مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: دانش آموزان پژوهشگر علاوه بر مراحل مقدماتی و تحقیقاتی، برای ثبت پژوهش‌های علمی خود تحت حمایت کامل آموزش و پرورش هستند.   به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، دانش هاشمی‌پور امروز صبح امروز در آیین تجلیل از ۱۴ پژوهشگر و مبتکر هرمزگانی که موفق به کسب رتبه‌های برتر ...

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: دانش آموزان پژوهشگر علاوه بر مراحل مقدماتی و تحقیقاتی، برای ثبت پژوهش‌های علمی خود تحت حمایت کامل آموزش و پرورش هستند.

 خبرگزاری فارس: آموزش و پرورش هرمزگان حامی دانش آموزان و معلمان پژوهشگراست/ تحقیق و پژوهش کلید موفقیت در آموزش و پرورش است

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، دانش هاشمی‌پور امروز صبح امروز در آیین تجلیل از ۱۴ پژوهشگر و مبتکر هرمزگانی که موفق به کسب رتبه‌های برتر کشوری و استانی شدند، اظهار داشت: توجه به ایده‌های خلاقانه دانش آموزی و حمایت از طرح‌های پژوهشی فرهنگیان به‌عنوان یک اولویت در برنامه‌های آموزش و پرورش هرمزگان است و بستر لازم برای انجام فعالیت‌های پژوهشی با حمایت کامل اداری، مادی و معنوی فراهم است.

وی تصریح کرد: نظام تعلیم و تربیت برای پویایی و کارآمدی نیاز به پژوهش‌های علمی دارد و بر این باوریم که در ساحت علم و کسب آن  نباید اندازه تعیین کرد و به یک میزان قانع بود.

هاشمی‌پور ادامه داد: انگیزه  پژوهش و تحقیق باید در همه دانش آموزان ایجاد شود و این مهم باید باور و اعتقاد همه دست‌اندرکاران امر تعلیم و تربیت باشد.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، قطعا بدون استناد به یافته‌های تحقیقاتی و پژوهشی، آموزش و پرورش نمی‌تواند به کارآمدی برسد چراکه کشورهای توسعه‌یافته با بهره‌گیری از تحقیقات و تکیه بر یافته‌های پژوهشی به موفقیت‌های  فراوان علمی زیادی دست یافته‌اند.

هاشمی‌پور با تاکید بر اینکه  تحقیق و پژوهش کلید موفقیت در آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس با همه ظرفیت‌ها در دستور کار آموزش و پرورش هرمزگان است و میدان بدون محدودیت برای انجام تحقیقات و پژوهش باز است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان نقش معلمان در توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس را مورد تاکید قرار داد و گفت: معلمان  نخستین مشعل‌داران پیشرفت فکری دانش آموزان هستند و علاوه بر اینکه خود باید به علم روز مجهز باشند در توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش در دانش آمزان نیز باید نقش‌آفرین باشند.

هاشمی‌پور همچنین نقش خانواده‌ها در توسعه فرهنگ پژوهش در مدارس را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: خانواده بستری مناسبی برای شکوفایی استعدادهای دانش آموزان است و نقش حمایتی والدین در پیوند با نهاد مدرسه و نظام تعلیم و تربیت می‌تواند به توسعه خلاقیت‌ها و رشد استعدادها کمک شایانی نمایند.

وی در پایان تاکید کرد: به عنوان مدیرکل آموزش و پرورش از شنیدن موفقیت‌های دانش آموزان و فرهنگیان عزیز در مسابقات پژوهشی به خود بالیدم و به صراحت اعلام می‌کنم همه ظرفیت‌ها برای دانش آموزان و یا فرهنگیان پژوهشگر باید پای کار باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=59825

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.