مسئول روابط عمومی نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: از فواصل مختلف یعنی از فاصله ۳۰۰ کیلومتری به یک نقطه ثابت در تنگه هرمز شلیک موشک داشتیم که این رزمایش در دل تنگه هرمز برگزار می شود به شکلی که کوه‌های عمان را از این مکان می بینیم. به گزارش پیارم  قاسمی، مسئول روابط عمومی نیروی ...

مسئول روابط عمومی نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: از فواصل مختلف یعنی از فاصله ۳۰۰ کیلومتری به یک نقطه ثابت در تنگه هرمز شلیک موشک داشتیم که این رزمایش در دل تنگه هرمز برگزار می شود به شکلی که کوه‌های عمان را از این مکان می بینیم.

image200205

به گزارش پیارم  قاسمی، مسئول روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا، در خصوص رزمایش بزرگ پیامبر اعظم ۹ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: این رزمایش بزرگ با رمز لبیک یا محمد(ص)، لبیک یا محمد(ص)، لبیک یا محمد(ص) شروع به کار کرد و سردار سرلشگر جعفری با اعلام این رمز رزمایش را شروع کردند.

وی افزود: مهمان ویژه این رزمایش رئیس قوه مقننه، لاریجانی بود که با شلیک موشک های بالستیک کوتاه برد و برد بلند این رزمایش آغاز شد.

مسئول روابط عمومی نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: از فواصل مختلف یعنی از فاصله ۳۰۰ کیلومتری به یک نقطه ثابت در تنگه هرمز شلیک موشک داشتیم و این رزمایش در دل تنگه هرمز برگزار می شود به شکلی که کوه‌های عمان را از این مکان می بینیم.

سردار قاسمی تأکید کرد: محل رزمایش دقیقا نقطه مرکزی تنگه هرمز است و برای اولین بار در دنیا این رزمایش با قدرت هرچه بیشتر در حال اجراست؛ یک ناو به ابعاد واقعی ناوهای آمریکایی به صورت شبه ماکت ساخته شده وماکت ناو هواپیمابر آمریکایی با موشک‌ها و راکت‌های سپاه در تنگه هرمز منهدم شد.

وی در ادامه یادآور شد: برای اولین بار در تمام دنیا راکت های ساحل به دریا و دریا به دریا از طریق شناور ها و موشک های بالستیک این ناو را هدف قرار دادند و این ناو طی عملیاتی همه جانبه مورد اصابت صدها راکت و ده‌ها فروند موشک قرار گرفت و منهدم شد.

مسئول روابط عمومی نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: اهمیت این رزمایش در این است که همه ساله برای ارتقای توانمندی ها و آمادگی های رزمی و همچنین بالا بردن سرعت واکنش خود نسبت به تهدیدات احتمالی از این دست برنامه ها اجرا می‌کنیم و این رزمایش هم در راستای اهداف رزمایش های قبلی در حال اجراست.

قاسمی گفت: این رزمایش در قالب افزایش توانمندی های دفاعی و ارتقای سطح آمادگی های کشور در مقابل تهدیدات احتمالی برگزار شده است.

وی همچنین افزود: دقیقاً آخرین تاکتیک ها و آخرین تجهیزاتی که وارد سازمان رزم دریایی کشور شده، در این رزمایش به نمایش گذاشته شده است؛ و این تاکتیک ها برای اولین بار در دنیا به صورت مواجه با ناوهای غول پیکر در حال اجراست.

مسئول روابط عمومی نیروی دریایی سپاه تأکید کرد: در دنیا کسی تا کنون این جرأت را نداشته است که تاکتیک های تصرف ناو واقعی را تمرین و یا اجرا کند، اما ایران برای اولین بار این کار را کرده است.

قاسمی بیان کرد: پیام این رزمایش برای دوستان، پیام عزت، سربلندی، اقتدار، آمادگی همه‌جانبه و مقابله با تهدیدات دشمن است؛ اما برای دشمنان دفع کوچکترین تجاوز توسط نیروهای نظامی کشور است.

وی در ادامه گفت: ابعاد تهدید در این رزمایش در حد ناوهای خیلی بزرگ دیده شده است؛ یعنی آنچه که امروز آمریکا ادعا می کند در دست دارد و هنوز آن را هم عملیاتی نکرده است؛ آمریکا ادعا می کرد این گونه ناوهای وی غیر قابل انهدام هستند که با این رزمایش از نوع موشکی، شناوری، یگان ویژه و هوا و دریا ثابت شد که این ناوها و شناورهایی که مبتنی بر ساختار دریایی هستند توسط نیروی دریایی سپاه قابل تهدید بوده و از بین می روند.

مسئول روابط عمومی نیروی دریایی سپاه در پایان تصریح کرد: کارشناسان نظامی از سراسر مجموعه سپاه و ارتش امروز ناظر این رزمایش هستند؛ این رزمایش اشراف کامل اطلاعاتی و دفاعی کشور در دنیا را نشان می دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=30590

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.