اخبار ویژه روزنامه های ۱۷ اردیبهشت   کیهان مهره‌چینی انتخاباتی افراطیون این بار در استانداری استان مرکزی با فشار افراطیون بر دولت، نایب رئیس بنیاد باران به عنوان استاندار استان مرکزی معرفی شد. محمود زمانی‌قمی در جلسه چهارشنبه دولت به عنوان استاندار مرکزی معرفی شد. روحانی در این جلسه گفت مبنای دولت در انتصابات، اعتدال ...

 اخبار ویژه روزنامه های ۱۷ اردیبهشت

 اخبار-ویژه-روزنامه-ها

کیهان

مهره‌چینی انتخاباتی افراطیون این بار در استانداری استان مرکزی
با فشار افراطیون بر دولت، نایب رئیس بنیاد باران به عنوان استاندار استان مرکزی معرفی شد.
محمود زمانی‌قمی در جلسه چهارشنبه دولت به عنوان استاندار مرکزی معرفی شد. روحانی در این جلسه گفت مبنای دولت در انتصابات، اعتدال است.
زمانی‌قمی نایب رئیس بنیاد باران است که از سوی خاتمی و گروهی از افراطیون مدعی اصلاحات راه‌اندازی شده است. وی در دولت اصلاحات، استاندار ایلام و چهارمحال بود و در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۲، ریاست‌ستاد انتخاباتی عارف را برعهده داشت. زمانی‌قمی جانشین مقیمی می‌شود که ۳ ماه پیش به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور منصوب شد.
وزارت کشور طی ۲ سال اخیر به شدت تحت فشار افراطیون قرار داشته تا  نیروهای وابسته به افراطیون مدعی اصلاح‌‌طلبی را در استانداری‌ها و فرمانداری‌ها بگمارد. بنابر اعلام وزیر کشور ۹۱ درصد فرمانداران برکنار شده و تغییر کرده‌اند. این در حالی است که کمتر از ۱۰ ماه دیگر انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان برگزار می‌شود.
زمانی‌قمی پیش از این در مصاحبه با ایلنا ابراز امیدواری کرده بود اصلاح‌طلبان اکثریت کرسی‌های مجلس را فتح کنند.

یک وقت فکر نکنید اینها پول کثیف است!
روزنامه رسالت در یادداشتی با عنوان «اصل ۱۴۲ و چالش‌های آن» خواستار رسیدگی به دارایی‌های یکی از وزرای دولت سازندگی که هم اکنون نیز صاحب منصب است، شد.
رسالت خاطرنشان کرد: وزیری از تبار دولت سازندگی پس از اتمام دوره آن دولت در مقام عضویت در هیئت مدیره یک شرکت نفتی در قدرت باز حضور می‌یابد و پس از طی کردن طول و عرض دولت اصلاحات در چنین سمتی اکنون صاحب منصب یک نهاد دولتی است.
پرسش این است چگونه می‌توان با یک حقوق و مزایای کارمندی به چنین ثروتی دست یافت. اطلاعات وارده به بخش اقتصادی روزنامه حاکی است که بخشی از دارایی‌هایش به قرار زیر است: ۴-۱ واحد مسکونی واقع در خیابان زعفرانیه ۲- یک واحد مسکونی واقع در فرمانیه به مساحت ۵۰۰ متر عرصه و ۸۰۰ متر اعیان ۲-۳ واحد آپارتمان ۳۰۰ متری واقع در اقدسیه از ۱۰ واحد ساخته شده در مشارکت با برادر وزیری دیگر ۴- ویلایی ۴ هزار متری واقع در کلاردشت ۵- یک واحد یک خوابه واقع در فرمانیه ۶-۶ دانگ از مجتمع تجاری مسکونی واقع در عسلویه مشتمل بر ۱۹ واحد تجاری و ۱۰ واحد مسکونی ۷- چند دستگاه خودروی گرانقیمت، چند تخته فرش نفیس گرانقیمت.
رسالت می‌افزاید: آیا مرجع صلاحیت‌دار اصل ۱۴۲ مراتب فوق را در رسیدگی به دارایی‌های این وزیر اسبق و صاحب منصب فعلی را مطمح نظر قرار داده است یا این شخص مانند چندین نفری که آقای اژه‌ای در مورد عدم اعلام دارایی‌های مسئولین دولت قبل متذکر شده‌اند هنوز دارایی‌های خود را اعلام نکرده است. نام و مشخصات کامل آدرس دارنده دارایی‌های فوق که بعضاً به دیگران فروخته شده و برخی به منسوبان درجه یک منتقل شده است به همراه گزارش مردمی واصله نزد بخش اقتصادی روزنامه موجود در صورت مطالبه مراجع قضائی ارائه خواهد شد.

اعتماد: دولت بعد از ۲ سال درک درستی از اقتصاد ندارد
«تیم اقتصادی دولت، درک درستی از بیماری اقتصاد ندارند»
دکتر محمدقلی ‌یوسفی استاد اقتصاد دانشگاه علامه در یادداشتی در روزنامه اعتماد، به نقد سیاست‌های اقتصادی دولت پرداخت و نوشت: با گذشت حدود دو سال از روی کار آمدن دولت فعلی، به نظر می‌رسد که تیم اقتصادی دولت، درک درستی از بیماری اقتصاد ایران ندارند یا اینکه به دلایل سیاسی اقدامی برای حل ریشه‌ای مشکلات اقتصادی نمی‌کند.
وی می‌افزاید: آنچه باعث شد دولت به کاهش دستوری نرخ سود دست بزند، افزایش این نرخ در سال گذشته است که باعث شد آسیب‌های جدی به اقتصاد ایران وارد شود. در آن زمان دولت توجیه چنین عملی را کاهش نقدینگی در جامعه اعلام کردند در حالی که برخی کارشناسان معتقد بودند که این سیاست باعث وارد آمدن آسیب‌های جدی به بخش تولید می‌شود. اخیراً گزارشی از سوی بانک مرکزی منتشر شد که نشان می‌دهد تورم تولیدکننده کاهش داشته است. برخی برای این موضوع شادی می‌کنند در حالی که این مسئله نشان‌دهنده این است که رکود در بخش صنعت تعمیق پیدا کرده و از بخش کالاهای مصرفی، به بخش کالاهای واسطه‌ای و سرمایه‌ای رسیده است.
اعتماد تصریح کرد: در شرایط فعلی بخش تولیدی کشور با ۴۰ تا ۵۰ درصد توان خود کار می‌کنند و منابع بانکی به جای کمک به این بخش، ترجیح می‌دهند در بخش‌های زودبازده سرمایه‌گذاری کنند. در نتیجه و با توجه به این مسائل اگر منابع بانکی به سمت سرمایه‌گذاری در تولید نروند، کاهش یکی، دو درصدی نرخ سود بانکی، باعث ترغیب مردم به سرمایه‌گذاری در تولید نخواهد شد. در شرایط فعلی این ترس وجود دارد که بحران ناشی از ندانم‌کاری دولت، گردن کاهش نرخ سود بانکی بیفتد. کسانی که دستوری نرخ سود بانکی را بالا بردند، حال آن را به همان شکل پایین آوردند.

حاشیه‌سازی‌های دولت برای مغفول ماندن توافق بد با آمریکا
دولت به جای مراقبت از انعقاد توافق بد با آمریکا که منافع ملی را به خطر می‌اندازد، حاشیه‌سازی می‌کند تا واقعیت‌ها دیده نشود. دکتر محمد سلیمانی نماینده مردم تهران با ارائه این تحلیل نوشت: تمام اسناد، مدارک و اظهارات آمریکایی‌ها و غربیها و بیانیه‌های آنها حکایت از دو فعل کلی دارد؛ یکی ایران تعهدات سنگین ارائه دهد و آنها تعهدات طولانی و شاید ابدی باشند و امکان نظارت و بازرسی نسبتاً مستقیم را برای آمریکا و غرب فراهم نماید. دیگری آن است که تحریم‌های اصلی برداشته نشود، تحریمی هم اگر برداشته شد تعلیقی باشد و قابل بازگشت سریع. به گزارش رجانیوز، وی ادامه می‌دهد: ۱- با امضای توافق طبق فکت‌شیت آمریکا، تمام ذخایر، تأسیسات هسته‌ای ایران نابود می‌شود و تجهیزات جمع‌آوری می‌گردد. ایران اگر بخواهد بازگشت کند با دو چالش اساسی روبرو است؛ یکی زمان و هزینه و دیگری بازرسی. رساندن نطنز و فردو و اراک به حالت اول نیازمند چندین سال تلاش و هزینه شگفت‌انگیز است و تولید ذخایر به همین اندازه فعلی سالها زمان می‌خواهد، که برای ایران اصولاً غیرممکن است. در عین حال ایران با قدرت هسته‌ای ضعیف شده تعهداتی را داده است که خودش امضاء کرده و امکان فعالیت بدون مجوز و بازگشت بدون مجوز را ندارد و عملاً بازرسی‌های پیشرفته پذیرفته شده توسط ایران اجازه چنین کاری را به ایران نمی‌دهد.
دکتر سلیمانی می‌افزاید: با امضاء این توافق آمریکا هیچ تعهد الزام‌آوری نداده است و اگر هم تعهدی آبکی بدهد، در این دنیای متکی بر زور آن را اجرا نمی‌کند. برداشتن و گذاشتن یک تحریم در دنیای امروز برای آمریکا حداکثر چند روز زمان می‌برد. نماینده مردم تهران می‌نویسد: ایران ذخایر، زیرساخت‌ها، تأسیسات و تجهیزات را نابود یا جمع‌آوری می‌کند و آمریکا هم از نابودی و جمع‌آوری آنها مطمئن می‌شود. در این شرایط آمریکا صحبتی یا حرفی و بیانی از برداشتن تحریم می‌کند و ممکن است چند تحریم دست چندم را هم بردارد و حتی چندر غازی از پول بلوکه شده ایران را آزاد کند. ولی بلافاصله پس از نابودی ذخایر، زیرساخت‌ها، تأسیسات و تجهیزات ایران مجدداً همه تحریم‌ها و تحریم‌های جدید را به بهانه‌های مختلف مصوب و برقرار می‌کند. توافق به هم می‌خورد، و آمریکا درخواست توافق جدیدتری می‌کند، و بازنده اصلی ایران می‌شود. محمد سلیمانی با اشاره به گسترش انتقادها و نگرانی‌ها، واکنش دولت را حاشیه‌سازی برای انحراف اذهان عمومی می‌داند از جمله؛ ۱- فرمان عدم اجرای اسلام به دستگاههای دیگری صادر می‌شود(!) ۲- وزرای فخیمه در بوق «پولهای کثیف» می‌دمند، ۳- مشاوران شاذ رئیس‌جمهور از ضرورت حک شیر و خورشید روی پرچم ایران صحبت می‌کنند. ۴- ابومشاغلهای دولت با تحقیر صنعت بومی فریاد می‌زنند که صنعت ایران «آبگوشت بزباشی» بیش نیست، ۵- سیاستمداران دولتی سخن از «سیاست خارجی حافظ شیرازی» می‌گویند ۶- علی آقا در سریالهای استانی از «شکستن حصر» می‌گوید، ۷- اون یکی علی آقا سریال جدید «جلسات غیر علنی» می‌سازد ۸- از به سقف خوردن «اعتدال» و «تدبیر» حکایتها روایت می‌شود ۹- به ادبیات مسئولین عبارات شاذ جدیدی به عبارات «کم‌سواد»، «بز دل»، «به جهنم»، «تازه به دوران رسیده»، «بی‌قانون»، «بی دین»، «حسود»، «افراطی»، «کاسب تحریم»، «بی‌شناسنامه»، «جیب‌بر»، «دنیا ندیده»، «مستضعف فکری»، «بیکارند، متوهم‌اند، دین را نمی‌شناسند»، «خطای دید دارند»، «منتقدان فاسد»، «عقب مانده»، «مخلوقات ترسو و لرزان» و… اضافه می‌شود. وی در پایان نوشت: چون آمریکا نمی‌خواهد توافق را اجرا کند، امضای توافق هر چه باشد به نفع آمریکا است. آمریکا برای اجرا نکردن توافق مذاکره می‌کند. صدها دلیل می‌توان آورد که آمریکا قصدی برای اجرای مفاد توافق نامه (هرچه باشد) ندارد. ولی امضای آن صدها نفع و سود برای آمریکا دارد. تجربیات الجزایر، سعدآباد، کمپ‌دیوید، لیبی و غیره همه حاکی از این ترفند ماهرانه آمریکاست.

پشتک واروی تازه حامی مفسد ۳ هزار میلیاردی
صادق زیباکلام می‌گوید تا اقتصاد فاسد در کشور برچیده نشود رابطه با آمریکا تأثیری نخواهد داشت.
او که ظرف ۲ سال گذشته در زمره جریان سیاسی و رسانه‌ای القاکننده معجزه اقتصادی از طریق مذاکره و رابطه با آمریکا بوده، در دانشگاه یزد گفت: تا اقتصاد فاسد در کشور برچیده نشود، رابطه با آمریکا تاثیری در کشور نخواهد داشت، باید برای توسعه اقتصادی برنامه داشت تا پس از توافق بتوان کشور را به اوضاع بهتر از این رهنمون ساخت.
او خود خطاب به دانشجویان با بیان اینکه شما متهم ردیف دوم فسادهای میلیاردی در جامعه هستید، گفت: باید از خود بپرسیم من و شما زمانی که این فسادها در حال رخ دادن بود، کجا بودیم؟ زیباکلام همچنین در مناظره با الله‌کرم در خبر آن‌لاین گفته است: اگر اصلاح‌طلبان نبودند روحانی ۲ میلیون رأی می‌آورد.
درباره این اظهارات زیباکلام پیرامون فساد اقتصادی که اخیرا با کوک کردن مضمون پول کثیف نیز همراه بود، باید یادآوری کرد وی پیش از این به دفاع جانانه از مه‌آفرید خسروی مفسد ۳ هزار میلیاردی پرداخته و او را کارآفرین نابغه که باید مدال بگیرد، نامیده بود. دادن چمدان‌های رشوه پس از پول به برخی مدیران از جمله تخلفات این مفسد اقتصادی بود اما آقای زیباکلام ضمن موضع‌گیری‌هایی در اسفند ۹۱ مدعی شد مه‌آفرید مردی خودساخته و با‌استعداد با شم قوی اقتصادی که نه تنها جرمی مرتکب نشده بلکه باید به وی نشان لیاقت داده شود.
این شبه‌روشنفکر دم‌دمی مزاج، مه‌آفرید خسروی را با بیل گیتس و استیو جابز و هنری‌فورد مقایسه کرده و مدعی شده بود این‌گونه نوابغ که به آنها آنترو پرونر یا کارآفرین می‌گویند اساسا کمتر اهل خلاف هستند و روحیه آنان اساسا از زد و بند و اختلاس و کارهای خلاف بری است(!)
احتمالا دریافت‌کنندگان رشوه‌های هنگفت از امثال خسروی و جزایری و… نیز توجیهات همین آقای شبه‌روشنفکر را داشته‌اند که پول‌های کثیف چند میلیاردی دریافت می‌کرده‌اند و طبیعتا با همین قیاس مسخره آنها نیز آدم‌های نابغه و بااستعداد و شم قوی محسوب می‌شوند!
اما درباره رأی ۲ میلیونی روحانی در صورت عدم حمایت اصلاح‌طلبان شایان ذکر است که اگر ادعای مذکور صحت داشت اصلاح‌طلبان عارف را وانمی‌گذاشتند تا سراغ آقای روحانی بروند که به تصریح محمدعلی نجفی، او را اصلاح‌طلب نمی‌دانستند. بنابر اعلام محمدعلی نجفی، عارف در نظرسنجی ۴ روز قبل انتخابات فقط ۸ درصد رأی داشت که با احتساب ۴۰ میلیون شرکت‌کننده انتخابات، حدود ۳ میلیون نفر می‌شود.
اما فراتر از همه اینها گویا آقای زیباکلام فراموش کرده‌ که ۱۹ شهریور ۹۲ در مصاحبه با شبکه ایران (سایت روزنامه دولتی ایران) «گفتمانی بودن رأی به روحانی» را رد کرده و گفته بود: اساسا خود آقای روحانی هنگامی که رئیس‌جمهور شدند، بیش از هر کس دیگری و بیشتر از همه بهت‌زده شدند. چون تا ۴ روز قبل، تا سه روز قبل، حتی تا دو روز قبل کسی فکر نمی‌کرد آقای روحانی رئیس‌جمهور شود… اتفاقا آنچه که باعث پیروزی آقای روحانی شد ۵۰ درصدش تصادف بود و ۵۰ درصد دیگر آن بد عمل کردن اصولگرایان در هشت سال گذشته. حوادثی که گفتم همه تصادف است. برنامه‌ریزی نیست.
وی در مقابل اصرار مص��حبه‌کننده به بحث گفتمانی و نظریه داشتن اصلاح‌طلبان تاکید کرد: شما می‌خواهید پای نظریه‌پردازی را وسط بکشید اما بدانید که نمی‌توانید حریف من شوید! اینکه می‌گویید انتخابات باعث تغییر می‌شود مثل این می‌ماند که بگویید درخت در بهار شکوفه می‌دهد، بعد می‌خواهید درباره آن نظریه‌پردازی سیاسی کنید.
وی آن زمان گفته بود: همه حرف من این است که در سال ۸۴، ۱۸میلیون نفر از عملکرد آقای خاتمی و هاشمی رفسنجانی راضی نبودند و به آقای احمدی‌نژاد رأی دادند. در سال ۷۶، بیست میلیون نفر از وضعیت موجود راضی نبودند و به آقای خاتمی رأی دادند. در ۲۴ خرداد هم ۱۹ میلیون نفر از عملکرد اصولگرایان راضی نبودند و به آقای روحانی رأی دادند. مهم آن است که در کنج یک اداره‌ای ننشینیم و فکر کنیم نظریه اعتدال را طراحی کردیم و توانستیم پیروز انتخابات باشیم! من از این حرصم می‌گیرد که یک عده‌ای گفتند آقای خاتمی رأی  آورد چون ما توانستیم جامعه مدنی را گفتمان غالب مردم کنیم که حرف مفتی بود!

 

خراسان

ولایتی: طرح کنگره بازی داخلی آمریکایی‌هاست

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به تصویب رساندن طرحی در کنگره آمریکا که در توافق نهایی مذاکرات تأثیرگذار باشد، گفت: طرح این مسئله یک بازی داخلی بین قوه مجریه و مقننه آمریکاست و می‌خواهند نیازهایی را که قوه مجریه آمریکا در صحنه‌های بین‌المللی و یا مذاکره با ایران دارد تأمین کنند،اما باید بدانند با این بازی‌ها نمی‌توانند جمهوری اسلامی را دچار بن‌بست کنند. به گزارش فارس، علی اکبر ولایتی در پایان دیدار مشترک خود با وزیر حمل و نقل هند ،با بیان اینکه آمریکایی ها هنگامی که در مقابل مذاکره‌کنندگان ما قرار می‌گیرند حرف‌های 

فردا؛ خروش نمازگزاران جمعه ۷۷۰ شهر علیه جنایات آل سعود در یمن

تظاهرات سراسری علیه حملات ناجوانمردانه و تجاوز آشکار رژیم آل سعود در یمن،فردا، پس از اقامه نماز جمعه ، در مصلا‌های سراسر کشور برگزار خواهد شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور اطلاعیه فراخوان و دعوت عمومی، ضمن محکومیت شدید تجاوز آشکار ارتش رژیم آل سعود با حمایت چند کشور عربی و صهیونیستی به سرزمین و مردم بی دفاع یمن اعلام کرد: پس از اقامه نماز دشمن شکن جمعه این هفته ، روز همبستگی ملت ایران با مردم مظلوم یمن ملت بزرگ ایران همزمان در تهران و بیش از ۷۷۰ شهر و تمامی مراکز استان ها و شهرستان های سراسر کشور تظاهرات

بنیاد ر ودکی همکاری باارکستر ملی را تکذیب کرد

بنیاد رودکی اخبار مربوط به همکاری استادان و هنرمندان موسیقی ایرانی با ارکستر موسیقی ملی را تکذیب کرد.به گزارش میزان خبر همکاری برخی از چهره های موسیقی ایران با ارکستر سمفونیک ملی ایران چند روزی است که در برخی رسانه ها مطرح شده است اما بنیاد رودکی به این گمانه زنی ها واکنش نشان داد و در خبری اعلام کرد:« تا کنون دعوتی از هیچ هنرمندی صورت نگرفته و هیچ مقام رسمی نیز اظهار نظر نکرده است.»چندی پیش علی رهبری مدیر هنری ارکستر سمفونیک ملی درباره صحبت هایش با یکی از چهره های شناخته شده موسیقی سخن گفت و اعلام کرد که با برخی از استادان کنسرت هایی برگزار می کند. 

اختصاص یک سوم بودجه معاونت هنری وزارت ارشاد به تئاتر

معاون هنری وزیر ارشاد از تخصیص یک سوم بودجه معاونت هنری این وزارتخانه در سال جاری به بخش تئاتر خبر داد.به گزارش مهر علی مراد خانی در بجنورد افزود: امسال از سوی وزیر ارشاد سال تمرکز بر تئاتر نامگذاری شده و به همین دلیل باید به این بخش توجه بیشتری داشت.وی با اشاره به این که بودجه تئاتر برای هر استان براساس برنامه های همان استان تخصیص داده می شود گفت: پارسال از ۲۶ میلیارد تومان بودجه معاونت هنری، ۱۸ میلیارد تومان آن محقق شد و امسال نیز برای این معاونت ۳۰ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده که معادل یک سوم آن به حوزه تئاتر اختصاص یافته است. 


واکنش لاریجانی به طرح کنگره درباره عراق

خانه ملت- آمنوتب زامبرانو کونتراس سفیر ونزوئلا در تهران با علی لاریجانی رئیس مجلس دیدار و گفت‌وگو کرد.لاریجانی در این دیدار با انتقاد از سیاست‌های مداخله‌جویانه آمریکا در امور سایر کشورها از جمله طرح اخیر کنگره این کشور برای دخالت در امور عراق و تجزیه آن گفت: مقاومت و ایستادگی در برابر فشارها و زورگویی‌های آمریکا موجب عقب‌نشینی آن ها از پیگیری طرح‌های موذیانه می‌شود.

صالحی: هر اظهارنظری در مورد زمان توافق هسته ای نادرست است

زهرا حاجیان – رئیس سازمان انرژی اتمی با اعلام این که هنوز در مورد زمان دقیق اجرای توافق تصمیم گیری نشده است گفت : هر اظهار نظری در مورد زمان اجرای توافق نادرست است. به گزارش خراسان دکتر علی اکبر صالحی در حاشیه باز دید از موزه علم وفناوری وافتتاح گالری انرژی هسته ای این موزه هم چنین اضافه کرد : با توجه به این که در مورد زمان اجرای توافق هنوز به درستی فکر نشده وبررسی های لازم انجام نشده است بنابراین هر اظهار نظری در این خصوص نادرست است. وی در مورد مذاکرات هسته ای و احتمال تشکیل جلسه ای با حضور وزرا تصریح کرد : کلیات نتایج لوزان 

 

دنیای اقتصاد

موتورهای آینده رشد اقتصاد ایران

بررسی‌ها نشان می‌دهد که رشد اقتصادی ایران در سال‌های گذشته «سرمایه بر» بوده است، به بیان دیگر، قوه محرک رشد اقتصادی مبتنی بر درآمدهای نفتی، سرمایه‌گذاری فیزیکی بوده است. تشدید تحریم‌های اقتصادی در سال‌های اخیر خود تبدیل به مانعی برای استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری فیزیکی، ارتقای تکنولوژی و گسترش تجارت خارجی شده است. کارشناسان معتقدند با حصول توافق جامع و لغو تحریم‌ها جهش در سرمایه‌گذاری در سایه کاهش ریسک‌های سیاسی – اقتصادی یکی از موتورهای رشد اقتصاد ایران در کوتاه‌مدت است.

توضیحات سعید مرتضوی پس از دادگاه

گروه خبر: چهارمین جلسه رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی، مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی و دادستان سابق تهران روز دوشنبه ۲۱ اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود. به گزارش «ایرنا»، صبح دیروز، سومین جلسه رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی، در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی محمدرضا محمدی کشکولی برگزار شد.

باید از تیم مذاکره‌کننده حمایت کرد

ایرنا: رئیس قوه‌قضائیه، جنایت‌های جنگی سعودی‌ها در یمن را مصداق جنایت علیه بشریت اعلام کرد و گفت: خواب دشمنان اسلام در تجزیه عراق و تجزیه کشورهای منطقه هیچ گاه تعبیر نخواهد شد. آیت‌الله آملی لاریجانی ضمن اعلام حمایت از تیم مذاکره‌کننده بر ضرورت انجام مذاکرات در چارچوب خطوط قرمز نظام نیز تاکید کرد و افزود: باید از تیم مذاکره‌کننده ایران که فرزندان همین مرز و بومند و متعهد و آگاهند، حمایت کرد تا بتوانند با صلابت و آگاهی و بصیرت کامل در چارچوب اهداف و سیاست‌های نظام حرکت کنند.

خواب عجیب احمدی‌نژاد

انتخاب نوشت: عبدالرضا داوری در صفحه فیس‌بوک خود خاطره‌ای را به نقل از محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری پیشین نوشت. در این خاطره به نقل از احمدی‌نژاد آمده است: «سال ۱۳۷۶ که مدرک دکترایم را گرفتم، مدام در ذهنم این درگیری بود که آیا بدون مدرک دکترا نمی‌توانستم در خدمت انقلاب باشم و آیا اخذ مدرک دکترا و عضویت در هیات علمی دانشگاه، برای رویکردهای شخصی‌ام بوده یا تلاش در مسیر انقلاب اسلامی؟»این دغدغه ذهنی تا سال ۱۳۸۰ با من بود. 
دهه فجر سال ۸۰ یک شب خوابی دیدم که این دغدغه‌ام را برطرف کرد. خواب دیدم با پژویی که آن زمان داشتم، در جاده هراز، از تهران به سمت شمال رانندگی می‌کنم و یک شیخ هم که البته نامش را نمی‌برم، کنارم نشسته بود.در جاده هراز گردنه‌ای هست که وقتی به آن گردنه می‌رسید، قله دماوند ظاهر می‌شود. وقتی به این گردنه رسیدیم و کوه دماوند رویت شد، ناگهان دیدم در وسط جاده ۳ صندلی گذاشته شده است، در دو صندلی امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری نشسته بودند و صندلی سوم خالی بود.پژو را کناری پارک کردم و به همراه شیخی که همسفرم بود به سمت امام و آیت‌الله خامنه‌ای رفتیم. من در کناری ایستادم، اما آن شیخ همسفر ما مدام تلاش می‌کرد تا روی صندلی سوم بنشیند که امام خمینی(ره) به او اجازه نداد. ناگهان امام خمینی(ره) رو به من کردند و با حالت تحکم گفتند: آقای دکتر احمدی‌نژاد! بفرمایید روی این صندلی بنشینید! این گفته امام خمینی(ره) باعث شد تا آن شیخ به کناری رود و من روی صندلی کنار امام خمینی(ره) و آیت‌الله خامنه‌ای بنشینم.»در همین لحظه از خواب پریدم و دیدم که نزدیک اذان صبح است. از اینکه امام خمینی(ره) مرا در خواب با عنوان «دکتر احمدی‌نژاد» مورد خطاب قرار داده بود احساس کردم که تحصیلات دکترایم حتما در خدمت انقلاب اسلامی خواهد بود و همین خواب و خطاب امام خمینی(ره) باعث شد دغدغه چهار ساله‌ام پس از دوره دکترا برطرف شود.

طرح ۱۶۰۰ سوال از وزیران

ایرنا: مجید انصاری، معاون امور مجلس رئیس‌جمهوری گفت: بیش از ۱۶۰۰ سوال به‌وسیله نمایندگان در دولت یازدهم از وزیران مطرح شده که تنها ۲۳ سوال به صحن علنی کشیده شده است.انصاری افزود: از ۲۳ سوالی که به صحن علنی مجلس کشیده شد ۱۱ سوال به کارت زرد منجر شد.وی ادامه داد: روابط قوه‌مجریه با قوای دیگر باید سازنده و براساس احترام متقابل باشد که این موضوع محقق شده است؛ امروز ارتباط دولت و سایر قوا از متانت و سطح تعامل خوبی برخوردار است که البته به این معنی نیست که سه قوه از حقوق خود صرف‌نظر کرده‌اند.

زمانی‌قمی، استاندار استان مرکزی شد

ایسنا: محمود زمانی‌قمی، استاندار استان مرکزی شد.محمود زمانی‌قمی سابقه استانداری در استان‌های کهکیلویه و بویراحمد و ایلام را در دولت اصلاحات در کارنامه خود دارد و هم‌اکنون نیز علاوه بر عضویت در بنیاد باران، مسوولیت ریاست منطقه آزاد سلفچگان را بر عهده دارد.پیش از این محمدحسین مقیمی، استاندار استان مرکزی بود که پس از انتخاب وی به‌عنوان معاون سیاسی وزارت کشور، استان مرکزی بدون استاندار بود.

پایان تحقیقات پرونده حمله به علی مطهری

ایرنا: وکیل علی مطهری با بیان اینکه پرونده مربوط به حمله به موکلم در حال تکمیل و تحقیقات مقدماتی رو به پایان است، گفت: به‌زودی قرار مجرمیت برای مجرمان پرونده صادر می‌شود.مصطفی ترک همدانی افزود: این پرونده بعد از صدور قرار مجرمیت و صدور کیفرخواست از طرف دادسرا به دادگاه می‌رود.وکیل علی مطهری در پاسخ به این سوال که این پرونده چند شاکی دارد، اظهارکرد: شکایت اصلی از سوی من به‌عنوان وکیل علی مطهری مطرح شده که بعد از شکایت ما دلایلی مبنی بر این پیدا شده که افرادی خودسر منتسب به یک نهاد خاص در این ماجرا دخالت داشته‌اند.وی ادامه داد: از این رو فرماندهی سپاه با اعزام نماینده، شکایت خود را درخصوص برخی خودسرها اعلام کرده و پرونده را دنبال می‌کند….

تایید اختلاس ۳۲ میلیاردی در صندوق رفاه دانشجویان

ایرنا: مجتبی صدیقی، معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان درباره برخی اخبار منتشره درمورد اختلاس ۳۲ میلیارد تومانی در صندوق رفاه دانشجویان گفت: صندوق رفاه در دوره گذشته در بخش سرمایه‌گذاری کنترل لازم را انجام نداده است و برخی از قراردادها واقعی نبودند.وی بابیان اینکه ضمانت‌های بانکی برای قراردادها گرفته شده، ولی برخی شرکت‌ها صوری بوده و امروز دیگر وجود ندارند، افزود: در حال حاضر بازگشت سرمایه با مشکل مواجه شده است؛ اصل پول ۳۲ میلیارد تومان است و پیگیری‌ها از ۵/ ۱ سال گذشته شروع شده است.وی افزود: پرونده از مراکز قضایی به جریان افتاده و این مراکز رای برای پیگیری این پرونده را به نفع صندوق رفاه اعلام کردند، ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی نیز موضوع را دنبال می‌کند که کار به‌صورت قضایی پیگیری شود.

 

وطن امروز
راه‌حل بحران یمن مذاکره میان جریان‌های سیاسی این کشور است
علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار حسین صادقی، سفیر کشورمان در عربستان ابراز امیدواری کرد حملات نظامی به یمن و بمباران مردم بی‌دفاع و تخریب زیرساخت‌ها و تاسیسات این کشور فقیر هرچه زودتر متوقف شده و شرایط برای گفت‌وگوی سیاسی میان گروه‌ها و جریان‌های مختلف سیاسی در یمن فراهم شود. به گزارش خانه ملت، لاریجانی با تاکید بر اینکه حل مشکل یمن راه‌حل نظامی ندارد، گفت: تنها از طریق انجام گفت‌وگو و مذاکرات یمنی می‌توان به پایان این بحران امیدوار بود. صادقی، سفیر ایران در عربستان نیز در این دیدار ضمن ارائه گزارشی از آخرین تحولات سیاسی در منطقه، راهکارهای خاتمه جنگ و درگیری در شبه‌جزیره عربستان را خاطرنشان کرد و درباره پیشنهاداتی که تهران در این باره ارائه کرده، توضیح داد.

متهمان «کرسنت» و «استات‌اویل» برای دولت اعتدال کار می‌کنند
الیاس نادران، نماینده مردم تهران در مجلس در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به پیگیری سوال از وزیر نفت و عدم دریافت هرگونه پاسخی از سوی زنگنه، گفت: پرونده کرسنت از ناحیه طرف ایرانی هیچ پیشرفتی نداشته است.
وی با یادآوری محکوم شدن ایران در داوری لاهه اظهار داشت: مساله اساسی درباره کرسنت این است: آنهایی که این فساد را انجام داده و در تخلف دخیل بوده‌اند، نه‌تنها محاکمه نشدند بلکه از سوی وزیر به سمت‌هایی نیز منصوب شدند. نادران یکی از دلایل محکومیت ایران در دادگاه لاهه را اعاده به کار مدیران متخلف در زمینه کرسنت خواند و گفت: وزارت نفت در این باره پاسخ روشنی نداشت. وی افراد موثر در پرونده‌های کرسنت، استات‌اویل و چند پرونده دیگر را مشترک عنوان کرد و خاطرنشان کرد: این افراد اکنون در دولت و غیردولت سمت داشته و مشغول به کارند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: درباره موضوع کرسنت عدم اعلام وصول سوال ناشی از هیات‌رئیسه مجلس نیست، چرا که شورایعالی امنیت ملی روال کار را معین کرده اما ایراد به هیات رئیسه مجلس این است که از شورایعالی امنیت ملی مطالبه به جریان انداختن پرونده را نمی‌کند.

سعید مرتضوی در پرونده کهریزک ۵ بار تبرئه شد
سعید مرتضوی روز گذشته پس از خروج از دادگاه با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جلسه امروز (چهارشنبه) ادامه دفاعیات در بحث تأمین اجتماعی و موضوعی بود که عنوان کردند ابلاغ صادره از سوی وزیر رفاه، کار و تعاون اجتماعی با عنوان سرپرستی غیرقابل قبول است. به گزارش فارس، وی افزود: توجیه‌شان این است که چون من مدرکم حقوق است نمی‌توانستم ابلاغ سرپرستی صادر کنم و حقوقی که من طی این مدت گرفته‌ام تحصیل مال نامشروع است. مرتضوی با تأکید بر اینکه امروز (چهارشنبه) وکیل سازمان تأمین اجتماعی توضیحات خود را ارائه کرد، گفت: ایشان گفتند ابلاغ سرپرستی من خلاف قانون بوده و به شکایت قبلی خود اصرار دارد.
وی با تأکید بر اینکه مجتبی نظری، وکیل تأمین اجتماعی در مصاحبه با رسانه‌ها همین مساله را عنوان کرده است، افزود: من هم به استناد ماده ۱۴ اساسنامه تأمین اجتماعی توضیح کامل دادم که ابلاغ سرپرستی نیاز به شرایط مدیرعاملی ندارد. مرتضوی همچنین درباره پرونده کهریزک گفت: در این پرونده هم با شکایت آقایان روح‌الامینی و کامرانی و به دلیل معاونت در تهیه گزارش خلاف واقع احضار شدم البته دیوان حکم را نفی کرده و آن را به شعبه هم‌عرض ارجاع داده است. خبرنگاری گفت که ظاهراً آقای روح‌الامینی از شما به دلیل معاونت در قتل هم شکایتی کرده است که مرتضوی در پاسخ گفت: بله! شکایت ایشان تاکنون ۵ بار مطرح و هر ۵ بار هم مورد رسیدگی قرار گرفته و در هر ۵ مرتبه یا مبرا شدم یا منع پیگیری برایم صادر شده و در واقع اعتبار امر مختومه را دارد به همین جهت دادگستری نباید شکایت جدید را می‌پذیرفت. وی افزود: حتی در مورد آخر هم در شعبه ۳۸ دیوانعالی کشور برای من حکم برائت صادر شد. 

 
لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=35663

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.