دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: مردم باید به انجام کار خیر اهتمام داشته باشند و البته باید توجه داشت که باید کار خیر با نیت خالص همراه باشد.     به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله رضا استادی چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت همسر شهید سعیدی که ...

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه گفت: مردم باید به انجام کار خیر اهتمام داشته باشند و البته باید توجه داشت که باید کار خیر با نیت خالص همراه باشد.

خبرگزاری فارس: اهتمام مردم به انجام امور خیر همراه با خلوص نیت

 

 

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله رضا استادی چهارشنبه شب در مراسم بزرگداشت هفتمین روز درگذشت همسر شهید سعیدی که در حسینیه شهدا قم برگزار شد در سخنانی با اشاره به اینکه مرگ و به یاد مرگ بودن در زندگی انسان تاثیر زیادی دارد بیان کرد: باید در این دنیا به فکر آباد کردن خانه ابدی باشیم.

وی با اشاره به اینکه مرگ انتقال از خانه‌ای به خانه دیگر است اضافه کرد: امام حسین(ع) در حدیثی مرگ را همانند پلی توصیف می‌کنند که انسان را از جایی به جای دیگر منتقل می‌کند.

دبیر شورای عالی حوزه های علمیه با اشاره به مسئله حضور قلب در نماز گفت: بی‌توجهی به حضور قلب در نماز یکی از مسائل مبتلا به است؛ انسان باید فکر کند نمازی که می خواند آخرین نماز اوست و آن وقت در نماز حضور قلب خواهد داشت.

وی تصریح کرد: انسان نباید فراموش کند که حساب و کتابی در کار است و باید از این مجالس به یاد مرگ بیفتیم و باید به فکر این باشیم که برای خیر و صلاح خودمان در آخرت در این دنیا کاری کنیم.

آیت‌الله استادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ویژگی‌های همسر آیت‌الله سعیدی بیان کرد: این بانو در تمام خدماتی که آیت الله سعیدی قبل از شهادت انجام داد سهیم است.

وی ادامه داد: ایشان بعد از شهادت آیت الله سعیدی نیز زندگی سختی داشتند ولی به هر حال در کمک به اسلام و دین خدا تاثیر گذار بوده است و با وجود همه مشکلات فرزندان این بانو اهل علم و خدمت هستند.

امام جمعه قم در ادامه بیان کرد: وقتی خبر شهادت آیت الله سعیدی منتشر شد فضای غمناکی حاکم بود و با عده‌ای مردم که قصد داشتند سر خاک ایشان بروند برخورد شد.

وی در ادامه گفت: امروز اگر در حوزه هزاران نفر مشغول تحصیل و تبلیغ دین هستند همه کسانی که در برپایی این حوزه سهیم باشند خیر می برند.

آیت الله استادی ادامه داد: مردم باید به انجام کار خیر اهتمام داشته باشند و البته باید توجه داشت که باید کار خیر با نیت خالص همراه باشد.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7521

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.