مدیر کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان با بیان اینکه ۵۷ اثر به دبیرخانه جشنواره نمایش عروسکی ضامن آهو ارسال شده است، گفت: از این تعداد ۱۰ اثر برگزیده شامل شش نمایش صحنه‌ای و چهار اثر در بخش نمایش عروسکی به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.   به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام و ...

مدیر کل فرهنگ و ارشاد هرمزگان با بیان اینکه ۵۷ اثر به دبیرخانه جشنواره نمایش عروسکی ضامن آهو ارسال شده است، گفت: از این تعداد ۱۰ اثر برگزیده شامل شش نمایش صحنه‌ای و چهار اثر در بخش نمایش عروسکی به مرحله نهایی جشنواره راه یافتند.

خبرگزاری فارس: ارسال 57 اثر به دبیرخانه جشنواره ضامن آهو

 

به گزارش پیارم به نقل از خبرگزاری فارس از بندرعباس، حجت‌الاسلام و المسلمین حسین مرشدی ظهر امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرا رسیدن دهه کرامت، ولادت حضرت معصومه (س) و میلاد حضرت امام رضا (ع)، اظهار داشت: هر ساله همزمان با دهه کرامت برنامه‌های متنوعی با سه محور جشنواره رضوی و ضامن آهو، جشن های مردمی زیر سایه خورشید و جشنواره مردمی آسمان هشتم در استان هرمزگان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: فراخوان هفتمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو از خرداد ماه سال‌جاری به کلیه ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و انجمن‌های هنری ارسال شد و تا روز ۲۰ مرداد ماه امسال، ۵۷ اثر از ۱۷ استان کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان خاطرنشان کرد: در نهایت از این ۵۷ اثر، ۱۰ اثر برگزیده شامل شش اثر در بخش نمایش صحنه‌ای و چهار اثر در بخش نمایش عروسکی به مرحله نهایی جشنواره ضامن آهو راه یافتند.

مرشدی افزود: مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان و نمایش عروسکی ضامن آهو ۱۹ شهریور ماه و مراسم اختتامیه این جشنواره نیز روز ۲۳ شهریور پس از اجرای تمامی نمایش‌ها در فرهنگسرای طوبی بندرعباس برگزار می‌شود.

وی در ادامه به برنامه‌های بخش جنبی این جشنواره اشاره کرد و بیان داشت: همزمان با برگزاری جشنواره ضامن آهو برنامه‌هایی همچون کارگاه آموزشی عروسک سازی و عروسک گردانی، کارگاه نقاشی، مسابقه کتابخوانی، اجرای تئاتر و پرده‌خوانی و نمایشگاه عکس مروری بر دوره های مختلف جشنواره ضامن آهو نیز برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان با بیان اینکه سطح کیفی آثار جشنواره ضامن آهو افزایش یافته است، عنوان کرد: در این دوره به داوران، توصیه شد تا آثاری را که به لحاظ محتوایی ارتباط بیشتری با موضوع تخصصی جشنواره یعنی حضرت امام رضا (ع) را دارند، انتخاب کنند که بر این اساس میزان کیفیت محتوایی آثار جشنواره رشد مطلوبی یافته است.

مرشدی تصریح کرد: برگزاری جشنواره ضامن آهو به لحاظ ترویج فرهنگ دینی و مذهبی، تاثیرات مناسبی را به خصوص در میان مخاطبان اصلی خود یعنی کودکان و نوجوانان داشته است و مردم نیز استقبال بسیار خوبی از آن داشته‌اند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=7296

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.