فرارسیدن موعد مقرر برای گزارش گذشته هسته‌ای ایران؛ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد ایران موعد مقرر برای شفاف‌سازی درباره گذشته فعالیت‌های هسته‌ای مرتبط با مسایل نظامی را رعایت کرد و اقدامات لازم را انجام داد. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد ایران موعد مقرر برای شفاف‌سازی درباره گذشته فعالیت‌های هسته‌ای مرتبط با مسایل نظامی ...
آژانس اتمی پرچم ایران آژانس اتمی: ایران اقدامات لازم برای شفاف‌سازی را انجام داد
فرارسیدن موعد مقرر برای گزارش گذشته هسته‌ای ایران؛
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد ایران موعد مقرر برای شفاف‌سازی درباره گذشته فعالیت‌های هسته‌ای مرتبط با مسایل نظامی را رعایت کرد و اقدامات لازم را انجام داد.
آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد ایران موعد مقرر برای شفاف‌سازی درباره گذشته فعالیت‌های هسته‌ای مرتبط با مسایل نظامی را رعایت کرد و اقدامات لازم را انجام داد.

 

 

آژانس اتمی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که ایران همه موارد لازم برای ارزیابی فعالیت‌های گذشته ایران در رابطه با سلاح هسته‌ای را تا زمان مقرر (که امروز بود) در اختیار نظاران هسته‌ای سازمان ملل قرار داده است.

 

 

خبرگزاری رویترز (reuters) از این مسئله به عنوان قدمی روبه جلو برای اجرای توافق میان تهران و قدرت‌های جهانی یاد کرد. این اقدامات تحت عنوان نقشه راهی بود که همراه با برجام ایران را مجبور می‌کرد تا همکاری لازم را با آژانس در رابطه با ارزیابی گذشته هسته‌ای خود انجام دهد.

 

 

بیانیه منتشره از سوی آژانس می‌گوید: ” در این دوره (از زمان اعلام توافق) تا روز ۱۵ اکتبر (امروز پنجشنبه) اقدامات لازم تعیین شده در نقشه راه برای شفاف‌سازی درباره گذشته و حال مسایل مربوط به برنامه هسته‌ای ایران تکمیل شد.”

 

 

یک سخنگوی آژانس اتمی در توضیح این بیانیه اعلام کرد که آژانس ارزیابی خود را تا ۱۵ دسامبر (یک ماه دیگر) به اطلاع همگان می‌رساند.

 

 

آژانس ماه گذشته سوالاتی را درباره ابهامات حول گذشته برنامه هسته‌ای ایران مطرح کرده بود. همکاری ایران برای پاسخ دادن به این سوالات از جمله اقداماتی بود که جمهوری اسلامی باید تا امروز انجام می‌داد.

 

 

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=46759

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.