خبر تخریب پروژه تالار مرکزی شهر بندرعباس که در حریم ۶۰ متری دریا ساخته شده و رأی آن نیز از سوی نهادهای مسؤول صادر شده است، سبب شد تا معاون مالی و اداری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیگیری موضوع به هرمزگان سفر کند. به گزارش پیارم به نقل از  خبرگزاری فارس از بندرعباس، ...

خبر تخریب پروژه تالار مرکزی شهر بندرعباس که در حریم ۶۰ متری دریا ساخته شده و رأی آن نیز از سوی نهادهای مسؤول صادر شده است، سبب شد تا معاون مالی و اداری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای پیگیری موضوع به هرمزگان سفر کند.

به گزارش پیارم به نقل از  خبرگزاری فارس از بندرعباس، خبر تخریب پروژه تالار مرکزی شهر بندرعباس که در حریم ۶۰ متری دریا ساخته شده و رای آن نیز از سوی نهادهای مسؤول صادر شده است، سبب شد تا معاون مالی و اداری وزیر ارشاد برای پیگیری موضوع به هرمزگان سفر کند تا در دیدار با استاندار و معاون عمرانی وی و دیگر مسؤولان مربوط با این بخش، مانع از اجرای حکم تخریب پروژه‌ای شود که قرار بود نماد شهر بندرعباس و محل اصلی فعالیت هنرمندان و هنرآوران باشد.

سفر علی اصغر کاراندیش مروستی به هرمزگان در حالی صورت می‌گیرد که دستور تخریب این پروژه که در شرق ساحل بندرعباس و در منتهی‌الیه منطقه نخل ناخدا احداث شده و ستون‌های این پروژه و فنداسیون آن به طور کامل اجرا شده است، در دستور کار دستگاه‌های مسؤول از جمله شهرداری بندرعباس قرار گرفته است.

کمیسیون ماده ۱۰۰ استان هرمزگان دستور تخریب این بنا را صادر کرده و دو روز پیش  شهردار بندرعباس نیز در اظهارنظری گفته بود این پروژه فاقد پروانه ساختمانی است و ما این تخلفات را به کمیسیون ماده صد گزارش کرده‌ایم.

عباس امینی بابیان اینکه محل ساخت این تالار حریم ۶۰ متری دریا را رعایت نکرده است، تصریح کرد: رأی صادره نهایی نبوده اما هر ساختمانی که پروانه ساختمانی ندارد رأی اول و بدوی آن تخریب است و تمامی ساخت‌وسازها حتی دستگاه‌های اجرایی باید برای ساخت پروانه دریافت کنند و در این خصوص حتی چند ساختمان اداری هم در لیست تخریب قرار دارند و دوستان در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان باید موضوع را پیگیری و با ارائه اسناد و مدارک پاسخگو باشند.

از سوی دیگر کیانوش جهانبخش رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر بندرعباس با انتقاد از صدور حکم تخریب این بنای فرهنگی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا ساخت بناهای عمومی و فرهنگی در ساحل و حتی در دریا صورت می‌گیرد و تالار مرکزی شهر بندرعباس با توجه به کارآیی عمومی که دارد، نباید بدلیل ساخت و ساز در حریم ۶۰ متری دریا مورد تخریب قرار گیرد.

وی افزود: تخریب این سازه که با هزینه چشمگیری تا این مرحله از ساخت و ساز رسیده از دست دادن منابع ملی و ثروت‌های عمومی است و این پروژه جنبه استفاده شخصی ندارد بلکه متعلق به همه مردم شهر بندرعباس است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اما برنامه‌های سفر معاون مالی و اداری وزارت فرهنگ و ارشاد به هرمزگان را از قبل پیش‌بینی شده عنوان کرده و گفته است: این سفر بخشی از سفرهای دوره‌ای کاراندیش مروستی به استان‌های مختلف کشور است تا با ظرفیت‌ها، استعدادهای فرهنگی و هنری و رفع مشکلات و موانع موجود در حوزه مالی و اداری و عمرانی آشنا شوند.

چاره‌جویی در زمینه وضعیت تالار مرکزی شهر بندرعباس موضوع مهم و با اولویتی است که باید مسؤولان فرهنگی و عمرانی استان هرمزگان و همین طور استاندار هرمزگان در زمینه آن تدبیر کرده تا ضمن جلوگیری از هدررفت منابع ملی، سبب رعایت قانون در این بخش نیز شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

لینک کوتاه :http://www.piyarom.ir/?p=56444

به نکات زیر توجه کنید

  • نظرات شما پس از بررسی و تایید نمایش داده می شود.
  • لطفا نظرات خود را فقط در مورد مطلب بالا ارسال کنید.