تصریح کرد:با این اوصاف امام(ع)در تفسیر قرآن،نشر احکام و بیان مسائل فقهی و پاسخگوئی به نیازهای مردم ید طولانی داشت.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی حاجی آباد خاطر نشان ساخت:در زمان امام فلسفه،کلام و…صاحب بزرگانی بود امام در مباحث علمی نیز سرآمد همگان بود چرا که از سرچشمه اهل بیت(ع)نشات گرفته بود و لذا سرانجام امام را در هشتم ماه ربیع سال۲۶۰ قمری به شهادت رساندند.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=25666

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.